Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Asiakaspalvelukoulutus

Alta löydät listauksen ajankohtaisista asiakaspalvelukoulutuksista. Tutustu kurssiesittelyihin, lue osallistujien jättämiä arviointeja ja vertaile koulutuksia keskenään!

Saat lisätietoa sinua kiinnostavista koulutuksista täyttämällä yhteydenottolomakkeen kunkin koulutussivun alalaidassa.

Hakutulokset
Näyttää 1-50 yhteensä 68 tulosta
Asiakaspalvelu sähköpostitse
Marckwort Koulutusyhtiöt
 
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Yhä suurempi osa asiakaskontakteista tapahtuu sähköpostin välityksellä. Sähköpostipalvelun laatuun panostaminen on panostus myyntiin, asiakastyytyväisyyteen ja positiivisen yrityskuvan vahvistamiseen. Marckwort Koulutusyhtiöillä...
Asiakaspalvelun ABC
MERCURIA Kauppiaitten Kauppaoppilaitos
 
Vantaa
Sopimuksen mukaan
Kuunteletko asiakasta? Entä kuunteleeko asiakas sinua? Oletko riittävän vakuuttava asiakaspalvelutilanteissa? Osaatko huomioida erilaisia asiakastyyppejä? Entä kuinka varmistat asiakkaasi tyytyväisyyden palvelutilanteessa?...
Asiakaspalvelukoulutus
Marckwort Koulutusyhtiöt
         
(10)
 
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Asiakaspalvelukoulutus lisää asiakastyytyväisyyttä ja myyntiä sekä nostaa työn tuloksellisuutta. Se lisää työmotivaatioita sekä työssä viihtymistä. Asiakaspalvelukoulutus keskittyy vahvistamaan kunkin valmennettavan...
Ammattimainen asiakaspalvelu
Benmer
         
(4)
425 EUR + alv 24 %
Helsinki
12.6.2018
Ammattimainen asiakaspalvelu valmennuksessa opit tunnistamaan erilaiset luonnetyylit ja saat taidot toteuttaa onnistunutta yksilöllistä vuorovaikutusta, jossa huomioit erityylisten ihmisten odotukset kanssakäymiseltä. Valmennuksen jälkeen onnistut erilaisten...
Uusi ote asiakaspalveluun
Benmer
 
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Asiakkaat odottavat entistä parempaa palvelua ja yritykset kilpailevat palveluosaamisella. Benmerin palveluvalmennuksella palvelun ja vuorovaikuttamisen laatu voidaan nostaa uudelle tasolle. Uusi...
Aarteita erottuvalla palvelulla – tilaa asiakaspalvelukoulutus tästä
Sosiosolve
         
(7)
 
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
Panostus asiakaspalvelun laatuun on hyvä keino erottautua. Asiakkaan halukkuus palata lisääntyy, asiakkaan kertaostos kasvaa ja markkinoinnin kustannukset pysyvät kurissa. Asiakaspalvelua...
Hae uusi ote asiakaspalveluun
Jari Collin, Benmer
 
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
Jari Collin on kokenut ja osaava yritysten ja yhteisöjen kouluttaja ja valmentaja. Collin on työskennellyt Benmer-yrityksessä yli 24 vuoden ajan ja...
Asiakaspalvelun ruotsi
MERCURIA Kauppiaitten Kauppaoppilaitos
190 EUR + alv 24 %
Vantaa
 
Asiakaspalvelun ruotsi -kurssin suorittanut osaa palvella asiakasta tyypillisimmissä asiakaspalvelutilanteissa ruotsin kielellä. Kurssi kasvattaa sanavarastoa asiakaspalvelu- ja myynnin alueelta. Opit myös hyödyllisiä fraaseja ja ennen...
Asiaa asiakaspalvelusta -webinaari: Sujuvaa asiakaspalvelua sähköpostitse, chatissa ja somessa
Marckwort Koulutusyhtiöt
75 EUR + alv 0 %
Verkossa/etänä
Kysy seuraavaa aloitusta
Viestiikö asiakaspalvelunne yhtenäisellä tyylillä? Hallitaanko asiakaspalvelussanne asiakaslähtöinen tapa kirjoittaa? Millaisen mielikuvan haluat yrityksestäsi asiakkaillesi antaa ja toteutuuko se myös asiakaskohtaamisissa...
Sähköisen asiakaspalvelun haasteet ja häirintätilanteet
Kauppakamarin Koulutus
440 EUR + alv 24 %
Helsinki
7.6.2018
Asiakaspalvelu ja asiakkaiden kohtaaminen siirtyvät yhä vahvemmin myös verkkoon ja sähköisiin viestintävälineisiin, jotka luovat sekä uusia haasteita että mahdollisuuksia organisaatioille....
Asiakaspalvelu 2.0
Suomen Yrittäjäopisto
 
Verkossa/etänä
Jatkuva aloitus
Kurssin aikana käsitellään mm. seuraavia aiheita: Asiakaspalvelun eri muodot Asiakaskokemus ja sen kehittäminen Asiakaspalvelun kerääminen ja hyödyntäminen Omien palvelutaitojen ja...
Asiakaspalvelun tietoisku
MERCURIA Kauppiaitten Kauppaoppilaitos
 
Vantaa
Sopimuksen mukaan
Mitä ja miten puhut asiakkaillesi? Mikä voi tehdä asiakaskohtaamisesta haasteellisen ja miten siihen tulisi suhtautua? Millä keinoilla selviät hankalissakin palvelutilanteissa,...
Myynnillinen asiakaspalvelu
Mercuri International Oy
         
(22)
1 990 EUR + alv 24 %
Pääkaupunkiseutu
Useita (2)
Mercuri Internationalin kaksipäiväisen valmennuksen  tavoitteena on lisätä työntekijöiden  ymmärrystä myynnistä ja sen merkityksestä yrityksen tulokseen. Koulutus antaa työvälineitä omaan työpanokseen...
Asiakaspalvelukoulutus – Vaativat asiakastilanteet hallintaan
Marckwort Koulutusyhtiöt
         
(4)
 
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Yrityksesi imago ja menestyminen riippuvat asiakaspalvelustanne. Selviävätkö asiakaspalvelijanne kiitoksella myös vaativista asiakaspalvelutilanteista? Kurssilla käsitellään mm. seuraavia aihealueita:  Mistä vaativat tilanteet...
Myynti osana asiakaspalvelua
Kauppakamarin Koulutus
690 EUR + alv 24 %
Helsinki
29.5.2018
Työskenteletkö asiakaspalvelussa? Silloin tietät, että asiakaspalveluun tulee yleensä iso määrä kontakteja, jotka voisi hyödyntää myynnillisesti. Myynti kannattaakin aina ottaa osaksi asiakaspalvelun tavoitteita....
Myynnillinen asiakaspalvelu, räätälöity valmennus
Mercuri International Oy
 
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
Tämä on esimerkkisisältö koulutuksen tavoitteista, toteutuksesta ja sisällöstä. Koulutus räätälöidään aina asiakaskohtaisesti. Mercuri Internationalin räätälöidyn valmennuksen tavoitteena on lisätä työntekijöiden ymmärrystä myynnistä...
Sujuvaa asiakaspalvelua sähköpostitse
Marckwort Koulutusyhtiöt
         
(10)
330 EUR + alv 0 %
Espoo
18.5.2018
Yhä suurempi osa asiakaskontakteista tapahtuu sähköpostin välityksellä. Sähköpostipalvelun laatuun panostaminen on panostus myyntiin, asiakastyytyväisyyteen ja positiivisen yrityskuvan vahvistamiseen.  Koulutus sopii...
Totti Karpela: Sähköisen asiakaspalvelun haasteet ja häirintätilanteet
Kauppakamarin Koulutus
440 EUR + alv 24 %
Helsinki
7.6.2018
Asiakaspalvelu ja asiakkaiden kohtaaminen siirtyvät nyt ja tulevaisuudessa yhä vahvemmin verkkoon ja sähköisiin viestintävälineisiin, joka luo sekä uusia haasteita että...
Asiakaspalvelua ruotsiksi - Kundbetjäning på svenska
Marckwort Koulutusyhtiöt
         
(6)
 
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Koulutus antaa valmiudet palvella asiakkaita vakuuttavasti ja asiantuntevasti myös ruotsin kielellä.  Itsevarmuutta luovat oman alan erikoissanaston ja asiakaspalvelutilanteiden haltuunotto, oli...
Academy GMS – asiakaspalvelu- & myyntikoulutus rajapinnan henkilöstölle
GMS International
 
Useita paikkakuntia
 
KUVAUS Erinomaisen asiakaspalvelun ja myynnin tärkeyden ymmärtäminen on avainasemassa, kun asiakas muodostaa ensimmäistä mielikuvaansa yrityksestä ja siinä, miten kyseinen mielikuva...
Vaativat ja tunteita herättävät asiakkaat
Riveria
125 EUR + alv 0 %
Useita (3)
 
Sujuvuutta vaativien asiakkaiden kanssa toimimiseen Koulutus käsittelee asiakastilanteita, joissa asiakkaan/omaisen/läheisen käytös poikkeaa normaaleista, hyvistä toimintatavoista aggressiivisuuden tai kohtuuttomien vaatimusten suuntaan....
Liiketalouden perustutkinto, asiakaspalvelun ja myynnin merkonomi
Porvoo International College
 
Porvoo
Jatkuva haku
  Point Collegen merkonomikoulutus valmistaa tutkintoon: liiketalouden perustutkinto, merkonomi sisältää työssäoppimista, jonka kautta oppii ammattiin tähtää osallistujien työllistymiseen asiakaspalvelun ja...
Ammattimainen asiakaspalveluvalmennus räätälöitynä
Benmer
 
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Ammattimainen asiakaspalvelu valmennuksessa opit tunnistamaan erilaiset luonnetyylit ja saat taidot toteuttaa onnistunutta yksilöllistä vuorovaikutusta, jossa huomioit erityylisten ihmisten odotukset kanssakäymiseltä. Valmennuksen jälkeen onnistut erilaisten...
Asiantuntija asiakaspalvelijana
Valmennustalo Virta
         
(59)
 
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Asiantuntija asiakaspalvelijana -koulutuksessa kehität tehokkaasti ammattitaitoasi asiakkaan tarvelähtöiseen kohtaamiseen. Koulutuksessa käsitellään juuri sinun työyhteisösi palvelukysymyksiä innostavasti, kaikki mukanaolijat osallistaen. Koulutuksen...
Reklamaatiotilanteiden ja kohtuuttomien valitusten hallinta
Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy
         
(88)
440 EUR + alv 24 %
Useita (2)
Useita (2)
  Kohtuuttomat valittajat -asiakaspalvelukoulutus antaa konkreettisia ja helposti noudatettavia toimintamalleja kohtuuttomien valittajien ja valitusten hoitamiseen.  Koulutuksessa käydään läpi erilaiset valittajien...
Asiakaspalvelukoulutus avoin - Vaativat asiakaspalvelutilanteet hallintaan
Marckwort Koulutusyhtiöt
         
(8)
330 EUR + alv 24 %
Espoo
29.5.2018
Miten hoidat valitukset, reklamaatiot, pettyneet asiakkaat, vihaiset henkilöt ja tulehtuneet vuorovaikutustilanteet? Asiakaspalvelija kohtaa työssään erilaisia ihmisiä ja tilanteita – välillä...
Asiakaspalvelu ja vuorovaikutustaidot hoitotyössä
Amiedu
 
Helsinki
sopimuksen mukaan
Tavoitteena on, että hoitotyöntekijät tiedostavat oman vuorovaikutuksensa ja dialogin merkityksen asiakastyössä. Hoitohenkilökunta saa keinoja ja työvälineitä kohdata haastavia asiakaspalvelutilanteita....
Onnistu vaikeissa asiakastilanteissa
J-Impact Koulutus
790 EUR + alv 24 %
Helsinki
Useita (2)
Hyvissäkin asiakassuhteissa törmätään välillä tilanteisiin, jossa asiakas ei ole tyytyväinen tilaamaansa tuotteeseen tai saamaansa palveluun. Haastavat asiakastilanteet on osattava hoitaa...
Myynti- ja asiakaspalvelukoulutuksia yrityskohtaisesti
Kauppakamarin Koulutus
 
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
Myyjä on avainroolissa yrityksen asiakkuuksien saamisessa ja kehittämisessä. Asiantuntevat myyjät ylläpitävät pitkäaikaisia asiakassuhteita tehokkaasti. Heidän on hallittava asiakaspalvelu- ja viestitntätaidot...
Palvelua venäjäksi
MERCURIA Kauppiaitten Kauppaoppilaitos
 
Vantaa
Sopimuksen mukaan
”Palvelua venäjäksi - – Обслуживание клиентов по русскому язику ”-koulutuksessa saat perustaitoa toimia venäjän kielellä erilaisissa palvelutilanteissa. Sinulla ei tarvitse...
Taitava asiakaspalvelija (1pv)
Ratekoulutus Oy
597 EUR + alv 24 %
Helsinki
30.8.2018
”Paras koulutus ikinä!” Asiakaspalvelussa tarvitaan hyviä ihmissuhdetaitoja, jotta turhilta ahdistuksilta vältytään. Kaikki tarvittavat palvelutaidot ovat opittavissa! Tule kuuntelemaan, mitä taitoja...
Asiakaspalveluvalmennus
Gustav Käser Training
1 830 EUR + alv 24 %
Helsinki
Kysy seuraavaa toteutusta
Asiakaspalveluvalmennuksen tavoitteena on aktivoida osanottajien henkilökohtaista tehokkuutta ja kommunikointia sekä parantaa heidän tietoista vaikuttamistaan toisiin ihmisiin. Valmennuksen tavoitteena on myös auttaa...
Asiakaspalvelija - Ole hyvä puhelimessa
Marckwort Koulutusyhtiöt
         
(2)
350 EUR + alv 24 %
Useita (2)
sop. mukaan
Tämän innostavan ja osallistavan koulutuksen aikana oivallat, opit ja kehityt! Koulutuksen sisältö: Puhelun eri vaiheet Puhelin mielikuvan luojana Puhelinkommunikoijatyypit Vuorovaikutustaidot...
Merkonomi – liiketalouden perustutkinto
Markkinointi-instituutti
0 EUR + alv 0 %
Useita (2)
Useita (3)
Markkinointi-instituutissa voit opiskella liiketalouden merkonomiksi joko oppisopimuksella tai ilman. Sekä itsenäisessä että oppisopimuskoulutuksessa opiskelu on käytännönläheistä ja tapahtuu pääosin työpaikalla,...
Liiketoiminnan perustutkinto - Merkonomi
Edupoli
0 EUR + alv 0 %
Porvoo
3.9.2018
Koulutuksen hyödyt Liiketoiminnan perustutkinto, merkonomi antaa hyvät tiedot ja taidot tulevaisuuteen. Ajasta ja paikasta riippumaton opiskelu pääosin verkon kautta antaa...
Liiketoiminnan perustutkinto - Merkonomi
Edupoli
0 EUR + alv 0 %
Vantaa
12.10.2018
Koulutuksen hyödyt Puuttuuko sinulta tutkinto, mutta osaamista jo on? Vai oletko vasta työelämään tullut? Liikeketoiminnan perustutkinto antaa sinulle hyväät eväät...
Totti Karpela – Kohtuuttomat valittajat
Kauppakamarin Koulutus
440 EUR + alv 24 %
Helsinki
11.10.2018
Palautteen vastaanottaminen on osa jokaista asiakaspalvelutyötä. Positiivisen palautteen lisäksi asiakaspalvelutyöntekijä joutuu käsittelemään myös reklamaatioita ja valituksia. Yksittäiset valitukset voivat tulla...
Myymälämarkkinointi ja esillepano
Markkinointi-instituutti
950 EUR + alv 24 %
Espoo
Useita (2)
Koulutus kestää 1 kuukauden, sisältäen 1 koulutuspäivän ja ohjattu etäopiskelua verkkokurssin avulla. Etäopiskelu on tavoitteellinen opiskelujakso ja osa tehokasta oppimisprosessia....
Tehokas avainasiakastyöskentely, räätälöity valmennus
Mercuri International Oy
 
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
Tämä on esimerkkisisältö koulutuksen tavoitteista, toteutuksesta ja sisällöstä. Koulutus räätälöidään aina asiakaskohtaisesti. Oletko myynnin ammattilainen ja vastuussa yrityksesi avainasiakkaista? Haluatko...
Webinaari: Miten identiteetinhallinta auttaa toimimaan asiakaskeskeisesti ja kasvamaan kilpailijoita nopeammin?
KPMG
0 EUR + alv 0 %
Verkossa/etänä
 
Asiakaslähtöiset ja asiakaskokemukseen panostavat yritykset kasvavat muita nopeammin ja kannattavammin. Asiakasidentiteetinhallinta on keskeinen asiakaslähtöisen strategian toteuttamista tukeva teknologia-alue. Webinaarissa opit,...
Myynti
Educo Valmennustalo
 
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
Myynti- ja asiakaspalvelu ovat yrityksen toiminnan kannalta elintärkeitä toimintoja, joiden onnistuminen vaikuttaa koko liiketoimintaan. Myyntihenkilöstön esimiehet ja johtajat tarvitsevat työssään...
Asiakaspalveluvalmennus työyhteisölle
Amiedu
 
Useita paikkakuntia
sopimuksen mukaan
Asiakaspalveluvalmennus innostaa ja osallistaa koko työyhteisön asiakaspalvelun kehittämistyöhön. Valmennus vahvistaa hyvän sisäisen ja ulkoisen asiakaspalvelun osaamista, jolloin henkilökunnan ja asiakkaiden...
Avainasiakaspäällikkö (KAM) asiakassuhteen johtajana (2 pv)
Ratekoulutus Oy
1 390 EUR + alv 24 %
Vantaa
22.5.2018
”Tärkeimpien asiakkaiden sitouttaminen yhteistyöhön oman yritykseni ja juuri minun kanssani, on yksi haastavimpia tehtäviä myyntityössäni”. (kokenut KAM) ”Taas asiakkaani tilasi...
Tehokas avainasiakastyöskentely
Mercuri International Oy
         
(42)
3 200 EUR + alv 24 %
Pääkaupunkiseutu
20.8.2018
Oletko myynnin ammattilainen ja vastuussa yrityksesi avainasiakkaista? Haluatko syventää neuvottelu- ja vuorovaikutustaitojasi asiakasyhteistyössä? Mercurin vuorovaikutuskoulutus on suunnattu avainasiakasvastaaville myynnin ammattilaisille. Ohjelma...
Asiakasviestintä – pehmeää viestintää englanniksi
AAC Global Oy
 
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
AAC Global kouluttaa ja ohjaa sinua valitsemaan oikean sävyn englanninkieliseen asiakasviestintään . Koulutuksen tavoitteena on sekä v ahvistaa jokapäiväiseen englanninkieliseen...
Haastavat tilanteet asiakaspalvelutyössä
YritysAkatemia
550 EUR + alv 24 %
Helsinki
Useita (3)
Erilaisten ihmisten välisiin kohtaamisiin kuuluu väistämättä haasteellisia tilanteita, joissa vuorovaikutustaidot ovat avainasemassa. Taitavat vuorovaikutustaidot omatessasi pystyt luomaan kohtaamisista myönteisiä tiukemmissakin...
Uhkatilannekoulutus
Securitas Oy
         
(1)
 
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Uhkatilanteiden hallinnan koulutuksissa käydään vuorovaikutteisesti lävitse yleisimpiä uhka- ja vaaratilanteita, sekä niissä toimimista. Koulutuksessa opetellaan uhkatilanteiden tunnistamista, uhan välttämistä sekä uhkaavan henkilön...
Merkonomi – optinen ala
Markkinointi-instituutti
0 EUR + alv 0 %
Espoo
4.10.2018
​Merkonomi on liiketalouden perustutkinto, jossa kehität ammattitaitoasi myynnissä, asiakaspalvelussa ja markkinoinnissa. Tutkinto antaa kattavan käsityksen optisen alan yrityksen liiketoiminnasta, joten...
Puhe-Judo ™ 1: peruskurssi
Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy
         
(140)
150 EUR + alv 24 %
Helsinki
Useita (2)
Puhe-judo™ koulutus keskittyy kasvotusten ja puhelimessa tapahtuvan viestinnän ja vuorovaikutuksen kehittämiseen, kun vastapuoli on kiihtynyt, turhautunut, vihainen, pettynyt tai jonkin...
Asiakaspalvelijan turvallisuuskoulutus
Securitas Oy
 
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Asiakaspalvelijan turvallisuuskoulutuksessa käsitellään yleisimpiä asiakaspalvelijan kohtaamia haastavia asiakastilanteita, niiden syntymisen ehkäisyä ja niissä toimimista. Koulutuksessa käsitellään erilaisia asiakastyyppejä ja sitä miten omalla...
  • = Haastattelu
  • = Videoesittely
  • = Kesäkurssi
Näyttää 1-50 yhteensä 68 tulosta
12
Näytä kaikki (18) koulutukset

Asiakaspalvelukoulutus

Asiakaspalvelukoulutus kannattaa, koska asiakkaiden tyytyväisenä pitäminen on elintärkeää yrityksille ja organsiaatioille. Asiakaspalvelu saattaa muodostua ratkaisevaksi tekijäksi palveluntarjoajaa valitessa. On siis ensiarvoisen tärkeää, että asiakaspalveluhenkilöstö toimii tehokkaasti ja edustavasti ollessaan yhteydessä jo olemassa oleviin asiakkaisiin sekä potentiaalisiin uusiin asiakkaisiin. Asiakas vaihtaa yritystä, mikäli hän kokee saavansa parempaa palvelua muualta. Kansalaiset eivät voi vaihtaa viranomaisiaan, mutta viranomaisen velvollisuuteen kuuluu tarjota laadukasta asiakaspalvelua.

Asiakaspalvelukoulutus antaa strategista asiakasosaamista

Asiakaspalvelu rakentaa osaltaan yrityksen mainetta. Sana hyvästä asiakaspalvelusta kiirii asiakkaiden kesken. Toisaalta myös tieto huonosta asiakaspalvelusta leviää – usein jopa positiivista palautetta nopeammin. Yrityksen onkin pidettävä huolta asiakaspalvelunsa tasosta ja varmistettava, että jokainen työntekijä osaa palvella asiakkaita näiden tarpeiden mukaan. Asiakaspalvelu ei tarkoita ainoastaan jokapäiväistä myyntitilannetta myyjän ja yksityisen asiakkaan välillä, vaan se koskettaa myös esimerkiksi yritysten välisiä kauppoja ja sopimuksia.

Asiakaspalvelu ei ole kuitenkaan vain yksisuuntaista asiakkaan palvelemista, vaan asiakaspalvelussa tulee muistaa myös liiketoiminnallinen näkökulma. Mitkä ovat asiakaspalvelun tavoitteet ja linjaukset? Onko asiakaspalvelutilanteen tavoitteena tehdä lisämyyntiä, vahvistaa asiakassuhdetta tai vaikkapa esitellä yrityksen toimintaa? Asiakaspalvelukoulutus vahvistaa asiakaspalvelusta tehtyjä linjavetoja ja käytäntöjä.

Asiakaspalvelun eri kanavat

Asiakaspalvelun uusimpia suuntauksia on sähköinen asiakaspalvelu. Sähköistä asiakaspalvelua voi toteuttaa sähköpostitse, erilaisten asiakasjärjestelmien kautta, sosiaalisessa mediassa tai ulkoisten chat-palveluiden kautta. Sähköisiä kanavia koskevissa asiakaspalvelukoulutuksissa keskitytään usein kirjallisen viestinnän keinoihin ja viestinnän tehokkuuteen.

Puhelinasiakaspalvelu ja kasvokkain annettava asiakaspalvelu ovat asiakaspalvelun perinteisimpiä muotoja. Puhelinasiakaspalveluun keskittyvässä koulutuksessa voit oppia esimerkiksi tunnistamaan erilaiset soittajatyypit, ohjaamaan keskustelua haluamaasi suuntaan ja hallitsemaan asiakaspalvelutilanteen pelkkien ääneen ja puheeseen liittyvien keinojen avulla.

Asiakaspalvelukoulutus mahdollistaa toimivat ja pitkäjänteiset asiakassuhteet

Tuotteita tai palveluita B2B-markkinoilla tarjoavalle yritykselle yksikin asiakas voi olla elintärkeä sopimuskumppani. Yritysten välisessä kaupanteossa asiakkaan hyvä palvelu onkin todella tärkeää, sillä asiakassuhteet ovat yleensä pitkäkestoisia, asiakaspalveluprosessi vie pidempään ja sana kiirii yritysmaailmassa nopeasti. Kukaan ei halua, että suuri yrityskauppa kaatuu huonoon asiakaspalveluun.

Yritysten väliseen liiketoimintaan liittyvää asiakaspalvelua eli B2B-asiakaspalvelua käsittelevä asiakaspalvelukoulutus keskittyy yritysten väliseen palvelutoimintaan, asiakassuhteiden hallintaan ja asiakaspalvelun tärkeyden ymmärtämiseen.

Hankalia asiakkaita? Asiakaspalvelukoulutuksesta eväitä haastaviin tilanteisiin

Kaikkia asiakastilanteita ei ole mahdollista hallita. Joskus asiakas on yksnkertaisesti kohtuuton. Hankaliakin tilanteita voi kuitenkin oppia käsittelemään ja jopa kääntämään kelkan kokonaan ympäri. Asiakaspalvelukoulutus, joka keskittyy erityisesti hankalien asiakkaiden käsittelyyn, vahvistaa asiakaspalveluhenkilöstön työssäjaksamista ja lisää itseluottamusta sekä työn mielekkyyttä ja viihtyvyyttä.

Asiakaspalvelusta asiakaskokemuksen ymmärtämiseen

Asiakaspalvelusta voi tehdä yritykselleen kilpailuedun. Ystävällinen ja asiakkaan tarpeet huomioiva asiakaspalvelu on ajoittain hyvin haastavaa, mutta onnistuessaan se palkitsee ja toimii ehdottomana kilpailuetuna yritykselle. Jos kaipaa asiakaspalvelukoulutuksesta tai –valmennuksesta syväluotaavaa antia juuri oman yrityksen tarpeisiin, kannattaa tiedustella koulutuksien räätälöintimahdollisuutta tai yrityskohtaista toteuttamista. Asiakaspalvelukoulutuksia on saatavilla myös tiettyjen alojen tai työtehtävien tarpeisiin. Esimerkiksi sote-alan asiakaspalveluun liittyy aivan omanlaisiaan erityispiirteitä, jolloin on syytä valita nimenomaan hoitohenkilöstölle suunnattu asiakaspalvelukoulutus.

Asiakaspalvelu osana jokaisen työnkuvaa

Asiakaspalvelutyön ajatellaan usein koskevan vain perinteisiä asiakaspalvelurooleja, kuten vähittäiskaupan työntekijöitä, vastaanottovirkailijoita tai asiakasneuvojia. Eikä mikään ihme, olemmehan näiden roolien kassa tekemisissä lähes päivittäin. Asiakaspalvelu koskettaa kuitenkin monia muitakin ammatteja ja se on myös esimerkiksi viranomaisten velvollisuus näiden palvellessa kansalaisia tai kunnan asukkaita.

Asiakaspalvelukoulutusta voi tarvita jokainen organisaation työntekijä huolimatta siitä, mitä pääasialliset työtehtävät sisältävät. Jokainen työntekijä viestii omasta työnantajastaan jatkuvasti muulle maailmalle – jopa vapaa-ajallaan. Koulutukset, joissa pääpaino on kuluttajille kohdistuvassa asiakaspalvelussa, käsittelevät asiakaspalvelun tärkeyttä, keinoja parantaa organisaation tapoja kohdata asiakas, asiakastyytyväisyyden mittausta ja mittaustulosten hyödyntämistä jatkosuunnitelmissa.

Palaa sivun alkuun

Lähteet: Marckwort.fi; Mielenrauha.fi