Täydennyskoulutusta syyttäjälle

Täydennyskoulutusta syyttäjälle, Uraopas

Syyttäjänä huolehdit, että rikosta seuraa tuomioistuinkäsittely. Ohjaat poliisin johtamaa esitutkintaa turvataksesi asianmukaisen syyteharkinnan ja tuomioistuinkäsittelyn. Tutkintatyösi liittyy todisteisiin ja olet yhteydessä rikoksesta epäiltyihin, rikosten uhreihin ja todistajiin. Valmistelet tuomioistuinkäsittelyjä ja esiinnyt tuomioistuimessa.

Ehdotuksia täydennyskoulutukseksi syyttäjälle

Tuomioistuimessa haluat vakuuttaa tuomarin ja kuulijat puheellasi ja esiintymiselläsi. Kehitä esiintymis- ja vuorovaikutustaitojasi täydennyskoulutuksella ja tule entistäkin vakuuttavammaksi puhujaksi.

Syyttäjän tekee päätöksiä itsenäisesti ja nopeasti. Nopeista ratkaisuista huolimatta työpäivät venyvät välillä pitkiksi. Ota työajastasi kaikki irti opiskelemalla stressinhallintaa, ajanhallintaa tai henkilökohtaista tehokkuutta. Mindfulness-kurssi tarjoaa työkaluja vaativasta ajattelutyöstä palautumiseen.

Tarvitset tiimityötaitoja työskennellessäsi poliisin tai työparisi kanssa. Kouluttaudu paremmaksi tiimityöskentelijäksi ja haastavien vuorovaikutustilanteiden käsittelijäksi tiimityötaitojen koulutuksissa. Esimiestyön koulutuksista löydät näkökulmia esitutkinnan johtamiseen.

Pysy ajan tasalla säädöksistä ja oikeuskäytännöstä osallistumalla seminaareihin uusimmista lakimuutoksista.

Ajattele haluatko jatkokouluttautua

Jos olet kiinnostunut jatkokouluttautumisesta, ota asia puheeksi esimiehesi kanssa. Sinulla voi olla mahdollisuus käyttää muutama päivä täydennyskoulutukseen tai työnantajasi saattaa olla valmis vastaamaan koulutuskustannuksistasi.

Aloita sopivan koulutuksen etsiminen pohtimalla mahdollisia aukkoja osaamisessasi ja miettimällä millä työsi osa-alueella voisit olla entistäkin parempi. Kysy esimieheltäsi ja kollegoiltasi vinkkejä sopivista koulutuksista. Antaako saamasi palaute vihjeitä kehittymiskohteista?

Tulevaisuuden näkymät

Lakialan työllisyystilanne on hyvä ja lähes kaikki tutkinnon suorittaneet sijoittuvat koulutustaan vastaaviin tehtäviin. Määräaikaiset työsuhteet lakialalla ovat tavanomaisimpia valtion palveluksessa. Lyhytaikaista työttömyyttä kokevat lähinnä vastavalmistuneet.

Eläköityminen lisää ammattilaisten kysyntää. Oikeudellista asiantuntijuutta tarvitaan erityisesti talouden, hallinnon, kaupan, pankkien, rahoituslaitosten ja vakuutusyhtiöiden palveluksessa.

Oikeusnotaarien työllisyystilanne on kohtalainen. Töitä löytyy eniten pääkaupunkiseudulla ja suurimmissa kaupungeissa

Liittyvät ammatit: juristiasianajaja

Lähteet: ammattinetti