Projektinhallinnan sertifikaatilla hankit todistuksen osaamisestasi

Projektinhallinnan sertifikaatteihin tähtäävissä koulutuksissa opit konkreettisesti tehokkaita aikataulu- ja resurssihallinnan menetelmiä. Sertifiointikoulutuksissa käsitellään myös muita niihin liittyviä projektinhallinnan alueita, kuten projektien osittaminen ja riskienhallinta.

Kenelle projektinhallinnan sertifikaattikoulutus sopii?

Sertifiointikoulutukset sopivat erityisesti projektipäällikön tai projektihallinnan työtehtävissä työskenteleville. Projektinhallinnan sertifikaatit auttavat hallitsemaan projektinhallinnan perusmenetelmät rutiininomaisesti ja menestyt käytännön projekteissa. Lisäksi kehität projektiosaamistasi. Valmistava koulutus antaa hyvät valmiudet sertifikaatin suorittamiseen.

Projektinhallinnan sertifikaattikoulutuksen hyödyt

Projektinhallinnan sertifikaatit antavat jo valmennusten aikana osallistujille uusia menetelmiä ja työkaluja projektinhallintaan. Malliprojektien osalta projektitason valmennusten aikana rakentuu hyvä perusta myös lopulliselle projektisuunnitelmalle. Käyttämällä oikeita projekteja harjoitusten pohjana varmistetaan valmennusten erittäin hyvä soveltuminen ja merkityksellisyys jokaisen osallistujan omaan työhön.

Projektinhallinnan sertifikaatit antavat sinulle valmiudet kehittää organisaatiosi projektinjohtamismalleja ja projektisalkunhallintaa sekä johtaa ja tukea strategiaa toteuttavaa muutosta organisaatiossa. Osallistujat syventävät myös erilaisten ihmisten johtamisen ja motivoimisen sekä viestinnän ja vuorovaikutuksen taitojaan.

Sertifioitu projektipäällikkö

Projektinhallinnan sertifiointivalmennus on meriitti jokaiselle projektipäällikölle. Projektinhallinnan sertifikaatteja löytyy eri vaativuustasoille sekä erilaisille projekteille. Tässä kappaleessa on eritelty erilaiset projektinhallinnan sertifikaatit. Löydä sopiva koulutus ja sinustakin tulee sertifioitu projektipäällikkö.

IPMA on jäsenyhdistys, joka tarjoaa projektinhallinnan sertifikaatteja maailmanlaajuisesti. IPMA on perustettu vuonna 2011. IPMA sertifioituja koulutuksia tarjoavat useat suomalaiset koulutusýritykset.

PMP, eli Project Management Professional on yksi maailmalla laajimmin käytössä olevista projektipäällikön sertifikaateista. PMP testissä testataan projektipäällikölle tärkeitä ominaisuuksia kuten esimerkiksi ryhmän koordinointia, aikataulussa pysymistä ja viestinnän hallitsemista.

PRINCE2 koostuu sanoista Projects in Controlled Environment. Kyseessä on kansainvälinen sertifikaatti, joka painottaa projektipäällikön kykyä sopeutua helposti erilaisiin organisaatioihin ja projekteihin.

Scrum on ketterän projektinjohtamisen menetelmä. Ketterä projektinhallinta on joustavaa ja nopeaa.

Lähteet: Suomen Projekti-instituutti, IIL Finland Oy