Sopimusoikeuden koulutus varmistaa työntekijöiden lakitietouden sovittaessa

Palvelusopimus, työsopimus, kansainvälisen kaupan sopimus – erilaiset sopimukset ovat läsnä työelämässä usein huomaamattamme. Sopimusten tekijöiden on puolin ja toisin tunnettava sopimuksenteon lainalaisuudet, jotta ongelmilta vältytään.

Sopimusoikeuden koulutus valmentaa sekä yrityksiä että yksittäisiä työntekijöitä sopimusjuridiikan osaajiksi. Asiakkaan tarpeiden mukaan räätälöidyt valmennukset käsittelevät muun muassa:

• eri sopimustyyppejä
  • osapuolten vastuita ja velvoitteita
  • sopimusrikkomustilanteita

Sopimusoikeuden koulutus auttaa varmistamaan, että tiedät, mihin sitoudut. Asiantuntijoiden järjestämät kurssit luovat vankan pohjan yrityksen ja työntekijöiden laki- ja sopimustietoudelle, tai ylläpitävät heidän nykyistä osaamista.

Suomen sopimuslain suhteellisesta vapaamuotoisuudesta huolimatta sopimusten solmimiseen tulee panostaa. Tilanteiden tapauskohtaisuuden ja alakohtaisten faktojen vuoksi sopimusfaktojen itseopiskelu voi osoittautua haastavaksi. Sopimusoikeuden koulutukset voivat tarjota sopimustietouden tärkeimmän ytimen nopeasti omaksuttavassa, varmuutta ja tehokkuutta edesauttavassa muodossa.

Erilaiset sopimukset vaativat eri osaamista

Sopimus on riippuvainen alasta ja sopimuksen osapuolista. Sopimusoikeuden koulutus syventää eri alojen sopimusten ja niiden ominaispiirteiden tuntemusta. Pien- ja suuryritykset sekä yksittäiset työntekijät lujittavat osaamistaan räätälöidyillä kursseilla. Eri käyttötarkoitusten sopimukset voivat olla esimerkiksi:

• työsopimuksia
  • salassapitosopimuksia
  • osto- ja myyntisopimuksia

Niin yritysten väliset myyntisopimukset kuin työntekijöiden työsopimukset sisältävät omat poikkeuksensa ja erikoisuutensa. Sopimusoikeuden koulutukset auttavat lisäämään tietoutta paitsi yrityksen myös yksittäisen sopijaosapuolen oikeusturvasta.

Sopimusoikeuden koulutus poistaa erimielisyyksiä ja riskejä

Sekä yrityksen johdon että työntekijöiden sopimustietouden kehittäminen luo riskittömämpää yritystoimintaa. Sopimusoikeuden valmennukset antavat keinot turvalliseen ja tuoton takaavaan liiketoimintaan.

Erityisesti yritysten välisten sopimusten tunteminen vähentää liiketoiminnan riskejä. Oikein laadittu, kirjallinen sopimus varmistaa sovitun toiminnan ja eliminoi erimielisyydet. Sopimusoikeuden koulutus tutustuttaa päteviin sopimusmuotoihin ja sopimuksenteon sudenkuoppiin. Väärinkäsityksille ei jää varaa, kun yritystiimin lakitietous on varmistettu.

Sopimusoikeuden koulutusten kautta saavutettava riskitön liiketoiminta näkyy myös ulospäin. Velvollisuuksien tiedostaminen ja reipas vastuunotto nostavat yrityksen profiilia luotettavana yhteistyökumppanina. Oikeutensa tietävä mutta velvollisuuksistaan kiinnipitävä yritys muistetaan sekä kotimaisilla että kansainvälisillä markkinoilla.

Sopimusoikeuden koulutus nopeuttaa

Sopimusoikeuden koulutus paitsi minimoi riskejä myös tutustuttaa sopimusneuvottelun protokollaan ja prosesseihin. Kun yrityksen henkilöstö tai sopimusta tekevät yksityiset osapuolet tuntevat sopimusprosessin jo etukäteen, sujuu sopimusneuvottelu ilman keskeytyksiä.

Valmennus tarjoaa opastusta muun muassa seuraaviin sopimusprosessin kysymyksiin:

• sopimuksen ehtojen muokkaaminen
  • tarjouksen sitovuus
  • osapuolia koskevat erityislait (esimerkiksi kuluttajasuojalaki)

Valmenna itsesi tai henkilöstösi nyt turvatumpaan sopimusten tekoon tutustumalla tarkemmin sopimusoikeuden koulutuksiin.

Sopimuspäällikkö tuntee sopimusoikeudelliset kysymykset kuin omat taskunsa

Sopimusoikeus-koulutus voi antaa sinulle valmiudet toimia sopimuspäällikkönä. Sopimuspäällikkö hallitsee tavalliset sopimusoikeudelliset kysymykset, joita ovat:

• sopimusten käyttäminen
  • sopimusten riskienhallinta