Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Etsitkö etäkoulutusta? Kokosimme verkko- ja etäkoulutukset tänne »

Peliohjelmoija, datanomi, Tieto- ja viestintätekniikan perustutkinto

Taitotalo
Yhteenveto
0 EUR (arvonlisäverotonta) (yht. 0 EUR)
   
Helsinki
Tutkinto
Taitotalo

Peliohjelmoija, datanomi, Tieto- ja viestintätekniikan perustutkinto

Koulutus toteutetaan poikkeustilanteen aikana etäkoulutuksena. Lähiopetusta vaativat osat järjestetään syksyllä tai myöhempänä ajankohtana.

Koulutuksen tavoitteena on suorittaa Tieto- ja viestintätekniikan perustutkinto.

Peliohjelmoija, datanomi, Tieto- ja viestintätekniikan perustutkinto

Tieto- ja viestintätekniikan perustutkinnon avulla opit:

•    toimimaan ohjelmoijana peliprojekteissa
•    suunnittelemaan pelien toiminnallisuutta
•    ohjelmoimaan 2D- ja 3D- pelejä
•    käyttämään pelimoottoreita
•    3D- mallinnuksen perusteita
•    tekoälyn- ja datankäsittelyn perusteita pelituotannoissa
•    pelien testausta
•    web-ohjelmointia
•    tuntemaan suomalaista pelialaa, pelillistämisen mahdollisuuksia sekä peliprojekteissa työskentelyä.

Tutkinnon rakenne

Tieto- ja viestintätekniikan perustutkinto suoritetaan osoittamalla tutkinnon perusteissa vaadittu osaaminen näytöin aidoissa työtehtävissä työ- tai harjoittelupaikassa. Tutkinnon osan ammattitaitovaatimukset määrittävät, mitä tutkinto-opiskelijan tulee osata suorittaessaan kyseistä tutkinnon osaa.

Kaikille yhteisiä tutkinnon osia ovat:
Palvelutehtävissä toimiminen, 25 osp
Järjestelmän hankinta ja käyttöönotto, 20 osp

Ohjelmistotuotannon osaamisalan tutkinnon osia ovat:
Ohjelmiston prototyypin toteuttaminen, 30 osp
Ohjelmiston tuotantoversion toteuttaminen, 30osp

Valinnaiset tutkinnon osat, jotka palvelevat peliohjelmoijan opintopolkua ovat (vähintään 40osp):

•    Multimediatuotanto, 15 osp
•    Tietokantojen hallinta, 15 osp
•    Pelituotteen tekeminen media-alan perustutkinnosta, 15 osp

Perustutkintoihin sisältyy myös pakollisena yhteisiä tutkinnonosia, joiden laajuus on 35 osp

Yhteiset tutkinnon osat ovat:
•    Viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen, 11osp
•    Matemaattis- ja luonnontieteellinen osaaminen, 6osp
•    Yhteiskunta- ja työelämäosaaminen, 9osp
•    Valinnaiset osaamistavoitteet, 9osp

Tutkinnon perusteet

Tutkintokoulutus

Hakeutumisvaiheessa tutkinnon suorittajan ammattitaito arvioidaan yksilöllisesti ja arvioinnin pohjalta laaditaan yhdessä hakijan ja mahdollisen työpaikan kanssa suunnitelmat tarvittavan ammattitaidon hankkimiseksi ja tutkinnon suorittamiseksi.

Koulutus toteutetaan henkilökohtaisen suunnitelman mukaisesti verkkopainotteisena monimuoto-opiskeluna, joka sisältää yksilöllisen suunnitelman mukaisesti lähiopetusta noin 3 kertaa viikossa.

Tavoitteena on verkostoitunut ja aktiivinen tapa opiskella. Arvioitu työmäärä on noin 30-40h/viikko. Koulutukseen liitetään tarpeen mukaan kartoituksia, lähiopetusta, etätehtäviä, verkko-opiskelua ja työssäoppimista. Opiskelussa käytetään mm. Taitotalon WebOpe -verkkokoulua, Taitotalon verkko-oppimisympäristöä sekä hyödynnetään sosiaalista mediaa. Opiskelun aikana perehdytään myös ammattikirjallisuuteen ja verkko-opetusmateriaaleihin. Keskeinen osa opintoja ovat peliprojektit, joita tehdään yhteistyössä grafiikan opiskelijoiden kanssa.

Tutkintotodistuksen saaminen edellyttää, että tutkinnon suorittaja osoittaa hallitsevansa tutkinnon perusteiden mukaisen ammattitaidon sitä vastaavissa työtehtävissä. Ammatillisen osaamisen arviointiin osallistuvat työelämän ja oppilaitoksen edustajat sekä tutkinnon suorittaja itse.

Tutkinnon voi suorittaa ilman valmistavaa koulutusta osoittamalla tutkinnon perusteissa vaadittava ammattitaito suoraan näytöin.

Tutkinnon suorittanut saa jatko-opintokelpoisuuden ammattikorkeakouluihin ja yliopistoihin sekä voi suorittaa ICT-alan ammatti- ja erikoisammattitutkintoja.

Opiskelijan aiemmin hankittu osaaminen vaikuttaa tutkintokoulutuksen kestoon. Tutkinnon suorittamispolku ja -aika ovat yksilöllisiä – keskimääräinen kesto noin 2 vuotta.

Lue lisää tutkinnon suorittamisesta Taitotalossa.

Opiskelijaksi soveltuminen

Oletko kiinnostunut ohjelmoinnista? Pelaatko paljon? Haluatko oppia ohjelmoimaan parempia pelejä? Koulutuksen avulla voit yhdistää taitosi ja toteuttaa luovaa ajattelua ja innovaatioita.

Koulutus on tarkoitettu sinulle, joka työskentelet tai olet hakeutumassa pelialalle sekä olet suorittanut peruskoulun tai ylioppilastutkinnon. Hakijana sinulta edellytetään hyvää kirjallista ja suullista suomen kielen osaamista sekä englannin kielen osaamista. Hyvät tietotekniikan perustaidot katsotaan eduksi.

Koulutus soveltuu mm. seuraavissa tehtävissä työskenteleville tai näihin tehtäviin aikoville:
•    2D peliohjelmoija
•    3D peliohjelmoija
•    Pelitestaaja
Testaa soveltuvuutesi koulutukseen suorittamalla Taitotalon avoimen pelialan verkkokurssin osoitteessa  https://amigames.fi/

Koulutusmuoto ja opiskelijamaksu

Tutkintokoulutuksen rahoittaa pääosin opetus- ja kulttuuriministeriö.
•    Omaehtoinen ammatillinen koulutus on valtionosuusjärjestelmän puitteissa opiskelijalle maksuton. Paikkoja on rajoitetusti.
•    Oppisopimuskoulutuksena: opiskelija tarvitsee alan työnantajan, jonka kanssa voidaan solmia oppisopimus. Oppisopimuskoulutus on opiskelijalle ja työnantajalle maksutonta.

Molemmissa rahoitusmuodoissa opiskelijat kustantavat mahdolliset oppikirjansa itse. Omaehtoinen aikuiskoulutus kuuluu Kelan opintotuen piiriin.

Kiinnostuitko koulutuksesta?

Jos haluat lisätietoa aiheesta Peliohjelmoija, datanomi, Tieto- ja viestintätekniikan perustutkinto, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan kouluttajalle.

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Peliohjelmoija, datanomi, Tieto- ja viestintätekniikan perustutkinto? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

Taitotalo

Taitotalo

Taitotalo – maan laajimmat koulutusmahdollisuudet ammattilaisille, asiantuntijoille ja esimiehille

Taitotalo syntyi, kun AEL ja Amiedu yhdistivät voimansa. Alan suurimpana toimijana Taitotalolla on pitkä historia muuttuvan maailman koulutustarpeisiin vastaamisessa. Koulutustarjonta ja asiantuntijaverkosto on toimialan laajin.  Asiakkuudenhoitomallissa on panostettu siihen, että yrityksille ja opiskelijoille on ainutlaatuiset puitteet kehittää prosessejaan ja käytännön...


Lue lisää kouluttajasta Taitotalo ja katso koulutustarjonta täältä

Yhteystiedot

Taitotalo

Valimotie 8
00380 Helsinki

 Näytä puhelinnumero
www.taitotalo.fi


Arvioinnit
Arvioi tämä koulutus ensimmäisenä.
Yhteydenotto

Saadaksesi lisätietoa aiheesta Peliohjelmoija, datanomi, Tieto- ja viestintätekniikan perustutkinto täytä seuraavat tiedot:

Saatat olla kiinnostunut myös näistä: