Hakukoneoptimointi eli SEO ja ChatGPT
Hakukoneoptimointi eli SEO (Search Engine Optimization) on prosessi, jolla parannetaan verkkosivuston sijoitusta hakukoneiden tuloksissa, nyt apuun on tullut tekoälyratkaisut. Hakukoneoptimointi – miten saadaan lisää kävijöitä verkkosivuillesi.
Markkinoinnin parissa päämääränä usein on tuoda verkkosivustollesi lisää kävijöitä hakukoneista (Googlesta pääosin) ja konvertoida heidät ostaviksi asiakkaiksi ilman, että joudut maksamaan niiden hankkimisesta.
Tekoälyn merkitys tulee olemaan suuri, koska Hakukone- ja konversio-optimointi sekä sisältömarkkinointi takaavat, että web sivustot tuottavat liidejä markkinoinnille. Markkinoinnin tehtävä on tuottaa kauppaa eri keinoin mm. verkkokaupan ja somesisällön avulla. ChatGPT tuottaa auttaa liideissä ja ideoita uutta sisältöä varten, mutta myös auttaa tunnistamaan asiaan liittyviä avainsanoja.
Opettele siis ChatGPT-kehotteet parantaaksesi hakukonenäkyvyyttä pyydä sitä optimoimaan tekstiä esim. tietylle hakusanalle. Tule webinaarikoulutukseen oppimaan lisää.
Sisältö
- Johdanto
- ChatGPT ja markkinointi
- Edut
- avainsanojen tutkimusprosessissa
- suuri tehokkuus
- auttaa tarkkuuden kanssa
- kustannusystävällinen vaihtoehto
- SEO-kohtaisia otsikoita tekoälyllä toimivan hakukoneen avulla.
- ChatGPT-4:n vaikutus hakukoneoptimointiin
- Mitä sinun tulee tietää ennen kuin aloitat ChatGPT SEO käytön?
- Apua oikeiden sisältöaiheiden tunnistamiseen (älä unohda tehdä omaa tutkimusta!)
- Avainsanatutkimus ja sisällön ideointi
- ChatGPT:n edut hakukoneoptimoinnissa
- Mitä tulee huomioida ChatGPT:tä käytettäessä?
- SEO:n nykytila
- Hae ymmärrys (hakuhistoria hakumallit, sijainti)
- Tekeekö ChatGPT SEO:n tarpeettomaksi?
- ChatGPT:n kaltaisten chatbottien ja hakukoneiden integrointi
- SEO:n avulla pysytään kärjessä, entä muut funktiot?
- Metatietojen kuten otsikoiden ja kuvausten luominen
- Sisällön hahmotelmien ja rakenteen luominen
- Pitkäkestoisia avainsanoja
- Ideoiden tuottaminen erityyppistä sisältöä varten
- Laatu ja kielinyanssit
- Uhat ja mahdollisuudet
- Esimerkkejä
Seuraavat toteutukset
Kohderyhmä
Jokaiselle, joka haluaa saada hyödyllisen katsauksen ChatGPT tekoälyn mahdollisuuksista markkinoinnin ja myynnin parissa koskien erityisesti SEO optimointi ja ChatGPT käyttö. Yrittäjät, johto, esihenkilöt, markkinoinnin asiantuntijat eri rooleissa. Markkinoinnin eri työtehtävissä toimivat ml verkkokauppiaat, tuotepäälliköt, markkinoinnin asiantuntijat, web asiantuntijat, mainonnan asiantuntijat, Digimainonta, copywriting, some sisällöntuotanto, verkkokauppiaat, tuote ja palvelumyynnin parissa toimivat. Johto, asiantuntijat ja esihenkilöt.
Kouluttaja
Tieto- ja teknologia asiantuntija Jarkko Koivuniemi
Kustannukset
290 € julkishallinto tai 350 € yksityinen sektori /hlö+ ALV 24 %
Ota yhteyttä
Ajankohtaista koulutusta alueiden kilpailukyvyn tueksi
Aluepro Oy tarjoaa täydennyskoulutusta erityisesti kuntien, kuntayhtymien, hyvinvointialueiden, yritysten sekä kolmannen sektorin eri henkilöstöryhmille. Koulutustilaisuudet käsittelevät mm. kirjanpito- ja verolainsäädäntöä, arvonlisäverotusta, henkilöstöhallintoa ja asiakaspalvelua. Koulutukset syntyvät kentän tarpeista, joihin reagoidaan nopeasti. Aluepro Oy:n koulutusten onnistumisen takaavat asiansa osaavat kouluttajat korkeakouluista...
Lue lisää kouluttajasta Aluekoulutus ja katso koulutustarjonta täältä