Windows 10 tuo mukanaan uudenlaisen käyttöliittymän

Windows 10 on Microsoftin uusin työasemakäyttöjärjestelmä. Kyseessä on laaja ja monipuolinen käyttöjärjestelmä, joka on joiltain osin hyvin erilainen käyttöjärjestelmä kuin edeltäjänsä. Käyttöliittymässä ja käytettävyydessä on tullut muutamia merkittäviä muutoksia. Uudet ominaisuudet vaikuttavat suoraan käyttäjien arkeen. Koulutuksilla helpotat organisaationne henkilöstön siirtymistä uuteen käyttöjärjestelmään.

Uutta on esimerkiksi kosketusnäytöille suunnattu nk. Metro-käyttöliittymä entisen työpöytä-näkymän rinnalla. Windows 10 tarjoaa siis tavallaan kaksi erilaista käyttöliittymäkokemusta, mikä saattaa osaltaan aiheuttaa myös sekaannusta muihin käyttöjärjestelmiin tottuneilla.

Osaako henkilöstönne ottaa Windows 10 -käyttöjärjestelmästä kaiken irti?

Myös yritysten tulisi huomioida Windows 10-käyttöjärjestelmän mukanaan tuomat haasteet ja mahdollisuudet. Windows 10:ssa olevat monet aiemmista versioista poikkeavat ominaisuudet voivat aiheuttaa sen, että niiden käyttöön perehtymätön turhautuu osaamattomuuttaan ja työteho kärsii.

Windows 10:n käyttöönotto helpottuu ja työntekijät voivat keskittyä olennaiseen, kun organisaation henkilöstö on saanut käyttöjärjestelmän hyödyntämiseksi riittävää koulutusta. Monesti käy niin, että kaikkia uuden käyttöjärjestelmän mukanaan tuomia mahdollisuuksia ei hyödynnetä täysimääräisesti, koska riittävät tiedot ja taidot puuttuvat.

Peruskursseilla opit Windows 10:n toimintaperiaatteet ja tehokkaan peruskäytön

Monet koulutusyhteisöt järjestävät kursseja, joissa opitaan perusteet Windows 10-käyttöjärjestelmän käytöstä. Kursseilla opitaan Windows 10:n toimintaperiaatteet ja tehokas peruskäyttö.

Osa koulutusyhteisöistä järjestää Windows 10 -kursseja myös senioreille. Nämä kurssit painottuvat yleensä käyttöjärjestelmän perusteisiin ja sen käyttämistä helpottaviin ominaisuuksiin.

Syventävät Windows 10 -kurssit sopivat esimerkiksi ylläpitäjille ja IT-tukihenkilöille

Windows 10-koulutusta järjestetään myös IT-alan ammattilaisille, jotka vastaavat yrityksissä käyttöjärjestelmien asennuksista, ylläpidosta, käyttäjätuesta tai työskentelevät muissa vaativissa tehtävissä. Näissä toimenkuvissa on tärkeää, että henkilö todella tuntee Windows 10 -käyttöliittymän ja sen ominaisuudet. IT-ammattilaisille suunnatut Windows 10 -käöyttöjärjestelmän käyttöönoton ja hallinnan koulutukset antavat ammattilaisille näkökulmia ja taitoja Windows 10 -laitteiden hallintaan, asentamiseen ja konfigurointiin.

Syventävien koulutuksien avulla on tehokasta tutustua Windows 10:n edistyneempiin ominaisuuksiin siten, ettei mitään olennaista jää huomioimatta esim. yrityksen IT-asemien ylläpitotyössä. Lisäksi koulutuksen avulla voi alan ammattilaisetkin vähentää Windows 10:n opetteluun ja käyttöön totutteluun kuluvaa aikaa.

Tutustu siis Windows 10-aiheiseen koulutustarjontaan yllä olevasta listasta ja löydä sopiva itsellesi tai henkilöstöllesi!

Lähteet: Onsight; Arrow ECS Finland

Lisää samankaltaisia