Suodata
Paikka
Näytä kaikki suodattimet
Haullasi ei valitettavasti löytynyt yhtään tulosta 😞 Uusi haku

Peliteollisuus työllistää Suomessa nykyisin yhä enemmän ihmisiä

Suomen peliteollisuus on pienistä omista markkinoista huolimatta kasvanut huomattavasti ja joillakin peliohjelmoinnin sektoreilla (mm. mobiilipelit) Suomen voidaan nähdä olevan jopa edelläkävijä maailmanlaajuisesti. Tämä menestys luo samalla uusia työpaikkoja ja mahdollisuuksia peliohjelmoijille niin Suomessa kuin ulkomaillakin.

Tällä hetkellä kysyntää ammattilaisille olisi paljon enemmän kuin mitä osaajia on markkinoilla.Kysyntä jatkunee myös tulevaisuudessa, sillä peliteollisuus ei ole perinteisesti ollut alana kovinkaan suhdanneherkkä. Peliteollisuus on ollut koko 2000-luvun nopeimmin kasvava viihdeteollisuuden haara, ja siitä on siten tullut merkittävä suomalaisen kulttuurivientiteollisuuden ala.

Tämän lisäksi pelialan monipuolisuus ja luovat mahdollisuudet kiehtovat monia. Ei olekaan ihme, että peliohjelmointikoulutukselle löytyy kysyntää.

Peliohjelmointikoulutusta eri tarpeisiin

Koulutuksen kautta voit oppia mm.:

• peliohjelmoinnin perusteita
  • laajentaa ja syventää osaamistasi
  • hankkia peliohjelmoinnin tutkinnon ja todentaa osaamisesi.

Peliohjelmointikoulutuksesta on hyötyä myös alan ammattilaisille

Koska tietotekniikka ja pelien laatu kehittyy nopeasti, vaaditaan ammattilaisilta alan kehityksen seuraamista ja jatkuvaa opiskelua. Peliohjelmointikoulutuksessa saat hankittua ohjatusti uusia tietoja ja taitoja päivität omaa osaamistasi.
Tutustu koulutustarjontaan ja valitse itsesi tai henkilöstösi tarpeisiin sopivin koulutus.

Haluatko suorittaa tutkinnon peliohjelmointialalta?

Peliohjelmoijaksi voi valmistua suorittamalla tieto- ja viestintätekniikan ammattitutkinnon. Tutkinto suoritetaan aikuiskoulutuksena, ja se on mahdollista suorittaa myös töiden ohella verkossa/monimuoto-opiskeluna. Koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka osaavat ohjelmoinnin perusteet ja haluavat laajentaa ammattitaitoaan peliohjelmointiin.
Peliohjelmointia voi opiskella myös ammattikorkeakouluissa.

Koulutuksesta riippuen tutkinnon suorittaneet valmistuvat insinööriksi tai tradenomiksi. Joissakin ammattikorkeakouluissa on mahdollista suorittaa tutkinto etäopiskeluna.

Ammattikorkeakouluun käy pohjakoulutukseksi ammatillinen koulutus tai lukio. Koska aikuiskoulutuksessa pääsyvaatimukset vaihtelevat jonkin verran, kannattaa tarkistaa pääsyvaatimukset koulutuksen järjestäjältä, jos olet epävarma soveltuvuudestasi.