Adobe-koulutus tutustuttaa Adobe-ohjelmien käyttöön

Adobe-koulutuksesta on hyötyä erilaisten digitaalisten sisältöjen luomisessa, hallitsemisessa ja jakamisessa. Adobe-ohjelmien avulla esimerkiksi kuvankäsittely, printtijulkaisuiden laatiminen sekä tekstien ja logojen suunnittelu on huomattavasti tehokkaampaa ja helpompaa.

Adobe Systems on Yhdysvalloista lähtöisin oleva tietokoneohjelmistoja kehittävä yritys, joka suunnittelee ja kehittää erilaisia digitaalisen sisällön luomiseen, hallitsemiseen ja jakamiseen painottuvia ohjelmistoja. Se on yksi maailman suurimpia tietokoneohjelmistoja tuottavia yrityksiä.

Adoben tunnetuimpia tuotteita ovat:

• kuvankäsittelyohjelma Photoshop
  • vektorigrafiikkaohjelma Illustrator
  • PDF:n käsittelyohjelma Adobe Acrobat
  • sekä julkaisuohjelma InDesign.

Hyödynnä Adoben kuvankäsittelyohjelmia monipuolisesti

Adobe-koulutuksia on tarjolla eritasoisille käyttäjille; sekä vasta-alkajille että kokeneemmille käyttäjille. Jos perusteet ovat jo hallussa, auttavat edistyneemmät kurssit hyödyntämään paremmin ohjelmien monipuolisia ominaisuuksia.

Adobe Acrobat on esimerkiksi suunniteltu PDF-tiedostojen muokkausta ja lukemista varten. Acrobatin avulla PDF-dokumentteja voi muokata muun muassa lisäämällä niihin kommentteja ja muita merkintöjä koskien esimerkiksi asiakirjan oikoluvun tilaa tai asiakirjaan toivottuja muutoksia. Lisäksi Acrobat-ohjelmaa voi käyttää PDF-dokumentissa esiintyvän tekstin ja kuvien muokkaamiseen, ja sen avulla tiedoston voi muuntaa myös toiseen muotoon.

Kenelle Adobe-koulutukset sopivat?

Adobe-koulutukset sopivat kaikille, joita yhdistää kiinnostus luovuuteen. Koulutukset ovat hyödyllisiä visuaalisen alan ammattilaisille mutta myös luovuuden harrastajille. Adobe-ohjelman taitajana luot uskomattomia kokonaisuuksia!

Lähteet: Adobe.com

Usein kysytyt kysymykset

• Adobella on yli 20 ohjelmaa, jotka soveltuvat muun muassa graafiseen suunnitteluun sekä valo- ja videokuvaukseen. Esimerkkejä Adoben ohjelmista ovat PhotoShop, InDesign, Illustrator, Premiere, Lightroom, After Effects, Adobe Express, Acrobat Pro, Adobe Stock, Substance 3D -sovellukset, Animate, Audition, Dreamweaver ja InCopy.