Täydennyskoulutusta järjestyksenvalvojalle

Täydennyskoulutusta järjestyksenvalvojalle, Uraopas

Järjestyksenvalvojalla on oikeus huolehtia väliaikaisesti henkilöistä, ketkä vaarantavat yleistä järjestystä tai ovat päihtyneitä. Velvollisuutesi on raportoida poliisille, kun tulet tietoiseksi rikoksesta. Järjestyksenvalvojat työskentelevät erilaisissa tapahtumissa, kauppakeskuksissa ja julkisissa kulkuneuvoissa. Työajat sijoittuvat myös iltoihin ja viikonloppuihin, mikä edellyttää joustavuutta.

Ehdotuksia lisäkoulutukseksi järjestyksenvalvojalle

Järjestyksenvalvojan on hyödyllistä omaksua pedagogisia taitoja, jotta pystyt välittämään viestisi ymmärrettävällä tavalla. Myös vuorovaikutuksen ja esiintymistaitojen kurssit tarjoavat sinulle työkaluja sanalliseen ja sanattomaan viestintään.

Työssäsi tarvitset taitoa käsitellä erilaisia ihmisiä parhaalla mahdollisella tavalla. Saatat kohdata myös ulkomaalaisia, joten kielitaidon kehittäminen voisi olla seuraava askel. Ruotsin ja englannin kielten lisäksi muutkin kielet ovat hyödyllisiä kansainvälistyvässä yhteiskunnassa.

Esimiestaitojen kurssi auttaa sinua sopeutumaan uuteen rooliisi, jos olet juuri siirtynyt esimiesrooliin. Vaikka et toimisikaan esimiesasemassa, voit oppia hyödyllisiä taitoja esimiestaitojen kursseilla. Pidemmistä johtamisen tutkinnoista saat kattavan kuvan esimiestyöstä. Tarjolla on myös lyhyempiä esimieskursseja, jotka keskittyvät esimiestyön eri osa-alueisiin, kuten konfliktien ratkaisuun tai valmennuksen johtamiseen.

Järjestyksenvalvojan on tärkeää pysyä rauhallisena paineen alla. Stressinhallinnan ja henkilökohtaisen tehokkuuden koulutukset voivat tarjota sopivia työkaluja stressaaviin tilanteisiin. Aggressiivisten tai väkivaltaisten ihmisten kohtaamiseen voit varautua kertaamalla järjestyksenvalvojan työkalujen oikeaoppiset käyttötavat.

Täydennyskoulutusta järjestyksenvalvojalle, Uraopas

Pohdi, haluatko jatkokouluttautua

Jos olet kiinnostunut jatkokouluttautumisesta, ota asia puheeksi esimiehesi kanssa. Sinulla voi olla mahdollisuus käyttää muutama päivä täydennyskoulutukseen tai työnantajasi saattaa olla valmis vastaamaan koulutuskustannuksistasi.

Aloita sopivan koulutuksen etsiminen pohtimalla mahdollisia aukkoja osaamisessasi ja miettimällä millä työsi osa-alueella voisit olla entistäkin parempi. Kysy esimieheltäsi ja kollegoiltasi vinkkejä sopivista koulutuksista. Antaako saamasi palaute ideoita täydennyskouluttautumiseen?

Tulevaisuuden näkymät

Kiinteistöpalvelut, isännöintipalvelut ja kiinteistöliiketoiminta työllistävät kiinteistöalalla. Turvallisuusalan työllisyyttä ylläpitää jatkuva tarve ylläpitää kotien, koulujen ja työpaikkojen turvallisuutta.

Yksityinen turvallisuusala on kasvanut turvallisuustietoisuuden myötä. Yksityisen turvallisuusalan työllistymistilanne on hyvä nyt ja tulevaisuudessakin. Alan työpaikkoja on lisännyt yritysten ja julkisyhteisöjen turvallisuustoimintojen ulkoistaminen. Alan ammattilaisista on kysyntää, reippaan työvoimavaihtuvuuden vuoksi.

Liittyvät ammatit: poliisivartija

Lähteet: ammattinetti, utbildning.se

Nämäkin voisivat kiinnostaa sinua: