Modernin digimarkkinointimateriaalin tuotannon osaaja

Media on läsnä meidän jokaisen arjessa enenevässä määrin. Liki 90 % suomalaisista käyttää sosiaalista mediaa päivittäin. Myös suhteellisen tuoreita, nousukiidossa olevia tulevaisuuden trendejä, kuten podcasteja, kuuntelee jo nyt yli 50 % suomalaisista. Kun ääneen lisätään liikkuva kuva, päästään kiinni toiseen nousujohteiseen ilmiöön: striimaus ja videotuotanto, joiden parissa aikaansa viettää myös yli puolet suomalaisista.
Mediassa markkinoinnin rooli on nostanut päätään viime vuosina, minkä myötä jokainen median käyttäjä törmää päivittäin esimerkiksi spotti-, piilo- ja hakusanamainontaan. Tekniikan kehittyminen kasvattaa entisestään toimintakentän monimuotoisuutta. Tämä luo markkinoinnille uusia mahdollisuuksia ja haastaa ammattilaiset pysymään kehityksen kyydissä. Tässä vauhdissa autamme pysymään mukana.
Tarjolla oleva koulutus ja kenelle se on tarkoitettu
Koulutus toteutetaan monimuoto-opiskeluna. Opiskelu on maksutonta. Koulutus on suunnattu työssäkäyville, jotka toimivat graafisella alalla esimerkiksi eri yritysten markkinointi- ja viestintäosastoilla ja tarvitsevat taitoihinsa päivitystä. Opiskelijat voivat myös toimia esimerkiksi yksityisyrittäjinä, kevytyrittäjinä tai freelancereina täysin eri alalla, mutta toteuttavat esimerkiksi markkinoinnin ja mainonnan saralla graafista osaamista vaativia tehtäviä. Näiden henkilöiden graafisen alan koulutustausta voi olla monen vuoden takaa tai jopa olematon, jolloin he ovat ajautuneet tämän hetken työtehtäviin ilman koulutusta.
Koulutuksen tavoite
Koulutus kehittää olemassa olevaa ammattitaitoa vastaamaan paremmin nykypäivän digitaalisen työelämän mediamarkkinoinnin tarpeita. Toteutus nojaa nykyhetken media-alan trendeihin: äänituotanto (podcastit) ja visuaalinen markkinointi (video- ja kuvatuotanto). Koulutuksen tavoitteena on teknisen osaamisen kehittymisen lisäksi kasvattaa opiskelijoiden kykyä tuoda ammattitaitoansa näkyväksi. Koulutuksen aikana opiskelija tuottaa oppimisympäristöön julkaistavan yhden podcastin, videon sekä somejulkaisun (lyhytvideo/kuva).
Koulutuksessa ei suoriteta tutkintoa/tutkinnon osaa, mutta sen jälkeen on mahdollista hakeutua Taitotaloon suorittamaan media-alan ja kuvallisen ilmaisun perustutkinnon tutkinnon osaa mediamateriaalin tuottaminen markkinointiin.
Koulutuksen toteutus
Modernin digimarkkinointimateriaalin tuotannon osaajan koulutus alkaa ma 9.10.2023 ja päättyy ma 18.12.2023. Koulutusta järjestetään kahtena iltana viikossa. Opetusiltojen lisäksi koulutukseen sisältyy innostavia ja motivoivia oppimistehtäviä, verkostoitumista ja yhteisöllisyyttä tukevaa opetusta, ohjausta ja mentorointia sekä paljon itsenäisesti opiskeltavaa tukimateriaalia.
Opetusilloissa syvennetään aiheita, kuten
- podcastit
- videotuotanto
- sometuotanto
- pelillistämisen hyödyntäminen
- digi-/mediamarkkinointi
- itsensä ja oman osaamisensa sanoittaminen
Tutustu tarkemmin koulutusohjelmaan tästä.
Koulutus järjestetään yhteistyössä media- ja markkinointialan ammattilaisten kanssa.
Hakuaika
Koulutuksen haku on avoinna 1.6.-31.7.2023. <-- Hakuaikaa pidennetty 17.9. klo 23:59 asti
Opiskelijamaksu
Koulutus on osallistujalle maksuton.
Valintaprosessi
- Hakija hakeutuu koulutukseen Taitotalon Hakeudu-lomakkeen kautta. Esivalinta suoritetaan valintakriteerien mukaisesti tämän hakemuksen perusteella, joten täytäthän työ- ja taustatietosi mahdollisimman tarkasti.
- Valintakriteerit täyttävälle lähetetään sähköpostitse jatkokysely (JOTPA-valintalomake). Valintalomake tulee palauttaa viimeistään 7.8.2023 klo 23:59. <-- Jatkoajalla hakeutuneille palautusaikaa pidennetty 24.9. klo 23:59 asti
Myöhässä palautettu lomake hylätään automaattisesti ja hakija menettää oikeuden valintaprosessin jatkamiseen. Jatkoon päässeille ilmoitetaan jatkosta henkilökohtaisesti. - Jatkoon päässeet hakijat kutsutaan haastatteluun, jotka pidetään jatkoaikana hakeutuneille etänä Teamsilla 26.-27.9.
- Jatkoajalla hakeneille valinnoista ilmoitetaan hakijoille 30.9. mennessä.
Valintakriteerit
- työssäkäyvä
- graafisen alan työtehtävissä toimiminen (esimerkiksi markkinoinnin ja mainonnan saralla graafista osaamista vaativien tehtävien parissa toimiminen)
- matala, monen vuoden takainen tai vähäinen koulutus graafiselta alalta / ei koulutusta graafiselta alalta lainkaan *
- riittävä suomen kielen suullinen ja kirjallinen taito (taso B 2.1 tai vastaava taso)
- mahdollisuus osallistua sekä lähiopetusiltoihin että verkko-opetukseen
* Koulutukseen valitaan ensisijaisesti hankkeen hakuehdoissa määritettyjä henkilöitä, joilla koulutustausta on olematon/vanhentunut. Jos paikkoja jää määritetyn kohderyhmän lisäksi, huomioidaan muissa hakijoissa erityisesti tarvelähtöisyyttä.
Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palvelukeskus
Koulutus on Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palvelukeskuksen rahoittama. Palvelukeskus edistää työikäisten osaamisen kehittämistä ja osaavan työvoiman saatavuutta. Palvelukeskuksen toimintaa ohjaavat opetus- ja kulttuuriministeriö sekä työ- ja elinkeinoministeriö.
Kiinnostuitko koulutuksesta?
Jos haluat lisätietoa aiheesta Modernin digimarkkinointimateriaalin tuotannon osaaja, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan koulutuksen järjestäjälle.Ota yhteyttä
Taitotalo – maan laajimmat koulutusmahdollisuudet ammattilaisille, asiantuntijoille ja esimiehille
Taitotalo syntyi, kun AEL ja Amiedu yhdistivät voimansa. Alan suurimpana toimijana Taitotalolla on pitkä historia muuttuvan maailman koulutustarpeisiin vastaamisessa. Koulutustarjonta ja asiantuntijaverkosto on toimialan laajin. Asiakkuudenhoitomallissa on panostettu siihen, että yrityksille ja opiskelijoille on ainutlaatuiset puitteet kehittää prosessejaan ja käytännön...
Lue lisää kouluttajasta Taitotalo ja katso koulutustarjonta täältä