Rahapeliongelmat

Rahapeliongelmat osana yhteiskuntaamme. Alta löytyy tietoa rahapeliongelmia käsittelevistä koulutuksista työelämää varten. Saat lisätietoa kursseista täyttämällä yhteydenottopyyntölomakkeen koulutussivun alalaidassa. Tämän jälkeen koulutuksentarjoaja ottaa sinuun yhteyttä. Palvelu on maksuton. Etkö löydä etsimääsi? Ota yhteyttä:  info@koulutus.fi.
Suodata
Koulutusala
Toteutustapa
Koulutustyyppi
Paikka
Näytä kaikki suodattimet
Haullasi ei valitettavasti löytynyt yhtään tulosta 😞 Uusi haku

Rahapeliongelmat -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

rahapeliongelmatRahapelit osana arkipäiväämme

Ihmiset ovat pelanneet ja lyöneet vetoa niin pitkään kuin tiedetään. Pelaaminen ja leikki ovat luontaista ihmisluonteelle. Rahapelit ovat nykypäivänä suurin viihde- ja ajanvieteteollisuuden haara, ja niistä on tullut vahvasti osa arkipäiväämme. Nykyään rahapelit ovat yhä helpommin saatavilla ja pelaaminen on siirtynyt myös digitaaliseen muotoon. Teknologian kehityksen myötä meillä on mahdollisuus pelata myös puhelimillamme.

Rahapeliongelmat yleisiä Suomessa

Suurin osa suomalaisista pelaa jotakin rahapeliä, ja pelaajien osuus väestöstä onkin poikkeuksellisen korkea verrattuna muihin maihin. Viikoittain rahapelejä pelaa 41 prosenttia väestöstä, ja satunnaisen pelailun sijaan pelaaminen on monelle pysyvä elämäntapa. Osalle näistä pelaajista rahapelit kehittyvät vakavaksi ongelmaksi; Suomessa on arvioiden mukaan noin 130 000 ongelmapelaajaa, joista 42 000 voidaan laskea peliriippuvaisiksi.

Rahapeliongelmat haasteena eri ammateille

rahapelit

Peliongelma on vakava asia, joka vaikuttaa paitsi pelaajaan myös laajalle hänen lähipiiriinsä. Myös monet ammattiryhmät ovat tekemisissä peliongelmaisten kanssa työssään. Tämän vuoksi on tärkeää tietää miten toimia peliongelmaisia kohdatessaan.

Erityisen suuri tarve osaamiseen on tietyillä ammattiryhmillä, jotka työympäristönsä vuoksi joutuvat todennäköisesti tekemiseen peliongelmaisten ihmisten kanssa. Tällaisia ammatteja ovat esimerkiksi lääkärit, sairaanhoitajat, päihdehuollon erityispalvelut sekä sosiaali- ja nuorisotyöntekijät. Erityisenä haasteena näillä ammattiryhmillä on tunnistaa rahapeliongelma muiden ongelmien, kuten masennuksen tai päihdeongelman, taustalta.

Opi tunnistamaan rahapeliongelma kurssin avulla

Rahapelejä käsittelevillä kursseilla perehdytään muun muassa rahapelikentän ja rahapelaamisen perustietoihin. Ne tutustuttavat rahapelaamiseen liittyviin tuki- ja hoitopalveluihin sekä niiden roolin osana laajempaa palvelujärjestelmää. Rahapelikoulutukset opettavat myös tunnistamaan rahapeliongelman ja peliriippuvuuden sekä arvioimaan sen tason tilanteen vaatiessa.

Luvut: Peliklinikka.fi