Aikuiskoulutus

Alta löytyy tietoa erilaisista aikuisväestölle suunnatuista koulutuksista. Aikuiskoulutus tarjoaa mahdollisuuden oppia uutta työelämän ohessa. Saat lisätietoa kurssista täyttämällä yhteydenottopyyntölomakkeen koulutussivun alalaidassa. Tämän jälkeen koulutuksentarjoaja ottaa sinuun yhteyttä.

Joustava aikuiskoulutus ottaa huomioon työelämän tarpeet

Aikuiskoulutuksella tarkoitetaan nimenomaan aikuisille suunniteltua ja järjestettyä koulutusta. Aikuiskoulutuksella voi laajentaa osaamistaan tai päivittää jo hankittuja taitoja työelämän ohessa. Useat kouluttajat tarjoavat joustavia ja kattavia opiskelumahdollisuuksia työelämän tarpeet huomioon ottaen, kuten myöhäisempiä luentoajankohtia sekä etäopiskelua, esimerkiksi kouluttajan verkkoympäristössä.

Aikuiskoulutusta on tarjolla niin lyhyempinä intensiivikursseina, kuin pidempiaikaisina opintojaksoina. Koulutuksen muotona voi hyvin olla vaikka ulkomaille suuntautuva opintomatka!

Aikuisopiskelijan vahvuudet koulutuksessa

Tutkintotavoitteisen aikuiskoulutuksen kautta on mahdollista suorittaa sama tutkinto, kuin vastaavassa nuorten koulutuksessakin. Aikuisilla on toki mahdollisuus osallistua myös nuorille tarkoitettuun koulutukseen.

Aikuisille suunnatussa koulutuksessa painotetaan yleensä aikuisopiskelijoiden vahvuuksia, kuten kokonaisvaltaista hahmottamista ja kykyä yhdistellä asioita. Aikuisopiskelijan suurin etu on kuitenkin motivaatio opiskeluun; aikuisena opiskellaan juuri sitä, mitä halutaan ja mikä nähdään hyödyllisenä.

Aikuiskoulutus on hyödyksi myös työelämässä

Aikuiskoulutusta tarjoavat perinteisesti mm. aikuisopistot, työväenopistot, aikuislukiot, avoin yliopisto, erilaiset koulutusyritykset sekä ammattikorkeakoulut. Edellä mainittujen tahojen kurssitarjonnasta löytyy niin harrastusopintoja kuin työelämätaitojen terävöittämiseen keskittyviä opintokokonaisuuksiakin.

Aikuiskoulutus tuo uutta innostusta työelämään ja se voi myös antaa uusia näkökulmia omaan työhön. Aikuiskoulutus on hyvä esimerkki siitä, että koskaan ei ole liian myöhäistä oppia uutta.