Kaipaatko tapahtumaan tai tilaisuuteen puhujaa?

Etsi ja vertaile puhujia

Etsitkö puhujaa, juontajaa tai kouluttajaa tilaisuuteesi? Tutustu puhujiin ja löydä teille sopivin vaihtoehto!
...

Löydä sopiva puhuja tilaisuuteen kuin tilaisuuteen

Oletko etsimässä puhujaa tapahtumaanne? Mietitkö, mistä löytäisit asiantuntevan juontajan järjestämäänne tilaisuuteen? Oikeanlaisella ja innostavalla puhujalla on valtavan suuri merkitys siihen, millaiseksi tapahtumanne muodostuu. Sopivan puhujan kartoittamiseen ja valitsemiseen kannattaa siis paneutua huolella – vaikeaa sen ei silti tarvitse olla.

Miksi valita tilaisuuteen ulkopuolinen puhuja?

Hyvä ja kiinnostava puhuja herättää kiinnostusta ja nostaa tapahtuman, tilaisuuden tai kokouksen huomioarvoa. Puhujan asiantuntemus ja mahdollinen tunnettuus auttaa houkuttelemaan tapahtumaanne osallistujia ja kuulijoita.

Laadukas puhuja tuo lisäarvoa tapahtumaanne ja nostaa sen profiilia. Vaikka aihe olisi kuinka hyvä, voi se kokemattoman tai epäsopivan puhujan käsissä jäädä latteaksi. Ammattitaitoinen puhuja herättää tapahtuman eloon ja innostaa kuulijoita.

Miten löytää sopiva puhuja tilaisuuteen?

Pohdi alkuun ainakin näitä kolmea asiaa:

1. Kuulijakunta: kenelle tilaisuus järjestetään?
  2. Puheen tai tapahtuman sanoma: mitä haluatte välittää kuuntelijoille?
  3. Puheen tai tapahtuman tarkoitus: miksi järjestätte tapahtuman?

Etsittekö puhujaa jostain tietystä aihealueesta? Haluatteko, että puhuja on nimekäs? Etsittekö innostavaa, rauhoittavaa tai ajatuksia herättävää puhujaa – vai jotakin aivan muuta? Etsittekö yhtä vai useampiaa puhujaa?

Huomioi puhujaa valitessasi ainakin nämä asiat:

• Onko puhujalla asiantuntemusta siitä aiheesta, josta toivotte hänen puhuvan?
  • Onko puhujan tyyli ja energia tilaisuuteenne sopiva? (Vinkki: tutustu puhujan esittelyvideoon ennen valintaa)
  • Herättääkö puhuja innostusta juuri teidän kohderyhmässänne?
  • Keskustele ja sovi puheen aiheesta ja toteutuksesta puhujan ja/tai puhujan edustajan kanssa.

Mitä tarkoittaa keynote?

Keynote-puhuja on tapahtuman vetonaula, jonka puheen aihe liittyy tapahtumallekin keskeiseen teemaan tai tarkoitukseen.

Lähde: Speakersforum