Panosta ohjelmistokehityksen osaamiseen

Ohjelmistosuunnittelija, ohjelmistokehittäjä, sovelluskehittäjä... titteleitä riittää! Näiden ammattilaisten osaaminen on erittäin tärkeää nyky-yhteiskunnassa.

Ohjelmistokehittäjän koulutus

Ohjelmistosuunnittelijaksi voi kouluttautua ammatillisissa oppilaitoksissa suorittamalla tieto- ja viestintätekniikan perustutkinnon (tutkintonimikkeenä ohjelmistokehittäjä). Ohjelmistokehityksen jatko-opintoja voi suorittaa ammatillisissa oppilaitoksissa ammatti- ja erityisammattitutkinnoissa sekä ammattikorkeakoulussa ja yliopistossa.

Kehittäjälle kehittävää täydennyskoulutusta

Toimintakenttä, jossa ohjelmistokehittäjä työskentelee, kehittyy jatkuvasti. Siksi täydennyskouluttautuminen ja itsenäinen lisäopiskelu ovat tärkeitä osaamisestaan huolehtivalle ohjelmistokehityksen ammattilaiselle.

Sovelluskehittäjälle tai ohjelmistokehittäjälle on tarjolla muun muassa seuraaviin aihepiireihin liittyviä koulutuksia:

• DevOps-koulutukset
  • Tietoturva ohjelmistokehityksessä eli ohjelmistoturvallisuus
  • Sovellusvirtualisointi
  • Eri alustoihin/sovelluksiin liittyvät koulutukset
  • Internet of Things (IoT)
  • Autentikointi