Täydennyskoulutusta meikkaaja-maskeeraajalle

Täydennyskoulutusta meikkaaja-maskeeraajalle, Uraopas

Meikkaaja-maskeeraaja taikoo upeat meikit ja maskit juhlatilaisuuksiin, lehtimainoksiin, teatteriesityksiin ja elokuviin. Suuntautumisesta riippuen meikkaaja-maskeeraajat työstävät peruukkeja, kampauksia ja naamiointeja.

Ammatissa tarvitaan luovuutta, taiteellista näkemystä, värisilmää ja kädentaitoja. Meikkaaja-maskeeraajat työllistyvät teattereihin, televisioyhtiöiden tuotantoprojekteihin, kuvauksiin, näytöksiin, kauppakeskuksiin ja yrittäjäksi.

Ehdotuksia täydennyskoulutukseksi meikkaaja-maskeeraajalle

Meikkaaja-maskeeraaja sovittaa näkemyksiään yhteen muun taiteellisen henkilökunnan kanssa. Neuvottelutaitojen, esiintymistaitojen ja tiimityötaitojen koulutuksissa pääset kehittämään yhteistyötaitojasi.

Työ on suureksi osaksi asiakaspalvelua ja kosmetiikkatuotteiden myyntiä. Kouluttautumalla paremmaksi myyjäksi ja asiakaspalvelijaksi kasvatat kilpailukykyäsi. Samalla vakuutat muut ammattitaidollasi.

Oletko kiinnostunut alan yrittäjyydestä? Yrittäjille ja yrittämisestä kiinnostuneille sopivia vaihtoehtoja ovat yrittämisen tutkinnot sekä verotuksen, kirjanpidon ja laskentatoimen täydennyskoulutukset.

Meikkaaja-maskeeraajan työ on usein seisomatyötä. Pidä huolta kehostasi perehtymällä esimerkiksi joogaan. Monet personal-trainereille suunnatut koulutukset sopivat kaikille liikunnasta ja fyysisestä hyvinvoinnista kiinnostuneille.

Meikkaajat työskentelevät kiireellisissä ympäristöissä, kuten näytöksissä. Tehosta työskentelyäsi ajanhallinnan ja henkilökohtaisen tehokkuuden koulutuksissa.

Taiteellisessa työssä saatat kohdata kritiikkiä. Paineensietokykyäsi pääset kehittämään stressinhallinnan koulutuksessa. Palaudu hektisestä työpäivästä omaksumalla mindfullnessin tekniikat.

Mieti, haluatko jatkokouluttautua

Jos olet kiinnostunut jatkokouluttautumisesta, ota asia puheeksi esimiehesi kanssa. Sinulla voi olla mahdollisuus käyttää muutama päivä täydennyskoulutukseen tai työnantajasi saattaa olla valmis vastaamaan koulutuskustannuksistasi.

Aloita sopivan koulutuksen etsiminen pohtimalla mahdollisia aukkoja osaamisessasi ja miettimällä millä työsi osa-alueella haluaisit olla entistäkin parempi. Kysy esimieheltäsi ja kollegoiltasi vinkkejä koulutuksista, jotka kehittäisivät sinua.

Tulevaisuuden näkymät

Kauneudenhoidon palveluille ja tuotteiden jatkuva kysyntä ylläpitää alan työllisyyttä. Suuri osa kauneudenhoitoalan ammattilaisista toimii yrittäjinä, joten työllistyminen edellyttää yleensä toimivaa liikeideaa.

Liittyvät ammatit: kosmetologiparturi-kampaaja

Lähteet: ammattinetti.fi, aikuis-koulutus.fi

Nämäkin voisivat kiinnostaa sinua: