Täydennyskoulutusta asianajajalle

Täydennyskoulutusta asianajajalle, Uraopas

Asianajaja antaa oikeudellista neuvontaa yksityishenkilöille ja yhteisöille. Asianajaja avustaa asianosaisia tuomioistuimissa ja muissa viranomaisissa. Asianajaja voi työskennellä itsenäisenä yrittäjänä, osakkaana yhtiömuotoisessa toimistossa, toisen palveluksessa tai julkisena oikeusavustajana. Työ on itsenäistä ja vaativaa asiantuntija- ja asiakaspalvelutyötä, joka vaatii salassapitovelvollisuutta päämiehen asioista.

Ehdotuksia täydennyskoulutukseksi asianajajalle

Asianajajan työ on asiakaspalvelua. Tullaksesi paremmin toimeen erilaisten ihmisten kanssa, voit harkita asiakaspalvelun tai tiimityön täydennyskoulutuksia. Kurssi haastavien neuvottelujen ja asiakatilanteiden kohtaamisesta antaa varmuutta yllättäviinkin viestintätilanteisiin. Esiintymisen ja vuorovaikutuksen koulutukset kehittävät ilmaisuasi edustustilanteissa.

Jos olet erikoistunut tietynlaisiin tapauksiin, kurssi nimenomaisesta aihealueesta voisi olla kohdallaan. Kenties käsittelet paljon liiketoimintaan liittyviä kysymyksiä? Kurssi liiketoiminnan alueelta antaa uutta näkökulmaa asianajotyöhön.

Asianajaja tarvitsee korkeaa paineensietokykyä. Nappaa tekniikat stressinhallinnan ja itsensä johtamisen kursseilta. Kenties tarvitset mindfulness-kurssia palautuaksesi vaativasta ajattelutyöstä?

Oletko lakialan yrittäjä tai suunnitteletko oman asianajotoimiston perustamista? Yrittäjyyskoulutus voisi olla sinua varten. Yrittäjänä tarvitset osaamista muun muassa kirjanpidosta, palkanmaskusta, markkinoinnista ja verotuksesta.

Ajattele haluatko jatkokouluttautua

Jos olet kiinnostunut jatkokouluttautumisesta, ota asia puheeksi esimiehesi kanssa. Sinulla voi olla mahdollisuus käyttää muutama päivä täydennyskoulutukseen tai työnantajasi saattaa olla valmis vastaamaan koulutuskustannuksistasi.

Aloita sopivan koulutuksen etsiminen pohtimalla mahdollisia aukkoja osaamisessasi ja miettimällä millä työsi osa-alueella voisit olla entistäkin parempi. Kysy esimieheltäsi ja kollegoiltasi vinkkejä sopivista koulutuksista. Antaako saamasi palaute vihjeitä kehittymiskohteista?

Tulevaisuuden näkymät

Lakialan työllisyystilanne on hyvä ja lähes kaikki tutkinnon suorittaneet sijoittuvat koulutustaan vastaaviin tehtäviin. Määräaikaiset työsuhteet ovat tavanomaisimpia valtion palveluksessa. Lyhytaikaista työttömyyttä kokevat lähinnä vastavalmistuneet.

Eläköityminen lisää ammattilaisten kysyntää. Oikeudellista asiantuntijuutta tarvitaan erityisesti talouden, hallinnon, kaupan, pankkien, rahoituslaitosten ja vakuutusyhtiöiden palveluksessa.

Oikeusnotaarien työllisyystilanne on kohtalainen. Töitä löytyy eniten pääkaupunkiseudulla ja suurimmissa kaupungeissa

Liittyvät ammatit: syyttäjä, juristi

Lähteet: ammattinetti

Nämäkin voisivat kiinnostaa sinua: