Täydennyskoulutusta ravitsemusterapeutille

Täydennyskoulutusta ravitsemusterapeutille, Uraopas

Ravitsemusterapeutti antaa ravitsemusneuvontaa. Hän suunnittelee yksilöllisiä ruokavalioita asiakkaille tai potilaille ja seuraa niiden toteutumista. Ravitsemusterapeutit työskentelevät esimerkiksi terveyskeskuksissa ja sairaaloissa. He voivat työskennellä myös opetustehtävissä sekä tuotekehitys- ja markkinointitehtävissä. Ravitsemustiedon lisäksi ravitsemusterapeutti tarvitsee neuvonta-, vuorovaikutus- ja esiintymistaitoja.

Ehdotuksia täydennyskoulutukseksi ravitsemusterapeutille

Ravitsemusalalla on jatkuvasti uusia trendejä ja terveysraportteja, joten asiantuntemuksen säännöllinen päivittäminen on tärkeää. Voit opiskella terveyden- ja hyvinvoinnin kursseja tai syventää osaamistasi erityisruokavalioista. Jos olet kiinnostunut kuntoilusta, voit yhdistää ammattisi liikunta-alaan. Monet personal trainer -koulutukset huomioivat ravitsemuksen osana kokonaisvaltaista hyvinvointia.

Terveyskeskus- ja sairaalaympäristöissä tapaat paljon ihmisiä ja työsi onkin suurelta osin asiakaspalvelutyötä. Esiintymisen, vuorovaikutuksen ja asiakaspalvelun kurssit parantavat kormmunikointiasi arkisissa tilanteissa ja kasvattavat varmuuttasi kohdata vastahakoisia asiakkaita.

Tuotekehityksen parissa työskenteleville on tarjolla tuotekehityksen ja palvelumuotoilun täydennyskoulutuksia. Myös markkinointikoulutuksia löytyy moneen tarpeeseen. Laajemmissa markkinoinnin tutkinnoissa saat hyvät valmiudet markkinointitehtäviin. Lyhyemmissä markkinointikoulutuksissa pääset syventämään osaamistasi uusimmista markkinointikanavista. Voit löytää mahdollisuuksia esimerkiksi sosiaalisesta mediasta.

Ravitsemusalan yrittäjä tarvitsee tietoa kirjanpidosta, laskentatoimesta ja verotuksesta. Opit näitä tietoja yksittäisillä kursseilla tai suorittamalla yrittäjän ammattitutkinnon. Koulutukset voi suorittaa päiväopiskeluna, oppisopimuksella, näyttötutkintona tai kokonaan verkossa. Tutustu tarjontaan ja löydä koulutuksesi!

Mieti, haluatko jatkokouluttautua

Jos olet kiinnostunut jatkokouluttautumisesta, ota asia puheeksi esimiehesi kanssa. Sinulla voi olla mahdollisuus käyttää muutama päivä täydennyskoulutukseen tai työnantajasi saattaa olla valmis vastaamaan koulutuskustannuksistasi.

Aloita sopivan koulutuksen etsiminen pohtimalla mahdollisia aukkoja osaamisessasi ja miettimällä millä työsi osa-alueella voisit olla entistäkin parempi. Kysy esimieheltäsi ja kollegoiltasi vinkkejä sopivista koulutuksista.

Tulevaisuuden näkymät

Kiinnostus terveyteen ja liikuntaan on kasvussa, mikä on positiivista terveydenhuoltoalan ammattilaisille. Terveyspalvelut työllistävät eniten julkisella sektorilla, mutta myös yksityisellä sektorilla ja erilaisten järjestöjen parissa ulkomailla. Monet terveydenhuoltoalan ammattilaiset työskentelevät ammatinharjoittajina tai yrittäjinä.

Työllistymistilanne terveydenhuoltoalalla on hyvä joitakin alueellisia poikkeuksia lukuunottamatta. Väestön ikääntymisen ja eläköitymisen myötä terveydenhuoltoalan ammattilaisille on kysyntää lähitulevaisuudessa.

Liittyvät ammatit: personal trainer

Lähteet: ammattinetti.fi