Täydennyskoulutusta märkätilojen vedeneristäjälle

Täydennyskoulutusta märkätilojen vedeneristäjälle, Uraopas

Märkätilojen vedeneristäjä tekee vedeneristykset vesikattoihin, uima-altaisiin ja rakennusten maanalaisiin osiin. Vedeneristäjäksi voit kouluttautua suorittamalla rakennusalan perustutkinnon ammatillisessa oppilaitoksessa päiväopiskeluna, oppisopimuksella tai näyttötutkintona. Märkätilojen vedeneristäjän ammattitaito kehittyy entisestään työkokemuksen karttuessa.

Ehdotuksia täydennyskoulutukseksi märkätilojen vedeneristäjälle

Kaikilla, ketkä työskentelevät talousvettä toimittavassa laitoksessa tehden talousveden laatuun vaikuttavia toimenpiteitä, pitää olla vesityökortti, riippumatta siitä ovatko he laitoksen omia työntekijöitä vai ostetaanko palvelu laitoksen ulkopuolelta. Hanki voimassa oleva vesityökortti alan täydennyskoulutuksessa!

Märkätilojen vedeneristäjän on tärkeää huolehtia työturvallisuudesta huoltokohteissa. Suorita työturvallisuuskortti turvallisuutesi vakuudeksi. Toisinaan työskentelet hankalissa työasennoissa. Pidä fyysisestä kunnostasi huolta liikunta-alan koulutusten vinkeillä. Monet personal trainereille suunnatut koulutukset sopivat kaikille liikunnasta ja terveydestä kiinnostuneille. Mahdollisten työtapaturmien varalta sinun on hyvä tuntea ensiapua.

Huoltotyöt on hoidettava niin, että asiakas on tyytyväinen eikä hänelle aiheudu haittaa. Asiakaspalvelutehtävissä toimivat hyötyvät asiakaspalvelutaitojen täydennyskoulutuksista. Ammattimainen ote saa asiakkaat suosittelemaan palveluitanne muillekin. Jos toimit osana tiimiä, voitte osallistua työporukalla tiimityötaitojen koulutuksiin. Koulutukset auttavat hyödyntämään tiimin jäsenten vahvuuksia ja parantamaan yhteishenkeä. Hyvä tiimipeli välittyy myös asiakkaille.

LVI-alan yrittäjän on hyvä tuntea kirjanpitoa, sisäistä laskentatoimea ja markkinointia. Olit sitten kokenut yrittäjä tai yrittäjyydestä haaveileva, voit suorittaa yrittäjyyden tutkinnon. Yrittäjille suunnatuista koulutuksista saat kattavan kokonaiskuvan yrittäjyydestä ja vankan tietopohjan liiketoiminnallesi.

Pohdi, haluatko jatkokouluttautua

Jos olet kiinnostunut jatkokouluttautumisesta, ota asia puheeksi esimiehesi kanssa. Sinulla voi olla mahdollisuus käyttää muutama päivä täydennyskoulutukseen tai työnantajasi saattaa olla valmis vastaamaan koulutuskustannuksistasi.

Aloita sopivan koulutuksen etsiminen pohtimalla mahdollisia aukkoja osaamisessasi ja miettimällä millä työsi osa-alueella voisit olla entistäkin parempi. Kysy esimieheltäsi ja kollegoiltasi vinkkejä sopivista koulutuksista.

Tulevaisuuden näkymät

Työllisyystilannetta talonrakennusalalla ylläpitää uudisrakentaminen. Myös korjausrakentaminen tulee työllistämään yhä enemmän, kun vanhoihin rakennuksiin tehdään peruskorjauksia, perusparannuksia ja uudistuksia.

Yksityinen kiinteistönpalveluala tarjoaa paljon uramahdollisuuksia kiinteistönpalvelualan ammattilaisille, liiketoiminnan kehittäjille ja hallinnon asiantuntijoille. Kiinteistöalan yhteiskunnallinen merkitys on suuri, sillä suomalaisten varallisuudesta 65 prosenttia on sidottu kiinteistöihin. Ala työllistää vakaasti suhdanteista riippumatta ja työllisyyttä ylläpitää jatkuva tarve kiinteistöjen ylläpidolle.

Liittyvät ammatit: talonrakentajaLVI-asentaja

Lähteet: rakentaja.fi