E-learning, verkko-oppiminen

E-learning tarjoaa uusia mahdollisuuksia oppimiseen

Alta löytyy lista eri kouluttajien tarjoamista E-learning-kursseista.

Tarkempia tietoja E-learningin aiheista, paikoista, päivämääristä ja hinnoista löydät jokaisen kurssin nimeä klikkaamalla. Saat lisätietoa täyttämällä lomakkeen koulutussivun alalaidassa. Tämän jälkeen koulutuksentarjoaja ottaa sinuun yhteyttä. Palvelu on maksuton.

Etkö löydä etsimääsi? Ota yhteyttä: info@koulutus.fi.

E-learning, verkko-oppiminen -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

E-learning on verkon välityksellä tapahtuvaa oppimista

e-learning

E-learning kuvaa sellaista oppimista ja opetusta, tiedon hakemista, soveltamista ja ymmärtämistä, joka tapahtuu verkon välityksellä. E-learning tai verkko-oppiminen pitää sisällään tieto- ja viestintätekniikan, erityisesti verkkotekniikan ja siihen kuuluvan sosiaalisen median käyttämistä hyödyksi oppimisessa ja opetuksessa.

Myös monimuotoinen opetus ja etäopetus kuuluvat olennaisesti E-learningiin, ja ne ovat tärkeitä verkko-opetuksen ja -oppimisen muotoja.

Vuorovaikutteista ja itsenäistä oppimista

E-learning on hyvin laaja käsite, ja sitä käytetään kuvaamaan opetusta ja oppimista monessa eri yhteydessä ja merkityksessä. Verkko-oppimisessa tieto- ja informaatioteknologiaa käytetään oppimisen menetelmänä, toimintatapana ja välineenä.

Vaikka E-learningia pidetään yhtenä yleisimmistä itsenäisen opiskelun muodoista, verkko-oppiminen voidaan nähdä hyvin sosiaalisena prosessina, johon kuuluu aina vuorovaikutusta ja yhteistoimintaa ihmisten kesken. Erilaiset verkko-oppimisympäristöt ja sosiaalinen media mahdollistavat kanssakäymisen myös verkossa ja tarjoavat mahdollisuuden esimerkiksi keskusteluun muiden kurssille osallistujien kanssa.

E-learning luo uusia mahdollisuuksia opiskeluun

E-learning on kehittänyt opiskelua hyvin erilaiseen muotoon, ja se on luonut mahdollisuuksia, joita perinteinen lähiopetus ei pysty tarjoamaan. Verkko-opiskelun myötä opiskelu voi tapahtua opiskelijalle parhaiten sopivaan aikaan, sopivalla tahdilla ja sopivassa paikassa.

E-learning tarjoaa välittömän pääsyn tiedonlähteisiin ja erilaisiin palveluihin. Se on hyvin tehokas, mutta usein myös edullisempi vaihtoehto kuin perinteinen lähiopetus. Verkko-opiskelu saattaa tuoda oppimiseen uusia ideoita, se voi rikastaa ja laajentaa oppimiskokemusta ja antaa uusi näkökulmia.

Verkko-oppimisen monet muodot

E-learning voi esiintyä monessa erilaisessa opetuksen muodossa. Verkko-opiskelussa opettajan järjestämä opetus tapahtuu yleensä erilaisten oppimisohjelmien, multimedialähteiden, verkon tai videoneuvottelun avulla. Oppilas vastaanottaa kurssilla läpikäytävää materiaalia ja sisältöä sekä kommunikoi opettajan kanssa saman teknologian avulla.

Koko kurssin, ja joskus jopa kokonaisen tutkinnon, voi suorittaa E-learningin avulla, mutta usein sitä käytetään normaalia opetusta tukevana tekijänä, jolloin kurssi sisältää sekä lähi- että verkko-opetusta.