Photoshop-kurssilta sujuvuutta kuvankäsittelyyn

Tahdotko käyttää mahdollisimman laadukkaita kuvia työssäsi? Ammattimainen kuvankäsittely Adobe Photoshopilla vaatii ohjelmiston peruskikkojen opettelua, mutta myös jatkuvasti muuttuvien uusien versioiden taituruutta. Adobe Photoshop on Adobe Systemsin kehittämä kuvankäsittelyohjelma.

Photoshop-kurssilla harjoitelluista taidoista on usein korvaamatonta apua, kun käsittelet kuvia verkkoa, esitysgrafiikkaa, esitteitä tai vaikka videoita varten.

Kohti ammattimaisempaa kuvankäsittelyä

Digitaalisen kuvan käsittelyyn entistä enemmän suuntautuvassa maailmassa Adoben Photoshop-ohjelma tarjoaa ammattimaisen kuvankäsittelyn ja -muokkaamisen vaihtoehdon. Kännykkäkuvien täyttämissä kuvakokoelmissa kuvankorjaustaidot erottavat ammattilaisen amatööristä.

Hyvät kuvankäsittelytaidot auttavat poistamaan punaisia silmiä ihmiskasvoista tai yhdistämään kuvan, logon ja tekstin. Photoshop-kursseilla oppii myös, millaisia teknisiä ominaisuuksia internetiin tai yrityksen esitteeseen sopiva kuva vaatii.

Photoshopin eri versiot

Adoben Photoshop-ohjelmat ovat ammattimaisen kuvankäsittelyn yleisimmin käytettyjä ohjelmia. Photoshop Elements on Photoshop-ohjelmien yksinkertaisin versio. Sen perusominaisuudet auttavat tekemään kuvasta laadukkaamman ja värisävyiltään oikean näköisen sekä muokkaamaan kuvarajausta. Elements antaa keinoja myös vaativampaan kuvankäsittelyyn, kuten uusien kuvien ja maskien luomiseen tai kuvien ja tekstien yhdistämiseen. Photoshop takaa Elementsiä laajemmat ja yksityiskohtaisemmat mahdollisuudet kuvien muokkaamiseen. Se on Elementsiä ammattimaisempi vaihtoehto.

Vaikka Photoshopin perusteet olisivatkin hallussa, on hyvä myös tutustua ohjelman uusimpiin ominaisuuksiin. Uusimmissa versioissa työkalut ovat kehittyneempiä ja mahdollistavat entistä nopeamman kuvankäsittelyn. Uusimpien versioiden kursseilla voi esimerkiksi tutustua entistä tehokkaampiin terävöitys- ja rajaustyökaluihin tai Photoshopin videoeditointimahdollisuuksiin.

Kenelle Photoshop-koulutus soveltuu?

Viestinnän, markkinoinnin, graafisen suunnittelun ja valokuvauksen ammattilaiset sekä firman internetsivujen päivittäjät hyötyvät Photoshopin sujuvasta käytöstä siinä missä kuka tahansa kuvien kanssa työskentelevä. Jos kaipaat apua kuvankäsittelyn aloittamiseen tai haluaisit syventää Photoshop-osaamistasi, on koulutus helppo tapa saada opastusta ohjelman käyttöön.

Koulutukset lähtevät liikkeelle Photoshop-ohjelman perusteista. Nämä koulutukset eivät vaadi lainkaan aikaisempaa käyttökokemusta. Koulutuksia löytyy myös Photoshopin kehittyneimmille käyttäjille, jotka ehkä haluavat tarkistaa taitojaan tai tutustua ohjelman tuoreimman version uusimpiin ominaisuuksiin.

Onko olemassa ilmaista Adoben Photoshop-ohjelmaa?

Photoshop-sovelluksen käyttöönottoon sisältyy 7 päivän maksuton kokeiluaika. Muuten ohjelma on käytössäsi valitsemasi sopimuksen mukaan ja laskutus tapahtuu sen mukaisesti. Adobe kuitenkin tarjoaa alennusta esimerkiksi opiskelijoille ja yrityksille.

Lähteet: Adobe.com