Asiakaslähtöisen digipalvelun suunnittelu ja hakukoneoptimointi
Mitä saamme tietää asiakkaistamme jo käytössä olevien analytiikka- ja markkinointityökalujen avulla? Mikä on tekoälyn rooli ja tulevaisuus sisältöjen tuottamisessa ja hakukonelöydettävyyden parantamisessa? Tässä käytännönläheisessä koulutuksessa opitaan luomaan käyttäjä- ja hakukoneystävällisiä digipalveluita erityisesti analytiikan, SEO-työkalujen ja tekoälyn avulla. Koulutuspäivän aikana opit pohtimaan, kenelle palvelua oikeastaan suunnitellaan ja kuinka sisältöjä kulutetaan. Koulutuksessa syvennyt myös laadukkaan ja saavuttettavan sisällön saloihin.
Koulutuspäivä
Koulutuksessa opitaan luomaan käyttäjä- ja hakukoneystävällisiä digipalveluita erityisesti analytiikan, SEO-työkalujen ja tekoälyn avulla.
Päivän aikana opit pohtimaan, kenelle palvelua oikeastaan suunnitellaan ja kuinka sisältöjä kulutetaan. Koulutuksessa syvennyt myös laadukkaan ja saavuttettavan sisällön saloihin. Laadukas sisältö tuo lisäarvoa käyttäjälleen ja palvelee organisaatiota myös parantamalla hakukonelöydettävyyttä. Digipalvelun löydettävyyteen paneudutaan erityisesti hakukonelöydettävyyden, verkkosivuanalytiikan ja digimarkkinoinnin kohdentamisen lähtökohdista. Käytännönläheisen koulutuksen jälkeen sinulla on käytössäsi tukku työkaluja hyödynnettäväksi jatkossa, tekoälyn tuomia mahdollisuuksia unohtamatta!
Koulutuksen sisältö
Kuka digipalvelua käyttää? Asiakasymmärrys digipalvelujen suunnittelun lähtökohtana.
- Asiakasprofiilit palvelutarpeen ja tavoitteiden määrittäjinä – mitä saamme tietää asiakkaistamme jo käytössä olevien analytiikka- ja markkinointityökalujen avulla?
- Asiakasdata hyötykäyttöön digitaalisen markkinoinnin suunnittelussa.
- Työkalut asiakasymmärryksen lisäämiseen ja asiakasdatan jatkojalostukseen.
Kuinka palvelua käytetään? Hyvä käyttäjäkokemus digipalvelun tavoitteena.
- Käyttäjäkokemus, käyttöliittymä ja palvelupolku – termit tutuiksi!
- Verkkosivuanalytiikka sivustokokemuksen kirittäjänä ja organisaation tavoitteiden saavuttamisen mittarina.
- Työkalut käyttäjäkokemuksen tutkimiseen ja kehittämiseen.
Lukeeko tätä kukaan? Laadukas sisältö asiakkaan, organisaation ja hakukonelöydettävyyden näkökulmasta.
- Tavoitteena laadukas ja saavutettava sisältö.
- Hakukoneoptimoidun sisällön tuottaminen.
- Tekoäly ja SEO: Mikä on tekoälyn rooli ja tulevaisuus sisältöjen tuottamisessa ja hakukonelöydettävyyden parantamisessa?
- Työkalut sisällön suunnitteluun ja laadun mittaamiseen.
- Työkalut avainsanojen suunnitteluun, hakukonelöydettävyyden tutkimiseen ja mittaamiseen.
Seuraavat toteutukset
Kohderyhmä
Tämä koulutus on tarkoitettu viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisille, jotka tahtovat parantaa sivuston löydettävyyttä ja varmistaa, että niin asiakas kuin organisaatiokin hyötyvät digipalvelusta.
Koulutuspaikka
ProComin toimisto / Online
Kouluttaja
Emma Lindqvist on digitaalisen markkinoinnin konsultti ja kokenut kouluttaja, joka syttyy ongelmanratkaisusta ja analytiikasta. Hän siirtyi LM Somecolle isosta hakukonelöydettävyyteen keskittyneestä firmasta, eikä varmasti ole toimialaa tai Google Ads -koukeroa, jota ei olisi tullut hänelle vastaan.
Emman koulutuksissa opitaan uutta hakukoneoptimoinnista ja -markkinoinnista, sosiaalisen median mainostyökaluista sekä mittaamisesta ja konversioista. Koulutuksissa ja sparrauksissa pohditaan usein relevanttien kohderyhmien rakentamista ja mainonnan tehokkuuden todentamista.
Emma on kouluttajana käytännönläheinen ja omia kokemuksiaan jakava, joten voit olla varma, että koulutuksissa käydään läpi työkalujen parhaita asetuksia, toimivia mainostoteutuksia ja vastaan tulleita teknisiä bugeja. Ovathan tilit ja pääsyoikeudet kunnossa koulutuksen alkaessa? Emman koulutuksissa työnnetään varmasti kädet saveen!
Kustannukset
Luokkahuonekoulutus (osallistuja paikan päällä) 495 eur jäsen / 655 eur ei-jäsen
Online-koulutus (osallistuja etäyhteydellä) 395 eur jäsen / 555 eur ei-jäsen
*hintoihin lisätään alv-osuus 24 %.
Ota yhteyttä
ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry
ProCom on yhteiskunnallisesti vaikuttava viestinnän ammattilaisten järjestö – verkosto, kehittäjä ja media. ProCom toimii jäsentensä osaamisen kehittäjänä, yhteistyöfoorumina ja alan vaikuttajana. Jäseninä on noin 2 600 viestinnän parissa työskentelevää ammattilaista – asiantuntijoita, viestintäpäälliköitä, viestintäjohtajia, viestintäalan yrittäjiä ja konsultteja, jotka työskentelevät...
Lue lisää kouluttajasta ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry ja katso koulutustarjonta täältä