Täydennyskoulutusta myyntipäällikölle

Täydennyskoulutusta myyntipäällikölle, Uraopas

Myyntipäällikkö johtaa yrityksen myyntiosaston toimintaa. Myyntipäällikkönä sinulla on tärkeä rooli työpaikalla, ja työalueesi ja vastuusi ulottuvat todennäköisesti laajalle alueelle. Tärkeimpiä työtehtäviäsi on valmentaa, tukea ja vahvistaa myyntitiimiäsi. Samalla varmistat, että budjetissa pysytään ja tavoitteet saavutetaan. Myyntipäällikkönä sinulla on usein kaksi roolia – toimia myyntitiimisi aktiivisena valmentavana esimiehenä sekä tehdä itse myyntiä omille asiakkaillesi.

Ehdotuksia täydennyskoulutukseksi myyntipäällikölle

Jotta myyntipäällikkönä pystyy jatkuvasti kehittymään – sekä henkilökohtaisella tasolla että pysyäkseen houkuttelevana työmarkkinoilla myös tulevaisuudessa – on tärkeää jatkuvasti kehittää omaa osaamistaan. Myyntipäällikön roolia voidaan pitää melko haastavana, ja markkinoilla onkin monia erilaisia ​​kursseja, jotka voivat vahvistaa ja auttaa sinua myyntipäällikön työssäsi.

Myyntipäällikön tulee taitaa esimiestyö ja johtamiseen liittyvät haasteet. On olemassa monenlaisia ​​johtamis- ja valmennuskoulutuksia, joissa sinä myyntipäällikkönä voit kehittää kykyjäsi valmentaa ja ohjata myyntitiimiäsi sekä antaa heille tukesi, jotta he voivat saavuttaa heille asetetut myyntitavoitteet ja tietenkin myös kasvattaa yrityksen myyntiä. Myynnin johtamisen koulutuksessa opit rakentamaan onnistuneen myyntitiimin, jossa myyjät saavat sopivasti tukea, keskittyvät oikeisiin asioihin ja onnistuvat ​​saavuttamaan asetetut tavoitteet.

Myyntipäällikkö on tekemissä sekä oman tiiminsä että asiakkaiden kanssa. Niimpä hyvät vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutaidot ovat tärkeitä. Roolin haastavuuden ja monimuotoisuuden vuoksi myyntipäällikön on hyvä opetella myös järkevää ajankäyttöä ja stressinhallintaa.

Ajattele, haluatko jatkokouluttautua

Jos olet kiinnostunut jatkokouluttautumisesta, ota asia puheeksi esimiehesi kanssa. Jos työpaikallasi on osaamisen kehittämispolitiikka, sinulla voi olla mahdollisuus käyttää muutama päivä täydennyskoulutukseen tai työnantajasi saattaa olla valmis vastaamaan koulutuskustannuksistasi.

Voit aloittaa sopivan koulutuksen etsimisen pohtimalla mahdollisia aukkoja omassa tietämyksessäsi ja millä työsi osa-alueella voisit olla entistäkin parempi. Voit myös kysyä esimieheltäsi tai kollegoiltasi vinkkejä koulutuksista, jotka sopisivat sinulle.

Tulevaisuuden näkymät

Ammattitaitoisia myyntipäälliköitä tarvitaan aina. Vaikka digitalisaation myötä myyntiprosessia pyritään useilla aloilla automatisoimaan, tarvitaan myyjiä ja siten myös myyntipäälliköitä kuitenkin edelleen.

Liittyvät ammatit: Myyjä, Brändijohtaja

Lähteet: ammattinetti.fi, utbildning.se

Nämäkin voisivat kiinnostaa sinua: