Täydennyskoulutusta Art Directorille

Täydennyskoulutusta Art Directorille, Uraopas

Art directoriksi (AD) kutsutaan taiteellista johtajaa, graafista suunnittelijaa tai ulkoasusuunnittelijaa mainos-, lehti-, elokuva-, ja televisioalalla. Art director vastaa typografiasta, kuvista, muotoilusta sekä kampanjoiden sisältöjen ja ideoiden suunnittelusta. Art director työskentelee usein yhdessä ad-assistentin, graafisen viimeistelijän, copywriterin, projektipäällikön tai kuvittajan kanssa.

Ehdotuksia täydennyskoulutukseksi Art Directorille

Art Director saattaa joutua tekemään ylitöitä projektien määräajan lähestyessä. Jos  aikapaine rasittaa sinua, voit löytää ratkaisun ajanhallinnan, stressinhallinnan ja henkilökohtaisen tehokkuuden täydennyskoulutuksista.

Art directorien koulutustausta vaihtelee, mutta koulutus usein sisältää graafista suunnittelua. Hanki ideoita taiteelliseen työhön graafisen suunnittelun täydennyskoulutuksissa.

Art Directorin tulee ymmärtää markkinointiprosessia luodakseen mahdollisimman onnistuneita mainoskampanjoita. Ala edellyttää nykyään moniosaamista ja taitoa tuottaa sisältöä eri medioihin uusimpien tieto- ja viestintäteknologioiden avulla. Sosiaalisen median koulutus voi tarjota inspiraatiota sovellusten visuaalisista mahdollisuuksista.

Pohdi, haluatko jakokouluttautua

Jos olet kiinnostunut jatkokouluttautumisesta, ota asia puheeksi esimiehesi kanssa. Sinulla voi olla mahdollisuus käyttää muutama päivä täydennyskoulutukseen tai työnantajasi saattaa olla valmis vastaamaan koulutuskustannuksistasi.

Aloita sopivan koulutuksen etsiminen pohtimalla mahdollisia aukkoja osaamisessasi ja miettimällä millä osa-alueella haluaisit olla parempi. Kysy esimieheltäsi ja kollegoiltasi vinkkejä koulutuksista, jotka sopisivat sinulle.

Tulevaisuuden näkymät

Art directorien työllisyystilanne on suhteellisen vakaa yritysten, valtion, kuntien, seurakuntien ja järjestöjen viestintäyksiköissä. Ala on herkempi suhdanteille viestintätoimistoissa, sillä taloudellinen tilanne vaikuttaa hankittavien palveluiden määrään. Viestintäalalla työskentely on usein projektiluontoista.

Liittyvät ammatit: graafinen suunnittelija

Lähteet: utbildning.se, ammattinetti.fi