Haullasi ei valitettavasti löytynyt yhtään tulosta, tee Uusi haku

Puhelinmyyntikoulutus auttaa myyjän ammatin haasteissa

Telemarkkinointi nähdään usein asiakaspalvelun haastavimpana alana, sillä vuorovaikutusta on haastavampaa synnyttää puhelimen välityksellä kuin kasvokkain. Yleisesti asiakkailla on myös negatiivinen suhtautuminen puhelinmyyjiin, joten lähtökohdat on jopa lahjakkaalle myyjälle haastavat. Puhelinmyyntikoulutus tulee siis usein tarpeeseen. Puhelinmyyjän koulutus valmistaa sinut ennakoimaan haasteisiin ja kehittymään myyjänä. Onnistunut puhelinmyynti lähtee siitä, että saat vakuutettua asiakkaan ja herätettyä tämän mielenkiinnon.

Puhelinmyynnin valmennukset keskittyvät kehittämään myyjien taitoja puhelinpalvelussa sekä reagoimaan oikealla tavalla asiakkaiden negatiivisiin vastauksiin. Puhelinmyynnin koulutukset sopivat sekä aloittelevalle myyjälle, joka haluaa oppia alan perusteet, että kokeneemmalle myyjälle, jonka tavoitteena on kehittää omia myyntitaitojaan edelleen.

Puhelinmyynti lähtee asiakkaan vakuuttamisesta ja mielenkiinnon herättämisestä

Vaikka puhelimen välityksellä tapahtuva myynti on haastavaa, siinä on kuitenkin mahdollista kehittyä ja onnistua. Olennaista on osata aloittaa puhelinmyynti oikealla tavalla ja saada avattua keskustelu asiakkaan kanssa niin, että hänen mielenkiintonsa pysyy yllä. Puhelinmyyjän täytyy pystyä myös ohjaamaan keskustelua kohti tavoitettaan ja johdatella asiakasta päätöksentekoon sekä toki reagoida rakentavasti ja joustavasti torjuntaan asiakkaan puolelta. Tärkeää on myös pohtia omaa äänen ja sanojen käyttöään sekä yleisemmällä tasolla puheluiden rakennetta ja niiden hyötyä asiakkaan näkökulmasta.

Puhelinmyynnin koulutukset auttavat kehittymään myyjänä ja parantamaan tuloksiaan

Puhelinmyynti kehittyy paitsi harjoittelemalla, myös erilaisten koulutusten avulla. Puhelinmyyntikoulutus antaa neuvoja puhelinmyynnissä kehittymiseen ja asiakkaan mielenkiinnon herättämiseen. Puhelinmyynnin koulutus opettaa muun muassa ongelmanratkaisuun puhelinmyyntitilanteessa sekä vaikeiden tilanteiden hallintaan ja niiden kääntämiseen eduksi. Puhelinmyyntikoulutus kehittää jo olemassa olevaa osaamista, tai alalle haluava voi opiskella sen avulla puhelinmyynnin perusteet. Puhelinmyynnin koulutukset varmistavat oman osaamisen alalla, jonka työntekijöistä on jatkuvasti kysyntää. Myyntikoulutus opettaa ja auttaa ymmärtämään myyntiä, liiketoimintaa sekä markkinointia, josta on varmasti jatkossakin hyötyä.