Työhyvinvointi on toimivan työyhteisön lähtökohta

Työhyvinvointi vaikuttaa työntekijän jaksamiseen, sairauspoissaolojen määrään ja työssä suoriutumiseen. Hyvinvointi työpaikalla näkyy myös koko organisaation suoriutumisessa. Panostukset työhyvinvointiin, kuten työntekijöiden kouluttaminen ja työhyvinvointipäivät, maksavat itsensä takaisin. Työhyvinvointiin voidaan vaikuttaa muun muassa johtamisen, henkilöstöhallinnon ja työyhteisön ilmapiirin kautta.

Työhyvinvointi tehdään yhdessä, ja johdon lisäksi kaikki työntekijät voivat vaikuttaa osaltaan yleiseen ilmapiiriin ja panostaa toimivaan yhteistyöhön.

Työhyvinvointikorttikoulutus antaa työkaluja työhyvinvoinnin kehittämiseen ja ylläpitoon

Työhyvinvointikorttikoulutuksen kautta työhyvinvointiasioiden tuntemus työyhteisössä kasvaa. Koulutus antaa välineitä työympäristön kehittämiseen ja yhteistyön edistämiseen työpaikalla. Käsiteltäviä aiheita ovat muun muassa:

• Työhyvinvointi kokonaisuutena
  • Toimiva työyhteisö
  • Työhyvinvoinnin ja tuottavuuden yhteys
  • Haasteelliset tilanteet työyhteisössä

Työhyvinvointikorttikoulutus valmistaa osallistujia esimerkiksi toteuttamaan erilaisia työnhyvinvointia parantavia prosesseja työyhteisössä ja mittaamaan työntekijöiden työhyvinvointia.

Työhyvinvointikorttikoulutukset ovat tyypillisesti yksipäiväisiä. Koulutuspäivän päätteeksi suoritetaan koe, jonka läpäistyään osallistujat saavat työhyvinvointikortin todistukseksi koulutuksen suorittamisesta.

Kenelle työhyvinvointikorttikoulutukset sopivat?

Työhyvinvointikorttikoulutuksesta hyötyvät kaikki työntekijät. Koulutus tarjoaa keinoja sekä oman että työyhteisön hyvinvoinnin kehittämiseen. Työhyvinvointikortti sopii erityisen hyvin esimiehille, henkilöstöhallinnon työntekijöille ja työsuojelun parissa työskenteleville.

Tutustu Koulutus.fi:n työhyvinvointikorttien koulutustarjontaan!

Lähteet: stm.fi, tyohyvinvointikortti.fi