Täydennyskoulutusta hallintosihteerille

Täydennyskoulutusta hallintosihteerille, Uraopas

Hallintosihteeri tekee monipuolisia tehtäviä työnantajan päivittäisten toiminnoiden sujumiseksi. Hallintosihteeri avustaa esimiestään, valmistelee kokousasioita, toimii kokoussihteerinä ja hoitaa kokousten täytäntöönpanoasioita. Lisäksi hallintosihteerit hoitavat yleishallinnollisia tehtäviä, vaaliasioita ja arkistointia. Hallintosihteerillä on asiakaspalvelutaitoja, tietotekniikkaosaamista, tiimityötaitoja, organisointitaitoja ja oma-aloitteisuutta.

Ehdotuksia täydennyskoulutukseksi hallintosihteerille

Hallintosihteeriltä odotetaan vähintään tavallisimpien toimisto-ohjelmien osaamista. Microsoft Officen tuotteet ovat suosittuja, joten varmista osaamisesi Excelissä, Wordissa ja Powerpointissa. Brändin uusimmat tuotteet ovat siirtyneet pilveen. Löydä seuraava askel Koulutus.fi:stä.

Hallintosihteeri tarvitsee loistavat viestintä- ja vuorovaikutustaidot. Tutustu vuorovaikutuksen ja asiakaspalvelun täydennyskoulutuksiin. Puhelinmyyjille suunnatuissa koulutuksissa opit asioimaan puhelimen välityksellä tehokkaammin.

Monet työpaikat Suomessa edellyttävät englannin ja ruotsin kielten taitamista. Sihteerin on usein osattava muitakin kieliä. Tarjolla on kielikursseja saksasta, venäjästä, espanjasta ja monesta muusta! Kielikoulutukset on mahdollista räätälöidä juuri sinun ammatillesi keskeisiin aiheisiin.

Hallintosihteeriltä odotetaan järjestelmällisyyttä. Opit suunnittelemaan työskentelyäsi paremmin henkilökohtaisen kehityksen, itsensä johtamisen ja ajanhallinnan täydennyskoulutuksissa. Tarkkuus voi olla stressaavaa, joten huolehdi palautumisesta stressinhallinnan ja mindfulnessin kursseilla.

Mieti, haluatko jatkokouluttautua

Jos olet kiinnostunut täydennyskoulutuksesta, ota asia puheeksi esimiehesi kanssa. Sinulla voi olla mahdollisuus käyttää muutama päivä täydennyskoulutukseen tai työnantajasi saattaa olla valmis vastaamaan koulutuskustannuksistasi.

Aloita sopivan koulutuksen etsiminen pohtimalla mahdollisia aukkoja osaamisessasi ja miettimällä millä työsi osa-alueella voisit olla entistäkin parempi. Kysy esimieheltäsi ja kollegoiltasi vinkkejä sopivista koulutuksista.

Tulevaisuuden näkymät

Taloushallintoala työllistää vakaasti tehtävien tärkeyden ja lakisääteisyyden vuoksi. Erityisesti kirjanpitäjille ja palkanlaskijoille on kysyntää tilitoimistoissa. Tulevaisuudessa taloushallinnon ammattilaiset työskentelevät yhä enemmän tilitoimistoissa yritysten ja julkishallinnon organisaatioiden ulkoistaessa taloushallintoaan.

Vastaavasti toimistotöiden työllisyyttä ylläpitää lakisääteisyys ja tehtävien välttämättömyys käytännön toiminnan kannalta. Toimistotyöntekijöitä sijoittuu monipuolisesti eri toimialoille ja kaikkien työnantajien palvelukseen. Valtio, kunnat, järjestöt ja seurakunnat palkkaavat uusia työntekijöitä tarpeen mukaan esimerkiksi eläkkeelle siirtyvien tilalle.

Liittyvät ammatit: sihteeri

Lähteet: ammattinetti.fi, tral.fi, avointyöpaikka.fi

Nämäkin voisivat kiinnostaa sinua: