Teams-koulutus perehdyttää nykyaikaisen tiimityön saloihin

Microsoft Teams on Microsoft 356 -palveluun kuuluva suosittu viestintäväline, joka mahdollistaa kokoustamisen, puhelut, tiimityöskentelyn ja viestinnän kätevästi etänä. Varsinkin etätöiden jatkuvasti yleistyessä on myös Teamsin toimintojen hallitseminen entistä ajankohtaisempaa.

Teams on luotu yhdistämään ihmisiä niin työssä, opiskelussa kuin muussakin elämässä. Teamsin tarjoamia yhteydenpitovälineitä ovat pikaviestit ja ryhmäkeskustelut, videokokoukset ja -puhelut sekä tiedostojen yhteisöllinen jakaminen ja muokkaaminen. Työpaikalla Teamsia voidaan hyödyntää niin tiimin sisäiseen, kuin asiakkaillekin suuntautuvaan viestintään etätöiden aikana. Esimerkiksi kokousten järjestäminen Teamsin avulla on vaivatonta.

Mitä Teams-koulutus pitää sisällään?

Teams koulutuksia löytyy runsaasti eri tarpeisiin ja tasoille, perusteista syventäviin sisältöihin. Microsoft Teams -kursseja on saatavilla sekä lähi- että etätoteutuksina. Koulutuksissa Teamsin käyttöön tutustutaan käytännönläheisen opetuksen kautta. Teams koulutuksia järjestetään sekä kaikille avoimina, että organisaation tarpeisiin räätälöityinä työpajoina.

Teams perusteet

Teamsin perusteita ja käyttöönottoa painottavilla kursseilla tutustutaan Teamsin perustoimintojen käyttöön, kuten siihen miten tiimejä ja kokouksia luodaan ja miten Teamsin avulla viestitään tiimin sisällä.

Teams edistyneet

Kokeneemmille Teamsin käyttäjille on tarjolla toiminnan tehostamiseen sekä yksittäisiin toimintoihin keskittyviä täsmäkursseja. Koulutusten avulla voit perehtyä esimerkiksi suurten tapahtumien järjestämiseen Teamsin avulla tai Teamsin käytön kehittämiseen organisaation sisällä.

Miksi osallistua Teams-koulutukseen?

Teams koulutuksia järjestetään muutaman tunnin tehokoulutuksista laajempiin koulutuskokonaisuuksiin. Teams-koulutuksissa opit käyttämään ohjelmaa tehokkaasti ja saat vinkkejä sen hyödyllisimmistä ominaisuuksista.

Koulutus on tehokas tapa opetella ammattilaisen johdolla Teamsin ominaisuuksien hyödyntämistä omassa työyhteisössään. Jos jokin ominaisuus tuntuu haastavalta tai hankalalta, on koulutuksessa helppo kysyä neuvoa, eikä aikaa kulu turhaan yksin uuden ohjelman kanssa tuskailuun. Koulutus auttaa myös ottamaan Teamsin toiminnoista entistä enemmän irti.

Teams palaverit tuovat tiimit yhteen modernilla tavalla

Teams-koulutuksen avulla opit reagoimaan Teamsin avulla etätyön tuomiin haasteisiin. Teams-palaverit ja työyhteisön sisäinen viestintä helpottuvat Teams-koulutusten avulla, etätyön haasteista huolimatta. Teams-koulutuksissa opitaan toteuttamaan Teams-palaverit mahdollisimman selkeästi ja vuorovaikutteisesti. Koulutuksissa käydään läpi Teams-palaveriin liittyminen, kokouskutsun luominen ja lähettäminen sekä palaverissa toimiminen. Teams-palaverit ovat toimivia työtiloja etätyössä, sillä Teamsissa voidaan jakaa tiedostoja sekä luoda työryhmiä.

Lähteet: microsoft.com, Eduhouse