Täydennyskoulutusta testauspäällikölle

Täydennyskoulutusta testausjohtajalle, Uraopas

Uudet tietokonejärjestelmät testataan virheiden ja puutteiden havaitsemiseksi ennen niiden lanseerausta. Testauspäällikkö tarkkailee uusia järjestelmiä ja suunnittelee tietojärjestelmien käyttöönottoa. Testauspäällikkö tarvitsee esimies- ja tiimityötaitoja, sillä hänen alaisinaan työskentelee useita testaajia.

Ehdotuksia täydennyskoulutukseksi testausjohtajalle

Täydennyskouluttautumisesta kiinnostunut testauspäällikkö voi opiskella projektinhallintaa. Koulutuksia löytyy niin projektinhallinnan perusteisiin kuin vaativampiin tilanteisiin. Voit osoittaa pätevyytesi suorittamalla projektinhallinnan sertifikaatin.

Testauspäällikkö tarvitsee esimiestaitoja. Tilanteesi mukaan voit ilmoittautua kattavaan johtamistutkintoon tai tiiviimmälle esimieskurssille esimerkiksi konfliktien hallinnasta tai valmentavasta johtamisesta. Täydennyskoulutus auttaa sopeutumaan uuteen rooliin, jos olet juuri siirtynyt esimiestehtäviin.

Testauspäällikkönä sinulla on todennäköisesti hyvät tiedot ja taidot järjestelmien kehittämisestä ja ohjelmoinnista. Parantaaksesi kilpailukykyäsi voit syventää ohjelmointitaitojasi tai laajentaa repertuaariasi uudella ohjelmointikielellä.

Koska työ testauspäällikkönä voi olla stressaavaa, on tärkeää kehittää paineensietokykyä. Ajanhallinnan, stressinhallinnan ja henkilökohtaisen tehokkuuden koulutuksista löydät sopivaa tietoa myös alaisillesi.

Haluatko jatkokouluttautua?

Jos olet kiinnostunut jatkokouluttautumisesta, ota asia puheeksi esimiehesi kanssa. Jos työpaikallasi on osaamisen kehittämispolitiikka, sinulla voi olla mahdollisuus käyttää muutama päivä täydennyskoulutukseen tai työnantajasi saattaa olla valmis vastaamaan koulutuskustannuksistasi.

Aloita sopivan koulutuksen etsiminen pohtimalla mahdollisia aukkoja osaamisessasi ja miettimällä millä osa-alueella voisit olla entistäkin parempi. Kysy esimieheltäsi ja kollegoiltasi vinkkejä koulutuksista, jotka sopisivat sinulle. Antaako saamasi palaute vihjeitä kehittymiskohteista?

Tulevaisuudennäkymät

Työllistyminen tieto- ja viestintätekniikan alalle näyttää pitkällä aikavälillä hyvältä. Tieto- ja viestintätekniikkaa hyödynnetään nykyaikaisessa yhteiskunnassa kaikkialla, mikä lisää kysyntää alan tuotteille ja palveluille.

Teknologiateollisuuksien yrityksissä tarvitaan osaajia muun muassa tuotannon, huollon, kunnossapidon, ylläpidon, asiakastuen, myynnin ja markkinoinnin tehtäviin. Teknologiateollisuudet työllistävät erityisesti yliopistoista ja ammattikorkeakouluista valmistuneita tekniikan ja tietotekniikan osaajia.

Peliteollisuus on työllistänyt ihmisiä kasvavissa määrin koko 2000-luvun. Työllisyyteen vaikuttaa suomalaisten pelituotteiden kysyntä maailmalla. Talouden suhdanteiden vaihtelut vaikuttavat rekrytointien määrään, mutta työntekijöiden lukumäärä on kasvanut heikoissakin suhdanteissa. Työntekijöitä tarvitaan erityisesti pelejä kehittävissä yrityksissä.

Liittyvät ammatit: projektipäällikkötietoliikenneinsinööri

Lähteet: ammattinetti

Nämäkin voisivat kiinnostaa sinua: