Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

ITIL® Foundation

Tieturi
Yhteenveto
Kesto: 3 päivää
Hinta: 1 990 EUR (arvonlisäverotonta)
Koulutustyyppi: Avoin koulutus
Paikkakunta: Helsinki, Tampere, Verkossa/etänä
Kouluttaja: Tieturi plus
Alkavat koulutukset
Tampere
21.11.2018  
1 990 EUR
24.4.2019  
1 990 EUR
Helsinki
10.12.2018  
1 990 EUR
21.1.2019  
1 990 EUR
Verkossa/etänä
10.12.2018  
1 990 EUR
21.1.2019  
1 990 EUR

ITIL® Foundation

ITIL Foundation koulutuksessa käyt läpi koko ITIL® sisällön kansainvälisten sertifiointivaatimusten mukaisesti. ITIL-kurssin jälkeen sinulla on perustason ymmärrys keskeisistä ITIL®-käsitteistä. Koulutus valmistaa ITIL® Foundation –sertifikaatin suorittamiseen.Tieturi is an Accredited Training Organization (ATO), ACCREDITED BY PEOPLECERT ON BEHALF OF AXELOS. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

ITIL Foundation -kurssimateriaali on saatavilla sekä englannin- että suomenkielisenä, voit itse valita kumman haluat. Opetuskielenä on suomi tai englanti kurssipäivämäärän vieressä olevan lipun mukaisesti.

Koulutus valmentaa ITIL Foundation –sertifikaatin suorittamiseen. Voit suorittaa sertifiointikokeen heti koulutuksen päätteeksi. Voit suorittaa sertifiointikokeen valintasi mukaan englanniksi tai suomeksi. Sertifiointitesti veloitetaan erikseen: 215 € + alv. Mainitse ilmoittautumislomakkeen lisätietokentässä, jos haluat osallistua testiin.

Olemme niin varmoja koulutuksemme laadusta, että lupaamme sinulle uusinnan veloituksetta, jos et läpäise testiä.

Jos olet kurssilla etäosallistujana, voit suorittaa myös testin omalta koneeltasi itse valitsemanasi ajankohtana.

ITIL on kokoelma IT-palveluiden hallintaan ja tuottamiseen liittyviä prosesseja, jotka on koottu ja kehitetty alan parhaista käytännöistä. ITILin suosio on kasvanut ympäri maailmaa ja myös Suomessa sen oppeja sovelletaan menestyksekkäästi hyvin monessa IT-organisaatiossa.

Suorita kansainvälinen ITIL sertifikaatti

Kolmen päivän koulutuksen aikana käydään läpi koko ITIL:n sisältö kansainvälisten sertifiointivaatimusten mukaisesti. Koulutus antaa hyvät valmiudet ITIL® Foundation –sertifikaatin suorittamiseen. 

Julkisilla ITIL® Foundation -kursseillamme on sertifiointitakuu. Saat koulutuksen aikana maksutta käyttöösi 120 harjoituskysymystä, jotka auttavat sinua valmistautumaan sertifiointikokeeseen. Varaathan siksi omaehtoiseen harjoitteluun yhden illan koulutusjaksoltasi. 

Olemme niin varmoja koulutuksemme laadusta, että lupaamme sinulle uusinnan veloituksetta, jos et läpäise testiä.

ITIL Foundation koulutuksen tavoitteet

ITIL®-Foundation -kurssin jälkeen sinulla on perustason ymmärrys seuraavista ITIL-käsitteistä:

  • palvelujen hallinta (service management)
  • palvelujen elinkaari (service lifecycle)
  • tärkeimmät ITIL termit ja periaatteet
  • tärkeimmät prosessit, roolit ja funktiot
  • palvelujen hallintaan liittyvät teknologiat ja arkkitehtuurit
Sisältö ITIL Foundation -kurssilla

1. päivä

Johdanto ITILiin
  • ITILin taustaa, liittymät muihin parhaisiin käytäntöihin ja ISO 20000-standardiin
  • Johdanto prosessiajatteluun ja prosessien kehittämiseen
  • Palvelujen hallinta
ITIL - terminologia ja avainkonseptit Roolit ITILissä
  • Palvelun omistaja, prosessin omistaja, prosessipäällikkö
  • RACI -malli
ITIL service lifecycle (palvelujen elinkaari)
  • Service design (palvelusuunnittelu) - SD
  • Service transition (palvelutransitio) - ST
  • Service operation (palvelutuotanto) - SO
  • Service strategy (palvelustrategia) - SS
  • Continual service improvement (jatkuva palvelun parantaminen) - CSI
ITIL prosessit
  • Service level management (palvelutasonhallinta)
  • Design coordination, service catalogue, availability, security, supplier, capacity ja service continuity management (suunnittelun koordinointi-, palveluluettelon-, saatavuuden-, tietoturvan-, toimittajan-, kapasiteetin- ja jatkuvuudenhallinta)

2. päivä

Prosessit
  • Change management (muutostenhallinta)
  • Transition planning and support, knowledge management, service asset and configuration management, release and deployment management (transition suunnittelu, tietämyksenhallinta, palveluomaisuuden- ja konfiguraationhallinta, muutostenhallinta, jakelunhallinta)
  • Incident management (häiriöidenhallinta)
  • Problem management (ongelmanhallinta)
  • Event management, request fulfilment, access management (herätteiden halllinta, palvelupyyntöprosessi, pääsynhallinta)
Toiminnot
  • Service desk, technical management, application management, IT operations management (palvelupiste, tekninen hallinta, sovellushallinta, käyttöympäristönhallinta)

3. päivä

Prosessit
  • Strategy management for IT services, service portfolio management, demand management, financial management, business relationship management (IT-palvelujen strategian hallinta, palveluportfolionhallinta, kysynnänhallinta, taloushallinta, liiketoimintasuhteidenhallinta)
Jatkuva palvelun parantaminen
  • Demingin laatuympyrä
  • Jatkuvan palvelun parantamisen lähestymistapa
  • Seitsemän askeleen kehittämisprosessi (seven steps improvement process)
Teknologia ja arkkitehtuurit
  • Yleiset vaatimustasot
  • Miten automaatio auttaa palvelujen hallinnan prosessien integroimisessa
Harjoitustentti, kertaus Sertifiointitesti Aikataulu ITIL-koulutukselle

Koulutuspäivät ovat klo 9:00-16:00. Aamukahvia tarjolla klo 8:30 alkaen.

ITIL® Foundation -sertifiointitesti

ITIL Foundation -koulutuksen jälkeen voit halutessasi osallistua sertifiointitenttiin, noin klo 15 alkaen viimeisenä koulutuspäivänä. Jos olet kurssilla etäosallistujana, voit suorittaa myös testin omalta koneeltasi itse valitsemanasi ajankohtana. Sertifiointitesti veloitetaan erikseen: 215 € + alv. Mainitse ilmoittautumislomakkeen lisätietokentässä, jos haluat osallistua testiin.

Kohderyhmä

IT-palvelujen hallinta- ja tuottajaorganisaatioiden asiantuntijoille, jotka tarvitsevat perustiedon ITIListä ja sen käytöstä palvelujen laadun parantamiseksi. Koulutus soveltuu hyvin myös liiketoiminnan asiantuntijoille ja prosessien omistajille, jotka toimivat IT-palveluiden hankkimiseen ja hyödyntämiseen liittyvissä tehtävissä.

ITIL-koulutus ei vaadi esitietoja.

Tieturi

Tieturi

Tieturi – valmentaa paremmaksi

Tieturi on koulutuksen edelläkävijä, jonka kasvattaa yksilöiden ja organisaatioiden osaamista ja tuottavuutta. Autamme kohtaamaan liiketoiminnan muutokset ja kääntämään ne voimavaraksi. Olemme alan monipuolisin toimija ja tarjoamme sekä avoimia että yritysten tarpeisiin räätälöityjä koulutuksia. Erityisiä osaamisalueitamme ovat ohjelmistokehitys, projektityö, infrastruktuuri, tiedonhallinta...


Lue lisää kouluttajasta Tieturi ja katso koulutustarjonta täältä
Arvioinnit
Arvioinnit
Arvioi tämä koulutus ensimmäisenä.

Arvioinnit kouluttajasta
          (4,0)
Perustuu 12 arviointiin
Näytä kouluttajan kaikki arvioinnit
Tämäkin voisi kiinnostaa sinua...

CIPP/E ja CIPM yhdessä paketissa!

Toimi tietosuojavastaavana GDPR:n edellytysten mukaisesti. Suorita Certified Information Privacy Manager ja Certified Information Privacy Professional -yhdistelmäkoulutus!