Kielitaitoon panostaminen kannattaa

Asiakasreferenssi: EF Education First

Maija Hokkanen osallistui EF:n englannin tehokurssille

EF:n englannin tehokurssilta uutta kielitaitoa ja uskallusta!

Olin vuosia miettinyt, että kielitaidolleni pitäisi tehdä jotain. Nykypäivänä lähes kaikissa työtehtävissä edellytetään sujuvaa kielitaitoa. Minulle kielten opiskelu on aina ollut peikko, lukion ja yliopiston opiskeluissa kielet olivat se epämieluisin - huolimatta niiden tärkeydestä. Sitten päätin tarttua härkää sarvista ja esimieheni kanssa sovimme EF:n kieliopintojen aloittamisesta. Hän oli itsekin käynyt samoja kursseja, joten tiesi mitä suositella. Niinpä ilmoittauduin kurssille ja matkan suunnittelu alkoi.

Kurssi oli viikon mittainen intensiivikurssi Cambridgessa. Viikko erilaisessa ympäristössä ja englantia kuunnellen ja puhuen oli aluksi voimia vievää, mutta taitojen kasvaessa opiskelu alkoi sujua. Viikko oli todella tehokas ja mielenkiintoinen!

Kielitaidon karttumisen lisäksi tutustuin uusiin ihmisiin eri aloilta ja eri maista. Oli antoisaa keskustella opettajien ja opiskelukavereiden kanssa eri asioista. Se onkin mainio piirre EF:n opettajissa, että heidän kanssaan voi keskustella asiasta kuin asiasta, vaikka maailman taloudesta.

Tehokurssin jälkeen taitojen ylläpitämistä verkossa

Cambridgen kurssin jälkeen jatkoin opintoja EF:n verkkokoulussa kuuden kuukauden ajan. Verkkokurssi on kätevä, koska se ei ole aikaan ja paikkaan sidottu – vaatii vaan itseltä topakkaa kalenterin hallintaa ja aikatauluista kiinni pitämistä.

Olen todella tyytyväinen sekä omaani että työnantajan panostukseen kielitaitoni kohentamisen suhteen. On hienoa huomata taitojensa kasvavan ja nykypäivän työelämässä kansainvälisyys ja englanninkieliset tilaisuudet ja materiaalit ovat enemmän sääntö kuin poikkeus.

Työntekijän kielten opiskelusta hyötyy sekä työntekijä että työnantaja. Se panostus kannattaa!

Maija Hokkanen, Myyntitukijohtaja, Nordea Henkivakuutus
osallistui Englannin kielen Tehokurssille Cambridgessa (2013).

Kiinnostuitko EF:n kielten opetuksesta? Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä alla olevan lomakkeen avulla ja pääset kohentamaan omaa kielitaitoasi!

Lue lisää: Intensive language courses abroad – English, German, French, Mandarin, Spanish, Italian, Japanese, Korean

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää kouluttajasta EF Corporate Solutions? Täytä yhteystietosi, niin kouluttaja ottaa sinuun yhteyttä.

reCAPTCHA logo Tämä sivusto on suojattu reCAPTCHA:lla, ja Googlen tietosuojakäytäntö ja käyttöehdot ovat voimassa.