Täydennyskoulutusta personal trainerille

Täydennyskoulutusta personal trainerille, Uraopas

Personal Trainerina tai PT:nä toimit henkilökohtaisena valmentajana liikunnasta ja hyvinvoinnista kiinnostuneille ihmisille. Autat asiakkaitasi löytämään motivaatiota urheiluun ja saavuttamaan tuloksia luomalla heille henkilökohtaiset treeniohjelmat. Lisäksi saatat neuvoa ruokavalion ja testien analysoinnissa. Personal Trainer voi työskennellä kuntosalella tai yksityisenä yrittäjänä.

Ehdotuksia täydennyskoulutukseksi personal trainerille

Jos olet yrittäjänä toimiva Personal Trainer, tarvitset tietoa kirjanpidosta ja laskentatoimesta välttääksesi kalliit virheet. Itsenäisenä ammatinharjoittajana tarvitset tietoa myös myynnistä ja markkinoinnista. Voit suorittaa yrittäjän ammattitutkinnon saadaksesi kattavan kuvan yrittäjyydestä. Tarjolla on myös tiiviimpiä koulutuksia, joissa pääset syventymään esimerkiksi kirjanpitoon tai somemarkkinointiin.

Personal Trainerina sinun tulee motivoida asiakkaitasi tekemään kestäviä muutoksia heidän elämäntapoihinsa. Parannat mahdollisuuksiasi saada uusia asiakkaita päivittämällä asiantuntijuuttasi terveydestä ja ruokavaliosta. Voit esimerkiksi syventää tietojasi ravinnosta perehtymällä erityisruokavalioihin.

Jos haluat kehittyä valmentajana, voit opiskella lisää valmennusta ja johtamista. Life Coaching kursseilta saat kattavan käsityksen elämäntapavalmennuksesta. Katso myös muut valmentajille suunnatut täydennyskoulutukset. Personal Trainerin työ on ytimeltään asiakaspalvelutyötä. Hyvillä palvelutaidoilla varmistat, että asiakkaasi palaavat luoksesi ja suosittelevat sinua ystävilleenkin.

Mieti, haluatko jatkokouluttautua

Jos olet kiinnostunut jatkokouluttautumisesta, ota asia puheeksi esimiehesi kanssa. Sinulla voi olla mahdollisuus käyttää muutama päivä täydennyskoulutukseen tai työnantajasi saattaa olla valmis vastaamaan koulutuskustannuksistasi.

Aloita sopivan koulutuksen etsiminen pohtimalla mahdollisia aukkoja osaamisessasi ja miettimällä millä työsi osa-alueella voisit olla entistäkin parempi. Kysy esimieheltäsi ja kollegoiltasi vinkkejä sopivista koulutuksista. Antaako saamasi palaute ideoita täydennyskouluttautumiseen?

Tulevaisuuden näkymät

Kiinnostus terveyteen ja liikuntaan on kasvussa, mikä on positiivista liikunta-alan ammattilaisille. Liikunta-alan työpaikat ovat hajaantuneet monelle eri taholle. Liikunta-alan ammattilaisten työllisyystilanne on tällä hetkellä suhteellisen hyvä. Tulevaisuudessa kysyntä tulee todennäköisesti kasvamaan suurten ikäluokkien eläkkeelle siirtymisen myötä. Tuolloin yhä useammilla on aikaa liikkua ja varaa sijoittaa omaan hyvinvointiinsa.

Liittyvät ammatit: ravitsemusterapeutti

Lähteet: utbildning.se, studentum.fi

Nämäkin voisivat kiinnostaa sinua: