Suodata
Näytä kaikki suodattimet
Haullasi ei valitettavasti löytynyt yhtään tulosta 😞 Uusi haku

COBIT on kansainvälinen ICT-palvelujohtamisen kontrollimalli

COBIT kehitettiin 1990-luvun lopulla auditoinnin ja johtamisen työkaluksi. Tämän jälkeen COBIT on laajentunut koko organisaatiota ja organisaation parhaita käytänteitä yhdistäväksi viitekehykseksi.

COBITin ajatuksena on, että IT-toiminnan tulee tukea yrityksen liiketoimintaa ja strategiaa parhaimmalla mahdollisella tavalla. Viitekehyksenä se on siis organisaation tieto- ja viestintätekniikan toteuttamista ja kehittämistä varten. COBIT on liiketoimintakeskeinen, prosessiorientoitunut, kontrollipohjainen sekä mittausta suosiva.

Kenelle COBIT on tarkoitettu?

COBITin kohderyhmiä ovat organisaation johto, käyttäjäorganisaatio, palvelun tuottajat sekä auditoijat.

• Organisaation johdolle COBIT tarjoaa tietoa siitä, miten johtaa ja hallita varsinaisen toiminnan ja ICT-toiminnan rajapintaa.
  • Käyttäjäorganisaatiolle COBIT selkeyttää, mitä ottaa huomioon ja vaatia palveluita hankittaessa.
  • Palvelun tuottajat saavat COBITista informaatiota koskien laadukkaiden palveluiden rakentamista.
  • Arvioijat oppivat COBITin kautta, miten varmentaa toiminnan ja palveluiden laatu, turvallisuus ja tehokkuus.

Kuka hyötyy COBIT-koulutuksesta?

COBIT-menetelmän menestyksekäs soveltaminen vaatii sekä teoreettista tietoa että käytännön osaamista. COBIT-koulutuksen kautta voit hankkia perustietoa tai syventää omaa osaamistasi.

• COBIT-koulutukset on suunnattu erityisesti IT-toiminnan johdolle, IT-ammattilaisille, auditointihenkilöille ja IT Management konsulteille.
  • Koulutukset sopivat erinomaisesti kaikille, jotka työskentelevät tietotekniikkapalveluiden hallinnan, ostamisen tai organisaation kehittämisen alueilla.
  • COBIT-koulutus tarjoaa ylipäätään selkeän kokonaiskuvan COBIT-viitekehyksestä.

COBIT-koulutuksessa on mahdollisuus saada sertifikaatti omasta osaamisesta

COBIT-koulutusten sisällöissä voi olla eroja koulutuksen järjestäjän mukaan. Tyypillisesti COBIT-koulutuksessa rakennetaan kokonaiskuva COBIT-menetelmästä ja tutustutaan siihen, miten menetelmää voi soveltaa.

COBIT-koulutuksissa on yleensä mahdollisuus osallistua sertifiointitestiin ja saada näin sertifikaatti omasta osaamisesta. Tutustu koulutustarjontaan ja löydä koulutus, joka vastaa parhaiten sinun tarpeitasi!