Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Digitaalisen palvelumuotoilun perusteet

Tieturi
Yhteenveto
1 päivä
850 EUR (arvonlisäverotonta)
Avoin koulutus
Helsinki
Alkavat koulutukset
Helsinki
11.12.2019  
850 EUR
7.1.2020  
850 EUR
10.3.2020  
850 EUR
28.4.2020  
850 EUR
4.6.2020  
850 EUR
Tieturin koulutukset

Digitaalisen palvelumuotoilun perusteet


Koulutuksessa omaksut asiakaskeskeisen lähestymistavan palvelujesi kehittämiseen, suunnitteluun ja käynnistämiseen. Ymmärrät digitaalisen palvelumuotoilun eri osa-alueet, vaiheet sekä saat käytännön esimerkkien avulla työkaluja palvelumuotoilun jalkauttamiseen toimenkuvaasi. Koulutuksen avulla opit ketterän digitaalisen palvelumuotoilun prosessin, saat eväitä tehokkaaseen fasilitointiin ja käyttäjälähtöiseen suunnitteluun sekä ymmärrät digitaalisen palvelusuunnittelun perusteet.Käymme kurssipäivän aikana läpi käytännönläheisesti mm. seuraavat digitaalista palvelumuotoilua tukevat työkalut:

Kontaktipiste (eng. touchpoint)
Persoona (eng. persona)
Segmentti (eng. segment)
Käyttäjä / asiakas (eng. user / customer)
Prototyyppi (eng. prototype)
Palvelutuokio / Palvelupolku (eng. service moment / service path)
Viisi kertaa miksi (eng. five whys)
Kontekstikartoitus (eng. context mapping)

Johdanto ja teoriaa

Tutustumme palvelumuotoilun ja fasilitoinnin peruskäsitteisiin ja teoriaan

Menetelmät

Suunnittelumetodit ja -prosessit, työkalut ja oivallukset
Käytännön harjoituksia mm. palvelupolun laatimiseen sekä persoona-korttien suunnitteluun.

Työkalut

Tutustumme palvelumuotoilun eri työkaluihin esimerkkitapausten ja harjoitusten avulla. Harjoituksissa voimme keskittyä esimerkiksi ryhmän omiin mielenkiinnon kohteisiin.

Kehitys ja mittarit

Palvelumuotoilun ja fasilitoinnin mittarit, kuinka mitataan digitaalisen palvelumuotoiluprojektin onnistumista?

Kohderyhmä


Käyttäkokemukset sosiaalisesta mediasta sekä mobiililaitteista ovat eduksi, sillä monet käytännön esimerkit voivat liittyä näihin esimerkkeihin. Koulutuksessa käytetään kaupallisia esimerkkejä, mutta koulutus soveltuu myös julkisen sektorin ammattilaisille.

Tieturi

Tieturi

Tieturi – valmentaa paremmaksi

Tieturi on koulutuksen edelläkävijä, jonka kasvattaa yksilöiden ja organisaatioiden osaamista ja tuottavuutta. Autamme kohtaamaan liiketoiminnan muutokset ja kääntämään ne voimavaraksi. Olemme alan monipuolisin toimija ja tarjoamme sekä avoimia että yritysten tarpeisiin räätälöityjä koulutuksia. Erityisiä osaamisalueitamme ovat ohjelmistokehitys, projektityö, infrastruktuuri, tiedonhallinta...


Lue lisää kouluttajasta Tieturi ja katso koulutustarjonta täältä

Yhteydenottopyyntö

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Digitaalisen palvelumuotoilun perusteet? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

Arvioinnit
Arvioinnit
Arvioi tämä koulutus ensimmäisenä.

Arvioinnit kouluttajasta
(4,0)
Perustuu 13 arviointiin
Näytä kouluttajan kaikki arvioinnit
Yhteydenotto

Saadaksesi lisätietoa aiheesta Digitaalisen palvelumuotoilun perusteet täytä seuraavat tiedot: