Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Asiakaspalvelukoulutus

Asiakaspalvelukoulutus

Alta löydät listauksen ajankohtaisista asiakaspalvelukoulutuksista. Tutustu kurssiesittelyihin, lue osallistujien jättämiä arviointeja ja vertaile koulutuksia keskenään!

Saat lisätietoa sinua kiinnostavista koulutuksista täyttämällä yhteydenottolomakkeen kunkin koulutussivun alalaidassa.

Hakutulokset
Näyttää 1-50 yhteensä 76 tulosta
Asiakaspalvelun verkkokurssi
Marckwort Koulutusyhtiöt
189 EUR + alv 24 %
Verkossa/etänä
Oman aikataulun mukaan
Haluatko kokeilla, miten pelillistäminen voi opettaa asiakaspalvelutaitoja? Asiakaspalvelukoulutus auttaa osallistujia oivaltamaan omat vahvuudet ja kehitettävät alueet asiakaspalvelijana. Verkkokurssi sisältää seuraavat...
Asiakaspalvelukoulutus
Marckwort Koulutusyhtiöt
         
(10)
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Asiakaspalvelukoulutus lisää asiakastyytyväisyyttä ja myyntiä sekä nostaa työn tuloksellisuutta. Se lisää työmotivaatioita sekä työssä viihtymistä. Asiakaspalvelukoulutus keskittyy vahvistamaan kunkin valmennettavan...
Kiinteistönhoidon asiakaspalvelu
Amiedu
Helsinki
9.1.2018
Asiakaspalvelu on merkittävä osa palvelutuotteen onnistumisessa. Asiakaspalvelu on myös osa jokaisen työntekijän arkea – riippumatta siitä millaista työtä tehdään.  Kiinteistönhoidon...
Asiakaspalvelun ABC
MERCURIA Kauppiaitten Kauppaoppilaitos
Vantaa
Sopimuksen mukaan
Kuunteletko asiakasta? Entä kuunteleeko asiakas sinua? Oletko riittävän vakuuttava asiakaspalvelutilanteissa? Osaatko huomioida erilaisia asiakastyyppejä? Entä kuinka varmistat asiakkaasi tyytyväisyyden palvelutilanteessa?...
Uusi ote asiakaspalveluun
Benmer
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Asiakkaat odottavat entistä parempaa palvelua ja yritykset kilpailevat palveluosaamisella. Benmerin palveluvalmennuksella palvelun ja vuorovaikuttamisen laatu voidaan nostaa uudelle tasolle. Uusi...
Ammattimainen asiakaspalvelu
Benmer
         
(4)
425 EUR + alv 0 %
Helsinki
Ammattimainen asiakaspalvelu valmennuksessa opit tunnistamaan erilaiset luonnetyylit ja saat taidot toteuttaa onnistunutta yksilöllistä vuorovaikutusta, jossa huomioit erityylisten ihmisten odotukset kanssakäymiseltä. Valmennuksen jälkeen onnistut erilaisten...
Asiakaspalvelukoulutus - Sujuvaa asiakaspalvelua sähköpostitse
Marckwort Koulutusyhtiöt
         
(10)
330 EUR + alv 0 %
Espoo
2.2.2018
Yhä suurempi osa asiakaskontakteista tapahtuu sähköpostin välityksellä. Sähköpostipalvelun laatuun panostaminen on panostus myyntiin, asiakastyytyväisyyteen ja positiivisen yrityskuvan vahvistamiseen.  Koulutus sopii...
Aarteita erottuvalla palvelulla – tilaa asiakaspalvelukoulutus tästä
Sosiosolve
         
(7)
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
Panostus asiakaspalvelun laatuun on hyvä keino erottautua. Asiakkaan halukkuus palata lisääntyy, asiakkaan kertaostos kasvaa ja markkinoinnin kustannukset pysyvät kurissa. Asiakaspalvelua...
Positiivista energiaa asiakaspalveluun
J-Impact
790 EUR + alv 24 %
Helsinki
Erinomaisen asiakaspalvelunkyvyn merkitys kasvaa jatkuvasti. Tarjonta lisääntyy ja asiakkaat muuttuvat yhä vaativimmiksi. Kiristyvässä kilpailussa taitamaton asiakaspalvelu karkottaa asiakkaat sinne, missä...
Hae uusi ote asiakaspalveluun
Jari Collin, Benmer
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
Jari Collin on kokenut ja osaava yritysten ja yhteisöjen kouluttaja ja valmentaja. Collin on työskennellyt Benmer-yrityksessä yli 24 vuoden ajan ja...
Chat asiakaspalvelussa
Oppia.fi
460 EUR + alv 24 %
Helsinki
Chat asiakaspalvelussa -koulutuksessa opit chatin viestinnälliset salat tehokkaasti. Koulutuksen teemat Puristimme chatin viestinnälliset salat kolmeen tuntiin. Tule kuulemaan muun muassa:...
Asiakaspalvelu sähköpostitse
Marckwort Koulutusyhtiöt
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Yhä suurempi osa asiakaskontakteista tapahtuu sähköpostin välityksellä. Sähköpostipalvelun laatuun panostaminen on panostus myyntiin, asiakastyytyväisyyteen ja positiivisen yrityskuvan vahvistamiseen. Marckwort Koulutusyhtiöillä...
Asiakaspalvelun ruotsi
MERCURIA Kauppiaitten Kauppaoppilaitos
190 EUR + alv 0 %
Vantaa
Asiakaspalvelun ruotsi -kurssin suorittanut osaa palvella asiakasta tyypillisimmissä asiakaspalvelutilanteissa ruotsin kielellä. Kurssi kasvattaa sanavarastoa asiakaspalvelu- ja myynnin alueelta. Opit myös hyödyllisiä fraaseja ja ennen...
Asiakaspalvelu 2.0
Suomen Yrittäjäopisto
Verkossa/etänä
Jatkuva aloitus
Tarvitsetko vahvistusta omaan asikaspalvelutyöhön? Pohditko työpaikkasi asiakaskokemuksen kehittämistä. Siinä tapauksessa tämä verkkokurssi on juuri sinulle! Asiakaspalvelu 2.0 -verkkokurssin tavoitteena on...
Asiakaspalvelun tietoisku
MERCURIA Kauppiaitten Kauppaoppilaitos
Vantaa
Sopimuksen mukaan
Mitä ja miten puhut asiakkaillesi? Mikä voi tehdä asiakaskohtaamisesta haasteellisen ja miten siihen tulisi suhtautua? Millä keinoilla selviät hankalissakin palvelutilanteissa,...
Myynnillinen asiakaspalvelu
Mercuri International Oy
         
(18)
1 990 EUR + alv 24 %
Pääkaupunkiseutu
Useita (3)
Mercuri Internationalin kaksipäiväisen valmennuksen  tavoitteena on lisätä työntekijöiden  ymmärrystä myynnistä ja sen merkityksestä yrityksen tulokseen. Koulutus antaa työvälineitä omaan työpanokseen...
Asiakaspalvelu ruotsiksi -kielikoulutus
Turun ammattikorkeakoulu, Täydennyskoulutus
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
Hyvän asiakaspalvelun edellytys on sujuva kommunikointi. Asiakas kokee saavansa hyvää palvelua, kun sitä tarjotaan omalla äidinkielellä. Hyvä palvelu vaikuttaa positiivisesti myös asiakastyytyväisyyteen. Koulutuksessa harjoitellaan...
Myynti osana asiakaspalvelua
Kauppakamarin Koulutus
690 EUR + alv 24 %
Helsinki
29.5.2018
Työskenteletkö asiakaspalvelussa? Silloin tietät, että asiakaspalveluun tulee yleensä iso määrä kontakteja, jotka voisi hyödyntää myynnillisesti. Myynti kannattaakin aina ottaa osaksi asiakaspalvelun tavoitteita....
Sisäisen asiakaspalvelun merkitys työhön
Pohjois-Karjalan aikuisopisto
129 EUR + alv 24 %
Joensuu
1.12.2017
Koulutuksessa syvennytään sisäisen asiakaspalveluun ja sen merkitykseen yrityksen tuloksen tekijänä.  Sisäisellä asiakkaalla tarkoitetaan jokaista yrityksen työntekijää, joka käyttää yrityksen toisen...
Myynnillinen asiakaspalvelu, räätälöity valmennus
Mercuri International Oy
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
Tämä on esimerkkisisältö koulutuksen tavoitteista, toteutuksesta ja sisällöstä. Koulutus räätälöidään aina asiakaskohtaisesti. Mercuri Internationalin räätälöidyn valmennuksen tavoitteena on lisätä työntekijöiden ymmärrystä myynnistä...
Totti Karpela: Sähköisen asiakaspalvelun haasteet ja häirintätilanteet
Kauppakamarin Koulutus
430 EUR + alv 24 %
Helsinki
19.12.2017
Asiakaspalvelu ja asiakkaiden kohtaaminen siirtyvät nyt ja tulevaisuudessa yhä vahvemmin verkkoon ja sähköisiin viestintävälineisiin, joka luo sekä uusia haasteita että...
Academy GMS – asiakaspalvelu- & myyntikoulutus rajapinnan henkilöstölle
GMS International
Useita paikkakuntia
KUVAUS Erinomaisen asiakaspalvelun ja myynnin tärkeyden ymmärtäminen on avainasemassa, kun asiakas muodostaa ensimmäistä mielikuvaansa yrityksestä ja siinä, miten kyseinen mielikuva...
Asiaa asiakaspalvelusta -webinaari: Sujuvaa asiakaspalvelua sähköpostitse, chatissa ja somessa
Marckwort Koulutusyhtiöt
75 EUR + alv 0 %
Verkossa/etänä
20.11.2017
Viestiikö asiakaspalvelunne yhtenäisellä tyylillä? Hallitaanko asiakaspalvelussanne asiakaslähtöinen tapa kirjoittaa? Millaisen mielikuvan haluat yrityksestäsi asiakkaillesi antaa ja toteutuuko se myös asiakaskohtaamisissa...
Asiakaspalvelukoulutus yritykselle - Vaativat asiakastilanteet hallintaan
Marckwort Koulutusyhtiöt
         
(4)
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Yrityksesi imago ja menestyminen riippuvat asiakaspalvelustanne. Selviävätkö asiakaspalvelijanne kiitoksella myös vaativista asiakaspalvelutilanteista? Kurssilla käsitellään mm. seuraavia aihealueita:  Mistä vaativat tilanteet...
Liiketalouden perustutkinto, asiakaspalvelun ja myynnin merkonomi
Porvoo International College
Porvoo
Jatkuva haku
  Point Collegen merkonomikoulutus valmistaa tutkintoon: liiketalouden perustutkinto, merkonomi sisältää työssäoppimista, jonka kautta oppii ammattiin tähtää osallistujien työllistymiseen asiakaspalvelun ja...
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi asiakaspalvelun ja myynnin osaamisala, oppisopimus
Amiedu
Helsinki
sopimuksen mukaan
Käytännönläheisen koulutuksen tavoitteena on vahvistaa opiskelijan ammattitaitoa liike-elämän monipuolisissa työtehtävissä. Tutkinnon suorittanut osaa toimia asiakaspalvelun, myynnin ja markkinoinnin tehtävissä. Lisäksi...
Ammattimainen asiakaspalveluvalmennus räätälöitynä
Benmer
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Ammattimainen asiakaspalvelu valmennuksessa opit tunnistamaan erilaiset luonnetyylit ja saat taidot toteuttaa onnistunutta yksilöllistä vuorovaikutusta, jossa huomioit erityylisten ihmisten odotukset kanssakäymiseltä. Valmennuksen jälkeen onnistut erilaisten...
Asiantuntija asiakaspalvelijana
Valmennustalo Virta
         
(59)
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Asiantuntija asiakaspalvelijana -koulutuksessa kehität tehokkaasti ammattitaitoasi asiakkaan tarvelähtöiseen kohtaamiseen. Koulutuksessa käsitellään juuri sinun työyhteisösi palvelukysymyksiä innostavasti, kaikki mukanaolijat osallistaen. Koulutuksen...
Reklamaatiotilanteiden ja kohtuuttomien valitusten hallinta
Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy
         
(88)
430 EUR + alv 24 %
Useita (2)
sopimuksen mukaan
  Kohtuuttomat valittajat -asiakaspalvelukoulutus antaa konkreettisia ja helposti noudatettavia toimintamalleja kohtuuttomien valittajien ja valitusten hoitamiseen.  Koulutuksessa käydään läpi erilaiset valittajien...
Asiakaspalvelukoulutus avoin - Vaativat asiakaspalvelutilanteet hallintaan
Marckwort Koulutusyhtiöt
         
(8)
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan.
Miten hoidat valitukset, reklamaatiot, pettyneet asiakkaat, vihaiset henkilöt ja tulehtuneet vuorovaikutustilanteet? Asiakaspalvelija kohtaa työssään erilaisia ihmisiä ja tilanteita – välillä...
Asiakaspalvelija - Ole hyvä puhelimessa
Marckwort Koulutusyhtiöt
         
(2)
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Tämän innostavan ja osallistavan koulutuksen aikana oivallat, opit ja kehityt! Koulutuksen sisältö: Puhelun eri vaiheet Puhelin mielikuvan luojana Puhelinkommunikoijatyypit Vuorovaikutustaidot...
Asiakaspalvelu ja vuorovaikutustaidot hoitotyössä
Amiedu
Helsinki
sopimuksen mukaan
Tavoitteena on, että hoitotyöntekijät tiedostavat oman vuorovaikutuksensa ja dialogin merkityksen asiakastyössä. Hoitohenkilökunta saa keinoja ja työvälineitä kohdata haastavia asiakaspalvelutilanteita....
The Customer Experience
AJAN Consulting
         
(1)
Useita paikkakuntia
By agreement
The Customer Experience -koulutuksessa opit tuottamaan asiakaskokemuksen, joka sopii brändiisi sekä yrityksesi visioon. Tuotteet ja palvelut ovat nykyisin helposti kopioitavissa, joten...
Onnistu vaikeissa asiakastilanteissa
J-Impact
790 EUR + alv 24 %
Helsinki
Hyvissäkin asiakassuhteissa törmätään välillä tilanteisiin, jossa asiakas ei ole tyytyväinen tilaamaansa tuotteeseen tai saamaansa palveluun. Haastavat asiakastilanteet on osattava hoitaa...
Myynti- ja asiakaspalvelukoulutuksia yrityskohtaisesti
Kauppakamarin Koulutus
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
Myyjä on avainroolissa yrityksen asiakkuuksien saamisessa ja kehittämisessä. Asiantuntevat myyjät ylläpitävät pitkäaikaisia asiakassuhteita tehokkaasti. Heidän on hallittava asiakaspalvelu- ja viestitntätaidot...
Palvelua venäjäksi
MERCURIA Kauppiaitten Kauppaoppilaitos
Vantaa
Sopimuksen mukaan
”Palvelua venäjäksi - – Обслуживание клиентов по русскому язику ”-koulutuksessa saat perustaitoa toimia venäjän kielellä erilaisissa palvelutilanteissa. Sinulla ei tarvitse...
Asiakaspalveluvalmennus
Gustav Käser Training
1 830 EUR + alv 24 %
Helsinki
Kysy seuraavaa aloitusta
Asiakaspalveluvalmennuksen tavoitteena on aktivoida osanottajien henkilökohtaista tehokkuutta ja kommunikointia sekä parantaa heidän tietoista vaikuttamistaan toisiin ihmisiin. Valmennuksen tavoitteena on myös auttaa...
Asiakaspalvelijan henkilöturvallisuuskoulutus
Securitas Oy
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Työyhteisössä turvallisuuden tunne on laadunvarmistaja ja työtehon edistäjä. Securitaksen avulla huolehdit asiakaspalveluhenkilöstösi turvallisuustaitojen ylläpitämisestä ja kehittämisestä monipuolisella koulutuksella niin puhelin-...
Asiakaskohtaaminen somessa
Kulmia Group
995 EUR + alv 24 %
Helsinki
Asiakaskokemuksen kokonaislaatu edellyttää vahvaa asiakaspalvelun hallintaa ja kehittämistä sähköisissä kanavissa, kuten sähköposti- ja some-asiakaspalvelussa. Henkilöstö on koulutettava ymmärtämään monikanavaisen asiakaskohtaamisen...
Merkonomi – liiketalouden perustutkinto
Markkinointi-instituutti
58 EUR + alv 0 %
Useita (2)
Useita (4)
Markkinointi-instituutissa voit opiskella liiketalouden merkonomiksi joko oppisopimuksella tai ilman. Sekä itsenäisessä että oppisopimuskoulutuksessa opiskelu on käytännönläheistä ja tapahtuu pääosin työpaikalla,...
Asiakaspalvelutaidot ja sisäinen viestintä paremmaksi
Teatterikone
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Vaihtovirta on kahden Teatterikoneen kouluttajan vetämä vuorovaikutustaitokoulutus, joka tarttuu mm. työyhteisön eri rooleihin ja kommunikoinnin haasteisiin. Koulutuksessa tullaan tietoiseksi omasta vuorovaikutuskäyttäytymisestä...
Myymälämarkkinointi ja esillepano
Markkinointi-instituutti
950 EUR + alv 24 %
Espoo
8.6.2018
Myymäläympäristö luo asiakaskokemusta siinä missä muutkin kohtaamiset yrityksen ja sen palveluiden kanssa. Myymäläympärisön viihtyvyydellä ja sillä, miten tuotteet on aseteltu...
Vuorovaikutustaidot asiakaskohtaamisissa (Disc)
Markkinointi-instituutti
950 EUR + alv 24 %
Espoo
Useita (2)
Yhteistyö asiakkaiden, kollegoiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa sujuu paremmin, kun vuorovaikutustaidot ovat hallinnassa. Moni onnistunut kohtaaminen on juuri siitä kiinni, miten...
Tehokas avainasiakastyöskentely, räätälöity valmennus
Mercuri International Oy
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
Tämä on esimerkkisisältö koulutuksen tavoitteista, toteutuksesta ja sisällöstä. Koulutus räätälöidään aina asiakaskohtaisesti. Oletko myynnin ammattilainen ja vastuussa yrityksesi avainasiakkaista? Haluatko...
Puhe-Judo ™ 1: peruskurssi verkossa
Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy
61 EUR + alv 24 %
Verkossa/etänä
Verkossa joustavasti
Puhe-Judon peruskurssilla verkossa opit kätevästi ja tehokkaasti Puhe-Judon tekniikoita omalta kotikoneeltasi. Puhe-Judo 1 -verkkokurssilla on aiheina: Tervetuloa kurssille Asenteet Syyt...
Asiakaspalveluvalmennus työyhteisölle
Amiedu
Useita paikkakuntia
sopimuksen mukaan
Asiakaspalveluvalmennus innostaa ja osallistaa koko työyhteisön asiakaspalvelun kehittämistyöhön. Valmennus vahvistaa hyvän sisäisen ja ulkoisen asiakaspalvelun osaamista, jolloin henkilökunnan ja asiakkaiden...
Tehokas avainasiakastyöskentely
Mercuri International Oy
         
(37)
3 200 EUR + alv 24 %
Pääkaupunkiseutu
Oletko myynnin ammattilainen ja vastuussa yrityksesi avainasiakkaista? Haluatko syventää neuvottelu- ja vuorovaikutustaitojasi asiakasyhteistyössä? Mercurin vuorovaikutuskoulutus on suunnattu avainasiakasvastaaville myynnin ammattilaisille. Ohjelma...
Merkonomi – optinen ala
Markkinointi-instituutti
58 EUR + alv 0 %
Espoo
lokakuu 2018
Merkonomi on työelämässä arvostettu asiakaspalvelun ja myynnin perustutkinto. Koulutuksen sisältö on räätälöity optiselle alalle mm. siten, että siihen sisältyy tietoa...
Positiivinen asiakaskokemus
Turun ammattikorkeakoulu, Täydennyskoulutus
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
Asiakaskokemus on asiakkaan muodostama käsitys yrityksen toiminnasta. Se perustuu kaikkiin kohtaamisiin, mielikuviin, tietoon ja tunteisiin, joita asiakkaalla on yrityksestä, yritysbrändistä...
Haastavan asiakkaan kohtaaminen
Securitas Oy
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Haastava asiakastilanne alkaa varoittamatta ja kehittyy pahimmillaan konfliktiksi, jossa henkilökunnan turvallisuus voi olla uhattuna. Tilanteen kehittyminen vaaraa aiheuttavaksi konfliktiksi on...
  • = Haastattelu
  • = Videoesittely
Näyttää 1-50 yhteensä 76 tulosta
12
Näytä kaikki (26) koulutukset

Asiakaspalvelukoulutus

Asiakaspalvelukoulutus kannattaa, koska asiakkaiden tyytyväisenä pitäminen on elintärkeää yrityksille ja organsiaatioille. Asiakaspalvelu saattaa muodostua ratkaisevaksi tekijäksi palveluntarjoajaa valitessa. On siis ensiarvoisen tärkeää, että asiakaspalveluhenkilöstö toimii tehokkaasti ja edustavasti ollessaan yhteydessä jo olemassa oleviin asiakkaisiin sekä potentiaalisiin uusiin asiakkaisiin. Asiakas vaihtaa yritystä, mikäli hän kokee saavansa parempaa palvelua muualta. Kansalaiset eivät voi vaihtaa viranomaisiaan, mutta viranomaisen velvollisuuteen kuuluu tarjota laadukasta asiakaspalvelua.

Asiakaspalvelukoulutus antaa strategista asiakasosaamista

Asiakaspalvelu rakentaa osaltaan yrityksen mainetta. Sana hyvästä asiakaspalvelusta kiirii asiakkaiden kesken. Toisaalta myös tieto huonosta asiakaspalvelusta leviää – usein jopa positiivista palautetta nopeammin. Yrityksen onkin pidettävä huolta asiakaspalvelunsa tasosta ja varmistettava, että jokainen työntekijä osaa palvella asiakkaita näiden tarpeiden mukaan. Asiakaspalvelu ei tarkoita ainoastaan jokapäiväistä myyntitilannetta myyjän ja yksityisen asiakkaan välillä, vaan se koskettaa myös esimerkiksi yritysten välisiä kauppoja ja sopimuksia.

Asiakaspalvelu ei ole kuitenkaan vain yksisuuntaista asiakkaan palvelemista, vaan asiakaspalvelussa tulee muistaa myös liiketoiminnallinen näkökulma. Mitkä ovat asiakaspalvelun tavoitteet ja linjaukset? Onko asiakaspalvelutilanteen tavoitteena tehdä lisämyyntiä, vahvistaa asiakassuhdetta tai vaikkapa esitellä yrityksen toimintaa? Asiakaspalvelukoulutus vahvistaa asiakaspalvelusta tehtyjä linjavetoja ja käytäntöjä.

Asiakaspalvelun eri kanavat

Asiakaspalvelun uusimpia suuntauksia on sähköinen asiakaspalvelu. Sähköistä asiakaspalvelua voi toteuttaa sähköpostitse, erilaisten asiakasjärjestelmien kautta, sosiaalisessa mediassa tai ulkoisten chat-palveluiden kautta. Sähköisiä kanavia koskevissa asiakaspalvelukoulutuksissa keskitytään usein kirjallisen viestinnän keinoihin ja viestinnän tehokkuuteen.

Puhelinasiakaspalvelu ja kasvokkain annettava asiakaspalvelu ovat asiakaspalvelun perinteisimpiä muotoja. Puhelinasiakaspalveluun keskittyvässä koulutuksessa voit oppia esimerkiksi tunnistamaan erilaiset soittajatyypit, ohjaamaan keskustelua haluamaasi suuntaan ja hallitsemaan asiakaspalvelutilanteen pelkkien ääneen ja puheeseen liittyvien keinojen avulla.

Asiakaspalvelukoulutus mahdollistaa toimivat ja pitkäjänteiset asiakassuhteet

Tuotteita tai palveluita B2B-markkinoilla tarjoavalle yritykselle yksikin asiakas voi olla elintärkeä sopimuskumppani. Yritysten välisessä kaupanteossa asiakkaan hyvä palvelu onkin todella tärkeää, sillä asiakassuhteet ovat yleensä pitkäkestoisia, asiakaspalveluprosessi vie pidempään ja sana kiirii yritysmaailmassa nopeasti. Kukaan ei halua, että suuri yrityskauppa kaatuu huonoon asiakaspalveluun.

Yritysten väliseen liiketoimintaan liittyvää asiakaspalvelua eli B2B-asiakaspalvelua käsittelevä asiakaspalvelukoulutus keskittyy yritysten väliseen palvelutoimintaan, asiakassuhteiden hallintaan ja asiakaspalvelun tärkeyden ymmärtämiseen.

Hankalia asiakkaita? Asiakaspalvelukoulutuksesta eväitä haastaviin tilanteisiin

Kaikkia asiakastilanteita ei ole mahdollista hallita. Joskus asiakas on yksnkertaisesti kohtuuton. Hankaliakin tilanteita voi kuitenkin oppia käsittelemään ja jopa kääntämään kelkan kokonaan ympäri. Asiakaspalvelukoulutus, joka keskittyy erityisesti hankalien asiakkaiden käsittelyyn, vahvistaa asiakaspalveluhenkilöstön työssäjaksamista ja lisää itseluottamusta sekä työn mielekkyyttä ja viihtyvyyttä.

Asiakaspalvelusta asiakaskokemuksen ymmärtämiseen

Asiakaspalvelusta voi tehdä yritykselleen kilpailuedun. Ystävällinen ja asiakkaan tarpeet huomioiva asiakaspalvelu on ajoittain hyvin haastavaa, mutta onnistuessaan se palkitsee ja toimii ehdottomana kilpailuetuna yritykselle. Jos kaipaa asiakaspalvelukoulutuksesta tai –valmennuksesta syväluotaavaa antia juuri oman yrityksen tarpeisiin, kannattaa tiedustella koulutuksien räätälöintimahdollisuutta tai yrityskohtaista toteuttamista. Asiakaspalvelukoulutuksia on saatavilla myös tiettyjen alojen tai työtehtävien tarpeisiin. Esimerkiksi sote-alan asiakaspalveluun liittyy aivan omanlaisiaan erityispiirteitä, jolloin on syytä valita nimenomaan hoitohenkilöstölle suunnattu asiakaspalvelukoulutus.

Asiakaspalvelu osana jokaisen työnkuvaa

Asiakaspalvelutyön ajatellaan usein koskevan vain perinteisiä asiakaspalvelurooleja, kuten vähittäiskaupan työntekijöitä, vastaanottovirkailijoita tai asiakasneuvojia. Eikä mikään ihme, olemmehan näiden roolien kassa tekemisissä lähes päivittäin. Asiakaspalvelu koskettaa kuitenkin monia muitakin ammatteja ja se on myös esimerkiksi viranomaisten velvollisuus näiden palvellessa kansalaisia tai kunnan asukkaita.

Asiakaspalvelukoulutusta voi tarvita jokainen organisaation työntekijä huolimatta siitä, mitä pääasialliset työtehtävät sisältävät. Jokainen työntekijä viestii omasta työnantajastaan jatkuvasti muulle maailmalle – jopa vapaa-ajallaan. Koulutukset, joissa pääpaino on kuluttajille kohdistuvassa asiakaspalvelussa, käsittelevät asiakaspalvelun tärkeyttä, keinoja parantaa organisaation tapoja kohdata asiakas, asiakastyytyväisyyden mittausta ja mittaustulosten hyödyntämistä jatkosuunnitelmissa.

Palaa sivun alkuun

Lähteet: Marckwort.fi; Mielenrauha.fi