...

Koulutuksista tehoa Microsoftin ohjelmien käyttöön

Microsoft Office on ympäri maailmaa tunnettu toimisto-ohjelmistojen kokonaisuus. Excel, Word ja Powerpoint ovat paitsi toimistotyöläisen ja opiskelijan perustyökaluja, myös arjessa erittäin hyödyllisiä ja monen lähes itsestäänselvyytenä pitämiä ohjelmia. Microsoft Office on usealle kiinteä osa tietokoneen käyttöä.

Microsoftin tuotevalikoima ei suinkaan rajaudu vain Office-pakettiin. Microsoft tarjoaa myös esimerkiksi pilviratkaisuja ja sovellushallintaan tarkoitettuja ohjelmistoja.

Toimisto-ohjelmistot:

Edistyneet käyttäjät / ammattilaiset:

• Office-paketti
  • Word
  • Excel
  • Powerpoint
  • Teams
  • Outlook
  • OneNote
  • Azure
  • Project
  • Power BI
  • Access

IT-koulutusta erilaisten käyttäjien erilaisiin tarpeisiin

Office-ohjelmien koulutuksia tarjotaan lähes joka puolella Suomea lähikoulutuksina tai yrityksille ja ryhmille räätälöityinä paketteina. Myös etäkoulutuksia on saatavilla runsaasti.

Yhdelle omatoiminen opiskelu voi olla käytännöllisin vaihtoehto, mutta toiselle lähiopetus on tehokkaampi tapa oppia. Tämän takia on tärkeää, että löydät juuri itsellesi parhaan koulutuksen. Koulutuksia löytyy niin vasta-alkajille kuin kokeneemmillekin käyttäjille. Ilmoittautuessasi kurssille voit aina tiedustella, milllaiselle käyttäjälle kurssi soveltuu.

Miksi osallistua Microsoft-koulutukseen?

Tietoteknisten taitojen osaamisesta on hyötyä niin arjessa kuin työssäkin. Toimistotyössä on usein välttämätöntä hallita tavallisimpien toimisto-ohjelmien käyttö. Tekstinkäsittelyyn, esitysgrafiikan tekemiseen sekä taulukkolaskentaan suunnitellut ohjelmistot ovat varsin monella jokapäiväisessä käytössä. Myös pilvipalveluiden, kuten Office365:n käyttö on hyvin yleistä. Monet organisaatiot käyttävät Microsoft Outlookia ensisijaisena sähköpostityökaluna.

Omaa työtehoaan voi parantaa syventämällä IT-taitojaan. Microsoftin työkalut ovat hyvin käyttäjäystävällisiä ja kenen tahansa opittavissa. Ohjelmien ominaisuuksien opettelu omin päin voi olla kuitenkin erittäin hankalaa ja vähintäänkin tarpeettoman aikaavievää. Microsoft-koulutukset auttavat tehokkaan työskentelyn makuun, opettavat työtapoja, joita ei peruskäyttäjänä ehkäpä koskaan itsekseen keksisi ja säästävät sinun ja työnantajasi aikaa.

Microsoft Office -ohjelmien käyttökoulutus mahdollistaa perusteiden tai syventävien taitojen oppimisen tehokkaasti, järjestelmällisesti ja sinulle kohdennetusti asianosaavien ammattilaisten johdolla. Koulutuksessa sinun on helppo kysyä itseäsi askarruttavista ominaisuuksista heti, kun ne ilmenevät opetuksessa.

On tyypillistä, ettei esimerkiksi eri toimisto-ohjelmien kaikkia ominaisuuksia osata hyödyntää täysipainoisesti. IT-taitojen koulutus auttaa ottamaan eri ominaisuudet käyttöön ja opettelemaan erityisesti niiden taitojen osaamista, joita juuri sinun työssäsi ja työpaikallasi tarvitaan.

Halutessasi voit ennen koulutuksen alkua tiedustella kouluttajalta, voitaisiinko koulutuksessa käsitellä jotakin tiettyä ongelmaa tai ominaisuutta, jonka käytössä tarvitset erityisesti apua.

Yleisimpiä Microsoft Office -ohjelmien käyttökoulutuksia

Tavallisille käyttäjille suunnattujen IT-taitojen suosituimpia koulutuksia ovat mm.

IT-alan ammattilaisille suunnatut kurssit löydät täältä.

Lähteet: Talouselämä.fi, syo.fi (Suomen Yrittäjäopisto)

Hakuehdotuksia