Täydennyskoulutusta parturi-kampaajalle

Täydennyskoulutusta parturi-kampaajalle, Uraopas

Parturi-kampaajan työ on luovaa, monipuolista ja palveluhenkistä. Parturi-kampaajat leikkaavat ja värjäävät hiuksia sekä tekevät kampauksia erilaisiin tilaisuuksiin. Tehtäviin kuuluu myös parranajoa ja -hoitoa. Parturi-kampaajat voivat vuokrata tuolin kampaamon salonkiin tai toimia alan yrittäjinä.

Ehdotuksia täydennuskoulutukseksi parturi-kampaajalle

Parturi-kampaaja tarvitsee näkemystä tyylistä, muodosta ja mittasuhteista. Työ on sekä psyykkisesti että fyysisesti vaativaa. Stressi sekä niska- ja selkävaivat ovat parturi-kampaajille tyypillisiä. Parantaaksesi stressin sietokykyäsi ja fyysistä jaksamistasi voit harkita stressinhallinnan tai henkilökohtaisen kehityksen täydennyskoulutusta.

Parturi-kampaaja vastaa asiakkaiden toiveisiin. Rakentaaksesi kestäviä asiakassuhteita, kehitä asiakaspalvelutaitojasi. Kampaajat myyvät tuotteita ja työkaluja, joten hyvät myyntitaidot ovat eduksi. Katso myynnin täydennyskoulutukset, jos haluat kasvattaa lisämyyntiä.

Jos haaveilet omasta kampaamosta, on yrittäjyyden tuntemus tärkeää. Ymmärrys kirjanpidosta, palkanmaksusta ja verotuksesta auttaa välttämään kalliit virheet.

Täydennyskoulutusta parturi-kampaajalle, Uraopas

Ajattele, haluatko kouluttaa itseäsi

Jos jatkokoulutuksesta kiinnostunut kampaaja, puhu asiasta esimiehesi kanssa. Sinulla voi olla mahdollisuus käyttää muutama päivä täydennyskoulutukseen tai työnantajasi saattaa olla valmis vastaamaan koulutuskustannuksista.

Pohdi millä alueella voisit kehittyä. Jos et ole varma millainen koulutus sopisi sinulle, kysy esimieheltäsi ja kollegoiltasi vinkkejä koulutuksista.

Tulevaisuuden näkymät

Suurin osa hiusalan ammattilaisista työskentelee ammatin- tai liikkeenharjoittajina ja yrittäjinä. Hiusalan työllisyystilanne vaihtelee alueellisesti. Uusia työpaikkoja syntyy eläkkeelle siirtymisen, sijaisuuksien ja uusien liikeketjujen myötä.

Ammattiaitoisten kampaajien kysyntää lisää aukioloaikojen piteneminen sekä yritysten palveluiden laajeneminen muiden kauneudenhoitopalveluiden alueelle.

Liittyvät ammatit: kosmetologi

Lähteet: utbildning.se, ammattinetti.fi