...

Koulutuskaupunki Vaasa

Vaasa on länsirannikon valoisa opiskelukaupunki ja menestyvä teollisuuden alojen työllistäjä. Panosta osaamiseesi kehittyvässä ja työllistävässä Vaasassa!

Viime vuosina Vaasaan ja lähialueille on syntynyt runsaasti teollisuuden työpaikkoja. Töitä on tarjolla. Tietyistä ammattilaisista ja erityisosaajista voi sanoa jopa olevan pulaa alueen yrityksissä.

Monipuolisen elinkeinorakenteen vuoksi Vaasan ja lähiseudun työpaikat eivät kuitenkaan ole vain yhden sektorin varassa. Yrittäjyyskulttuuri on vahvaa ja julkinen sektori työllistää hyvin. Suurien julkisten työllistäjien, Vaasan kaupungin ja sairaanhoitopiirin, lisäksi useat valtion virastot ja muut yksiköt sijaitsevat kaksikielisessä Vaasassa ja luovat alueella monipuolista osaajien tarvetta.

Erikseen on mainittava vielä Vaasan alueella sijaitseva Pohjoismaiden merkittävin energiaosaamisen keskittymä. Energiaklusteri antaa elannon yli 10 000 seudun asukkaalle globaalien jättien ABB:n ja Wärtsilän johdolla.

Kouluttautuminen ja täydennyskoulutusmahdollisuudet Vaasassa

Kouluttautuminen on oiva investointi, haluat sitten täydennyskouluttaa itseäsi nykyistä toimenkuvaasi silmällä pitäen tai vaikka hakeutua kokonaan uudelle alalle. Vaasassa kouluttautuminen onnistuu niin suomeksi, ruotsiksi kuin englanniksi. Muutoinkin koulutusvaihtoehtoja on runsaasti. Jatkuvasti kehittyvän alueen osaavaa työvoimaa tarvitsevat organisaatiot arvostavat itsensä kehittämiseen tähtäävää työntekijää.

Jos etsit täsmäkurssia oman ammattitaitosi tueksi, löytyy valtakunnallisesti tai paikallisemmin toimivien yksityisten kouluttajien tarjonnasta hyviä vaihtoehtoja Vaasan alueella kouluttautumaan pyrkivlle. Koulutus.fi:n kurssihaussa voit etsiä ja vertailla ajankohtaisia täydennyskoulutuksia ja kursseja.

Vamia on Vaasassa toimiva laadukas ammatillinen oppilaitos. Yleisimpiä ammatillisista oppilaitoksissa suoritettavia opintoja lienevät erilaiset ammatillisen osaamisen tutkinnot, joilla vahvistetaan omaa osaamista. Ennen kaikkea ammatillinen jatkotutkinto, kuten ammattitutkinto tai erikoisammattitutkinto, auttaa tekemään osaamisesi näkyväksi nykyiselle tai potentiaaliselle työnantajalle.

Korkeakoulutusta tai korkeakoulujen tarjoamaa täydennyskoulutusta etsivälle Vaasa tarjoaa erinomaiset vaihtoehdot. Opiskelijoita on Vaasassa paljon, ja ilmapiiri itsensä kehittämiselle myös myöhemmällä iällä sen kautta myönteinen.

Vaasan yliopistossa voit opiskella mm. hallintotieteitä, viestintää, kauppatieteitä ja tekniikkaa. Vaasan yliopiston lisäksi Helsingin yliopisto, Åbo Akademi ja Hanken toimivat alueella omilla kaksikielisillä toimipisteillään yliopisto-opetusta ja täydennyskoulutusta tarjoten.

Ammattikorkeaopintoja Vaasassa tarjoaa VAMK muun muassa tekniikan, liiketalouden, sekä sosiaali- ja terveysalan alueelta.

Asutko Vaasassa tai lähialueilla tai olet muuttamassa seudulle ja etsit täydennyskoulutusta, kurssia tai vaikka tutkintokoulutusta? Tutustu haussa oleviin, ylle listattuihin koulutuksiin!

Lähteet: vaasanseutu.fi