Täydennyskoulutusta brändijohtajalle

Täydennyskoulutusta brändijohtajalle, Uraopas

Brändijohtaja vastaa yrityksen strategisesta viestinnästä, ulkoisen ja sisäisen viestinnän johtamisesta, yrityksen brändistä ja markkinoinnista sekä mediasuhteiden hoidosta. Brändijohtajan ammatissa tarvitset vahvaa johtamiskokemusta ja erinomaiset yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot. Myös hyvät esiintymis- ja mediataidot ovat hyödyksi. Pätevä brändijohtaja osaa johtaa muutosta ja tehdä päätöksiä haastavassakin toimintaympäristössä. Suomen kielen lisäksi työssä tarvitaan usein ainakin englannin kielen taitoa.

Ehdotuksia täydennyskoulutukseksi brändijohtajalle

Brändijohtamisen koulutuksissa saat työkaluja, joilla rakennat brändistä yrityksen menestyksen välineen. Lisäksi opit konkretisoimaan ja viestimään brändin asiakasarvon sekä implementoimaan brändin osaksi sisäistä toimintakulttuuria.

Brändijohtajan tulee taitaa esimiestyö ja johtamiseen liittyvät haasteet. On olemassa monenlaisia ​​johtamis- ja valmennuskoulutuksia, joissa sinä brändijohtajana voit kehittää kykyjäsi valmentaa ja ohjata markkinointi- tai viestintätiimiäsi sekä antaa heille tukesi, jotta he voivat saavuttaa heille asetetut tavoitteet.

Brändijohtaja tekee yhteistyötä eri sidosryhmien kanssa, joten yhteistyö on tärkeä työn periaate. Niimpä hyvät vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutaidot ovat tärkeitä. Roolin haastavuuden ja monimuotoisuuden vuoksi brändijohtajan on hyvä opetella myös järkevää ajankäyttöä ja stressinhallintaa.

Hyvät tietokoneen peruskäyttötaidot ovat tarpeellisia. Monissa ammateissa tarvitaan Microsoft Officen työkalujen käyttötaitoja. Erityisesti Excel, Word ja Powerpoint on hyvä hallita. Työyhteisöissä jaetaan tiedostoja Outlookissa, Sharepointissa ja pilvipalvelimissa. Katso tarjolla olevat pilvityökalujen koulutukset!

Ajattele, haluatko jatkokouluttautua

Jos olet kiinnostunut jatkokouluttautumisesta, ota asia puheeksi esimiehesi kanssa. Jos työpaikallasi on osaamisen kehittämispolitiikka, sinulla voi olla mahdollisuus käyttää muutama päivä täydennyskoulutukseen tai työnantajasi saattaa olla valmis vastaamaan koulutuskustannuksistasi.

Voit aloittaa sopivan koulutuksen etsimisen pohtimalla mahdollisia aukkoja omassa tietämyksessäsi ja millä työsi osa-alueella voisit olla entistäkin parempi. Voit myös kysyä esimieheltäsi tai kollegoiltasi vinkkejä koulutuksista, jotka voisivat sopia sinulle.

Tulevaisuuden näkymät

Mainostoimistot ja muut markkinointiviestintää tekevät yritykset rekrytoivat tarpeen mukaan. Työpaikoista on kova kilpailu, ja työntekijöistä on yleisesti ottaen ylitarjontaa koko maassa. Mainonnan ja markkinoinnin tehtävät houkuttelevat uusia tulijoita, joita valmistuu oppilaitoksista enemmän kuin alalla on työpaikkoja tarjolla. Työllistymiseen vaikuttaa hakijan osaaminen. Työpaikkoja on eniten tarjolla pääkaupunkiseudulla.

Liittyvät ammatit: Myyntipäällikkö

Lähteet: ammattijohtaja.fi, ammattinetti.fi, Markkinointi-instituutti