Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Etsitkö etäkoulutusta? Kokosimme verkko- ja etäkoulutukset tänne »

Palvelumuotoilu, koulutus ja workshop

Tieturi
Yhteenveto
3 päivää
1 990 SEK + alv 24 %
Sopimuksen mukaan
   
Tilauksesta
Verkossa
Koulutus
Tieturin koulutukset

Palvelumuotoilu, koulutus ja workshop



Koulutuksesta saat palvelumuotoilukokemusta, osaamista palveluiden tuotteistamisesta, näihin menetelmiä ja työkaluja - sekä rohkeutta kohdata asiakas palveluiden kehittämisen tiimoilta.
Koulutuksen työpajoissa kehitetään ja testataan omaa uutta palvelutuoteideaa tai kehitetään olemassa olevaa palvelua edelleen. Koulutus rakentuu kolmesta aktiivisesta työpajapäivästä, joissa etenemme palvelumuotoilun perustasta vaiheittain palvelutuotteen paketointiin.

Tiivis ja innostava palvelumuotoilukoulutus, jossa osallistujana pääset heti kokeilemaan koulutuksen työpajoissa uusia oppeja oman palvelun muotoilun parissa.

Palvelumuotoilun ohjelma rakentuu kolmesta päivästä, joissa yhdistyvät koulutus ja workshop-työskentely oman palvelun kehittämisen parissa.
1. Työpajapäivä - Palvelumuotoilun perusta
Mitä palvelumuotoilu ja -tuotteistaminen on ja miten voimme soveltaa sitä palveluidemme markkinoinnissa, myynnissä ja toteutuksessa. Päivä antaa osallistujille perusteet sille, mistä palveluiden tuotteistamisessa on kyse.
Ennakkolukutehtävä:Osallistujat tutustuvat palveluiden muotoiluun tutustumalla heille sähköisesti jaettavaan ennakkolukumateriaaliin.
1. Päivän aikana käsittelemme:

mitä palveluiden tuotteistaminen on ja mitä hyötyä siitä on?
sisäinen ja ulkoinen näkökulma tuotteistamiseen
miksi tuotteistamme ja millaisia tavoitteita asetamme sille
mitkä ovat päätavoitteemme tuotteistamiselle ja miten mittaamme  näiden täyttymistä
millaisia palveluita kannattaa tuotteistaa
hyvän palvelutuotteen tuntomerkit palvelun ostamisen, kokemisen ja tuottamisen näkökulmasta
asiakasnäkökulma ja asiakasvalinta
tuotteistamisen ja räätälöinnin tasapaino palvelutuotteessa
miten palvelu tuotteistetaan
keitä tuotteistamiseen tarvitaan
tuotteistamisen prosessi
yleiskuva eri menetelmistä ja työkaluista palveluiden tuotteistamiseksi

Välitehtävä: Oman palveluaihion asiakkaat
Osallistujat valitsevat nykyisen tai uuden palvelutuoteidean ja määrittelevät saaduilla työkaluilla tavoiteltavat asiakkaat. Lisäksi osallistujat lukevat sähköisen palveluiden tuotteistamiseen liittyvän materiaalin. 
2. Työpajapäivä - Asiakasymmärryksen kartuttaminen ja analysointi sekä palvelutuotteen nopea testaaminen
Päivän aikana kartutamme asiakasymmärrystä voidaksemme luoda tuotteillamme asiakkaalle merkityksellistä arvoa. Tutkimme Business Model Canvasin avulla palvelutuotteen liiketoimintamallin osia ja yhteensopivuutta yrityksen strategiaan. Luomme Arvoarvauskartan (Value Proposition Canvas) avulla hypoteesin asiakkaan tarpeista ja motiiveista sekä tutkimme muita asiakasymmärryksen lisäämiseen liittyviä työkaluja.
2. Päivän aikana käsittelemme:

asiakaslupauksemme – palvelutuotteet osana strategiaa
palveluaihioiden avaaminen ja kehitys canvas -työkaluilla
palveluiden nykytila – business model canvas
sisältö– asiakasarvo– hinnoittelu
palvelun arvoarvauskartta– asiakas– käyttäjät– organisaatiot
toimialan ymmärtäminen
menetelmiä asiakasymmärryksen kartuttamiseen
ketterä ja iteroiva kehitys
ideointi– ideointimenetelmiä– miten voisimme...
konkretisointi– palvelun prototyyppien kehittäminen– minimum viable product (MVP) – simulointi ja testaaminen– asiakashaastattelut

3. Työpajapäivä  - Palvelutuotteen konseptointi, suunnittelu ja myynti
Kolmas työpajapäivä keskittyy palvelun kehittämisen, karsimisen, muotoilun ja tuotteistamisen menetelmiin. Päivän aikana on tarjolla tuhti paketti menetelmiä ja työkaluja ideoinnista prototyyppeihin sekä palvelutuotteen paketointiin julkaisukuntoon.
3. Päivän aikana käsittelemme mm:

käyttäjäprofilointi– mitä tarkoittaa– miten tehdään ja käytetään
hinnoittelu
valinta– miten valita asiakkaalle oleellisimmat arvon elementit– karsintamenetelmiä
palvelumallin laadinta– service blueprinting
palvelupolku– palvelutuokiot
asiakaskokemuskartta – miten asiakas kokee palvelun
miten testaa palveluaihiota asiakkaalla
palvelun paketointi tuotteeksi
markkinointimateriaali– palvelun myyntityökalut– keskusteluopas– tarjouksen sisältö
tuotantonäkökulma
palvelun tuottaminen

Tieturi

Tieturi

Tieturi – valmentaa paremmaksi

Tieturi on koulutuksen edelläkävijä, jonka kasvattaa yksilöiden ja organisaatioiden osaamista ja tuottavuutta. Autamme kohtaamaan liiketoiminnan muutokset ja kääntämään ne voimavaraksi. Olemme alan monipuolisin toimija ja tarjoamme sekä avoimia että yritysten tarpeisiin räätälöityjä koulutuksia. Erityisiä osaamisalueitamme ovat ohjelmistokehitys, projektityö, infrastruktuuri, tiedonhallinta...


Lue lisää kouluttajasta Tieturi ja katso koulutustarjonta täältä

Yhteydenottopyyntö

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Palvelumuotoilu, koulutus ja workshop? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

Yhteystiedot : Tieturi

Tieturi

Mannerheimintie 15
00260 Helsinki

 Näytä puhelinnumero
www.tieturi.fi


Kohderyhmä


Saat parhaan hyödyn koulutuksesta, kun olet jo käyttänyt Outlookia. Koulutus on mahdollista toteuttaa myös tietoisku-tyyppisenä esimerkiksi Lotus Notesista Outlookin käyttöön siirtyville, ja yhdistää siihen myös tarkempaa käyttökoulutusta aloitteleville käyttäjille
Arvioinnit
Arvioinnit
Arvioi tämä koulutus ensimmäisenä.

Arvioinnit kouluttajasta
(4,0)
Perustuu 13 arviointiin
Näytä kouluttajan kaikki arvioinnit
Yhteydenotto

Saadaksesi lisätietoa aiheesta Palvelumuotoilu, koulutus ja workshop täytä seuraavat tiedot:

Saatat olla kiinnostunut myös näistä: