Täydennyskoulutusta controllerille

Täydennyskoulutusta controllerille, Uraopas

Controller on taloushallinnon asiantuntija, joka tuottaa taloudellista tietoa, osallistuu budjetointiin, antaa neuvoja johdolle sekä seuraa liiketoiminnan ja markkinoiden kehittymistä. Yrityksen koko ja toimiala vaikuttavat controllerin tehtävien painotuksiin. Controllerit työskentelevät eri toimialojen yrityksissä, kunnissa, valtiolla ja tilitoimistoissa.

Ehdotuksia täydennyskoulutukseksi controllerille

Controllerin on tunnettava taloushallinto ja laskentatoimi kuin omat taskunsa. Tarjolla on useita taloushallinnon täydennyskoulutuksia muun muassa tilinpäätöksestä, kirjanpidosta, verotuksesta, laskentatoimesta ja niiden erityistilanteista.

Controller tarvitsee tietotekniikan ja toimisto-ohjelmien sujuvia käyttötaitoja. Kenties haluat tutustua Windowsin uusimpaan versioon tarkemmin? Tietokoneen ajokortti on madollista suorittaa eri taitotasoilla. Microsoft Officelta löytyvät suositut toimisto-ohjelmat, kuten Excel, Word ja Powerpoint, joiden käyttämiseen on tarjolla syventäviä jatkokoulutuksia. Brändin uusimmat tuotteet ovat laajentuneet pilvipalveluihin. Tehosta työskentelyäsi tutustumalla uusimpiin työkaluihin!

Kansainvälisissä tehtävissä sekä talouden ja markkinoiden seurannassa tarvitset hyvää kielitaitoa. Englannin kielen lisäksi tarjolla on kielikoulutuksia monista muistakin kielistä työelämän tarkoituksiin. Kehittämällä kielitaitoasi parannat mahdollisuuksiasi päästä kansainvälisen yrityksen palkkalistoille.

Täydennyskoulutusta controllerille, Uraopas

Työskentelet sekä itsenäisesti että yhdessä toisten kanssa. Tiimityön täydennyskoulutukset auttavat hyödyntämään tiimin jäsenten vahvuuksia, ratkaisemaan ristiriitoja ja parantamaan yhteishenkeä. Työkaluja oman työskentelysi tehostamiseksi löydät ajanhallinnan ja henkilökohtaisen tehokkuuden koulutuksista.

Suurten taloudellisten päätöksien tekeminen ja kiire voivat aiheuttaa stressiä. Paranna paineensietokykyäsi stressinhallinnan ja mindfulnessin koulutuksissa. Myös omasta fyysisestä kunnosta on tärkeää pitää huolta. Monet Personal Trainereille suunnatut koulutukset sopivat kaikille liikunnasta ja terveydestä kiinnostuneille.

Pohdi, haluatko jatkokouluttautua

Jos olet kiinnostunut jatkokouluttautumisesta, ota asia puheeksi esimiehesi kanssa. Sinulla voi olla mahdollisuus käyttää muutama päivä täydennyskoulutukseen tai työnantajasi saattaa olla valmis vastaamaan koulutuskustannuksistasi.

Aloita sopivan koulutuksen etsiminen pohtimalla mahdollisia aukkoja osaamisessasi ja miettimällä millä työsi osa-alueella voisit olla entistäkin parempi. Kysy esimieheltäsi ja kollegoiltasi vinkkejä sopivista koulutuksista. Antaako saamasi palaute ideoita täydennyskouluttautumiseen?

Tulevaisuuden näkymät

Taloushallintoala työllistää vakaasti, sillä alan tehtävät ovat tärkeitä yritysten ja organisaatioiden toiminnalle. Taloushallintoalan työllisyyttää ylläpitää myös tehtävien lakisääteisyys. Erityisesti kirjanpitäjistä ja palkanlaskijoista on pulaa. Tulevaisuudessa taloushallinnon ammattilaiset työskentelevät yhä enemmän tilitoimistoissa yritysten ja julkishallinnon organisaatioiden ulkoistaessa taloushallintoaan.

Liittyvät ammatit: kirjanpitäjä, tilintarkastajatalousasiantuntija

Lähteet: ammattinetti.fi, suomentilintarkastajat.fi

Nämäkin voisivat kiinnostaa sinua: