Julkisoikeuden koulutukset valmistavat alan muutoksiin

Työ juridiikan ja erityisesti julkisoikeuden parissa haastaa tekijänsä – tällä, jos millään alalla faktojen ja uusimman tiedon hallinta palkitaan. Esimerkiksi valtion ja kuntien toimintaan ja oikeusnormeihin keskittyvän julkisoikeuden liikkeet ovat nopeita, ja erityisesti kuntapolitiikka on jatkuvassa muutoksessa. Peruskoulutuksensa lisäksi julkisoikeuden ammattilainen tarvitseekin säännöllistä kouluttautumista alan muutoksista ja tietojen päivittymisestä.

Julkisoikeuden koulutukset ovat itseopiskelun ohella erinomainen keino saada viimeisin tieto alan parhaiden asiantuntijoiden ohjaamana. Juridiikan ammattilaiset aina asianajajista hallintotieteilijöihin hyötyvät koulutuksista paitsi vankan tieto-taidon myös uralla etenemisen ja paremman palkan kautta.

Julkisoikeuden koulutukset syventävät erikoisasiantuntijuutta

Opiskele sitä, mikä kiinnostaa ja mistä hyödyt eniten. Lisäkoulutus voi antaa yleiskatsauksen alan senhetkiseen tilanteeseen tai se voi keskittyä julkisoikeuden tiettyyn alueeseen.

Julkisoikeuden koulutukset antavat päivitettyä tietoa muun muassa:

• finanssioikeudesta
  • kansainvälisestä oikeudesta
  • eurooppaoikeudesta
  • kunnallisoikeudesta

Julkisoikeuden koulutukset ovat tilaisuus syventää peruskoulutuksessa ja työelämässä saatua osaamista tietyltä julkisoikeuden alueelta. Esimerkiksi julkisyhteisöjen taloushallinnosta kiinnostuneet voivat koulutuksen kautta hankkia itselleen räätälöidympää osaamista.

Erikoistuminen ja tiettyyn julkisoikeuden osa-alueeseen perehtyminen auttavat erottautumaan työnhaussa – erikoistunut asiantuntijuus on osoitus työntekijän pitkäjänteisyydestä ja motivaatiosta. Omaan osaamisen kehittäminen on myös viesti valmiudesta osallistua oman työyksikön toiminnan parantamiseen.

Myös julkisoikeuden työnantajat hyötyvät työntekijöidensä kouluttautumisesta. Ajan tasalla oleva osaaminen ei jää ainoastaan työntekijälle itselleen – hyöty koulutuksiin osallistumisesta kulkeutuu myös työnantajalle asti. Julkisoikeuden koulutukset tuovat julkisoikeuden yksiköille lisää osaavaa työvoimaa.

Julkisoikeuden koulutukset avaavat uusia työmahdollisuuksia

Koska julkisoikeus keskittyy julkista valtaa käyttävien suurten yksikköjen kuten kuntien ja välillisten julkishallintojen toimintaan, julkishallinto on oikeudenaloista laajin ja muuttuvaisin. Suuren tietomäärän hallinta ja muutoksiin varautuminen onnistuvat parhaiten tasaisella kouluttautumisella.

Julkisoikeuden koulutukset pätevöittävät kouluttautujan hallitsemaan juridiikan suuria linjoja. Koulutuksen myötä työntekijä taitaa esimerkiksi:

• tehokkaan ja perustellun päätöksenteon
  • modernin tietosuoja- ja julkisuuslain
  • julkishallintojen kehitys- ja tulevaisuusarvion

Monipuolisen ja kattavan koulutustarjottimen kurssit suunnitellaan aina kouluttautujan toiveet ja modernin työelämän tarpeet mielessä. Julkisoikeuden koulutukset mahdollistavat kokonaisvaltaisuutensa vuoksi työskentelyn julkisoikeuden eri sektoreilla. Esimerkiksi päätöksenteossa ja tietosuojassa kouluttautuminen ovat valttia niin kuntahallinnossa kuin eri järjestöissä.

Voit myös lukea lisää julkisoikeudesta ja muista oikeudenaloista Juridiikka-oppaastamme.