Projektisalkun haltija, projektisalkun hallinta

Projektisalkun haltija on vastuussa projekteista. Alta löytyy tietoa projektisalkun haltijan tehtäviä käsittelevistä koulutuksista työelämää varten. Saat lisätietoa kurssista täyttämällä yhteydenottopyyntölomakkeen koulutussivun alalaidassa. Tämän jälkeen koulutuksentarjoaja ottaa sinuun yhteyttä. Palvelu on maksuton. Etkö löydä etsimääsi? Ota yhteyttä: info@koulutus.fi.
Suodata
Koulutusala
Toteutustapa
Koulutustyyppi
Paikka
Näytä kaikki suodattimet
Haullasi ei valitettavasti löytynyt yhtään tulosta 😞 Uusi haku

Projektisalkun haltija, projektisalkun hallinta -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

Projektisalkun haltija päättää projektien synnystä

Projektisalkun haltijan tehtävänä on tulevien ja meneillään olevien projektien keskinäinen arvottaminen, suunnittelu ja valvonta. Projektisalkun hallinnassa projektit nähdään ikään kuin salkun osina, joiden kehitystä suunnitelmasta valmistumiseen saakka pyritään hallinnoimaan erilaisten menetelmien ja standardisoinnin avulla.

Projektiperustaiset yritykset kohtaavat harvoin sellaisen tilanteen, jossa organisaatiossa olisi käynnissä vain yksi projekti kerrallaan. Samanaikaiset projektit kilpailevat keskenään; eivät pelkästään päivittäisestä projektinhallinnasta vaan myös esimerkiksi resursseista, joilla projekti voidaan toteuttaa.

Projektisalkun hallinnan kautta projektit saavuttavat sekä johdon tuen, että projekteihin käytettävät henkilö- ja raharesurssit; tämän vuoksi projektisalkun haltija on todella merkittävässä asemassa projektien toteuttamisen kannalta. Kaikki hankkeet ja projektit käynnistetään ainoastaan, kun projektisalkun haltija on antanut niille tarvittavat päätökset ja myöntänyt resurssit niiden hoitamiseen.

Projektisalkun haltija – mitä hän oikeastaan tekee?

Projektisalkun haltijan tehtävänä on esimerkiksi projektin aikataulun määrittäminen ja sen resurssitarpeiden selvittäminen ja suunnittelu. Projektisalkun hallinnassa projekti myös pyritään kytkemään toiminnan tavoitteisiin, sekä suunnitellaan siitä tiedottamiseen käytettävät raportointitoimenpiteet.

Osaava projektisalkun haltija vaikuttaa toiminnallaan koko yritykseen

Projektisalkun hallintaan syventävillä koulutuksilla pyritään selkeyttämään sitä, mitä hyötyjä projektisalkun hallinnan parantamisella voidaan saavuttaa organisaatiossa. Koulutuksiin osallistujat oppivat tunnistamaan ja suunnittelemaan, millaisilla keinoilla ja missä järjestyksessä projektisalkun haltija pystyy parantamaan nykyistä tilannetta yrityksessä.

Projektisalkun haltijan tehtäviin perehtyvät kurssit auttavat ymmärtämään erilaisten vuorovaikutusten merkityksiä organisaatiossa; kuten projektin omistajan, ohjausryhmän sekä projektisalkun hallinnan välistä suhdetta. Koulutukset myös antavat konkreettisia esimerkkejä ja malleja käytännön työprosesseista projektisalkun haltijan tehtäviin.