
Sujuvaa asiakaspalvelua kirjoittaen
Onko organisaatiossanne panostettu sähköisen asiakaspalvelun laatuun? Ovatko sähköpostiviestinne selkeitä, ystävällisiä ja asiakaslähtöisiä? Suuri osa asiakaskontakteista tapahtuu nykyään sähköpostin tai chatin välityksellä. Sähköpostipalvelun laatuun panostaminen on panostus asiakastyytyväisyyteen ja yrityskuvan vahvistamiseen.
Koulutus on käytännönläheinen ja konkreettinen. Se antaa vinkkejä siihen, miten kehittää omaa sähköpostiviestintää. Koulutus pidetään pienryhmässä ja siihen sisältyy runsaasti harjoituksia.
Koulutuksen sisältö
Opit koulutuksessa mm. seuraavia taitoja:
Sopivan kirjoitustyylin valinta eri tilanteisiin
- Erilaiset asiakastyypit ja niiden tunnistaminen
- Asiakkaan ja asiakkaan asian vaikutus tyylivalintaan
Miten viestin tyylikkäästi:
- Miten viesti kannattaa aloittaa eri tilanteissa
- Kuinka luodaan kontakti lukijaan
- Millä tavalla asiakasta voi nostaa ja milloin sitä kannattaa harkita
- Huomioi asiakkaan tilanne tarvittaessa
- Sinä-näkökulma ja sen merkitys asiakaspalvelussa
- Miten viestin saa positiiviseksi
- Vinkkejä asiakaspalveluhenkisiin sanavalintoihin
- Jätä lopuksi hyvä mieli lukijalle, tervehdykset ja toivotukset
Miten viestin selkeästi:
- Millä tavalla viesti otsikoidaan osuvasti
- Keinoja viestin silmäiltävyyden ja helppolukuisuuden varmistamiseksi
- Millä tavalla ohjeet kannattaa kirjoittaa
- Mistä tunnistaa kapulakielen ja miten saman asian voi sanoa selkokielellä
- Arjen oikeinkirjoitusvinkkejä
Miten varmistan viestini osuvuuden:
- Kuinka viesti kannattaa jäsennellä
- Osuva tapa vastata kysymyksiin
- Miten hyödynnän asiakkaan sanoja ja miksi sitä kannattaa harkita
- Millainen on puhutteleva tapa kirjoittaa
Kuinka kohtaan tyytymättömän asiakkaan sähköpostitse:
- Erilaiset palautetyypit ja oikean lähestymistavan valinta
- Yleisimmät sudenkuopat ja niiden välttäminen
- Keinoja tyytymättömän asiakkaan käsittelemiseen
Kohderyhmä
Koulutus antaa eväät ystävälliseen, selkeään ja tehokkaaseen sähköpostiviestintään. Koulutus on hyödyllinen kaikille sähköpostia runsaasti työssään käyttäville, jotka haluavat viestiä asiakaspalveluhenkisesti.
Kouluttaja
Benjamin Javne, KTM. Kouluttaja on pidetty ja asiantunteva kouluttaja, joka on kirjoittanut aiheesta kirjan Sujuvaa asiakaspalvelua sähköpostitse (Yrityskirjat, 2013).
Kustannukset
Täytä alla oleva yhteydenottopyyntö, niin saat lisätietoa ja voit pyytää tarjouksen räätälöidystä koulutuksesta.
Ota yhteyttä
Marckwort Koulutusyhtiöt

Marckwort Oy – Yrityksesi paras koulutuskumppani
Marckwortin asiantuntijoiden avulla parannat vuorovaikutusta yrityksesi sisällä ja asiakkaittesi kanssa, toteutat koulutukset jotka vastaavat nykypäivän vaatimuksia ja löydät ratkaisuja monikielisen viestinnän haasteisiin. Marckwortin laaja kokemus, monipuolinen osaaminen ja vuorovaikutukselliset koulutusmenetelmät auttavat yritystäsi menestymään. Koulutustemme ja tutkimuspalveluidemme avulla tehostat henkilökuntasi vuorovaikutusta...
Yhteystiedot
Marckwort Koulutusyhtiöt
Arvioinnit
Keskiarvo: 4,6
Perustuu 11 arviointiinHaluatko parempia tuloksia?
Kehitä myyntiä ja johtamista, ja saavuta parempia tuloksia Uranon kanssa. Koulutukset järjestetään verkossa tai räätälöidysti paikan päällä.
Saadaksesi lisätietoa aiheesta Sujuvaa asiakaspalvelua kirjoittaen täytä seuraavat tiedot: