T&K -toiminta

T&K -toiminta kehittää yritysten toimintatapoja ja -menetelmiä. Alta löytyy tietoa T&K -toimintaa käsittelevistä koulutuksista työelämää varten. Saat lisätietoa esitellyistä kursseista täyttämällä yhteydenottolomakkeen koulutussivun alalaidassa. Tämän jälkeen koulutuksentarjoaja ottaa sinuun yhteyttä. Palvelu on maksuton. Etkö löydä etsimääsi? Ota yhteyttä: info@koulutus.fi
Suodata
Koulutusala
Toteutustapa
Koulutustyyppi
Paikka
Näytä kaikki suodattimet

T&K -toiminta -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

T&K eli R&D –toiminta tuo uutta yritystoimintaan

T&K -lyhenteellä tarkoitetaan tutkimus- ja kehittämistoimintaa. T&K -toiminta, englanniksi R&D (research and development) on tiedon lisäämiseen ja käyttämiseen tähtäävää systemaattista toimintaa, jonka avulla pyritään löytämään uusia toimintatapoja ja -menetelmiä. T&K -toiminnan tavoitteena on aina oleellisesti tuoda jotain uutta toimintaan.

Tuotekehitys osana T&K -toimintaaT&K

T&K -toiminta koostuu perustutkimuksesta, soveltavasta tutkimuksesta ja kehittämistyöstä. Tutkimus- ja kehittämistoiminnan yksi olennaisimpia osia on tuotekehitys, jossa tutkimuksen tulosten ja käytännön kokemuksen kautta saatua tietoa käytetään uusien tuotteiden, tuotantoprosessien, menetelmien ja järjestelmien kehittämiseen tai olemassa olevien tuotteiden ja palveluiden parantamiseen.

Tuotekehitys on yritysten toimintaa, jonka tarkoituksena on saada markkinoille uusia tuotteita tai tehdä parannuksia nykyisiin tuotteisiin. Tuotekehitys sekä T&K -toiminta yleisemmin pyrkivät tutkimustulosten ja kokemusten kautta saadun tiedon avulla parantamaan yrityksissä käytettäviä menetelmiä ja järjestelmiä.

T&K –toiminta vaihtelee yrityksen mukaan

T&K -toiminta ja siihen käytettävät varat vaihtelevat hyvin paljon yrityksen mukaan. Yrityksen johto tekee päätöksiä, joiden avulla strategiat suunnitellaan, ja T&K -toiminta resursoidaan ja sille asetetaan tavoitteita.

Suurten yritysten tuotekehitys on jo laajentunut useita maita kattaviksi toiminnoiksi, ja tämä toimintatapa on siirtymässä yhä enemmän myös pienempiin yrityksiin. T&K -toiminta koostuu erilaisista tuotekehityksen osa-alueista, joita kehitetään eri yrityksissä tai maissa, ja usein apuna tässä kehitystyössä käytetään yliopistoja sekä muita tutkimuslaitoksia.

Koulutukset neuvovat T&K –toiminnassa ja yritystoiminnan kehittämisessä

Tällainen kansainvälinen T&K -toiminta vaatii yrityksiltä kokonaisuuksien hallintaa ja kansainvälistä osaamista, kuten eri kulttuurien ja viestinnän tuntemusta.

Erilaiset tutkimus- ja kehittämistoimintaan perehdyttävät koulutukset avustavat T&K -toiminnassa, ja niiden avulla voi löytää uusia näkökulmia oman yritystoiminnan kehittämiseen ja parantamiseen. T&K -toiminnan kurssit perehdyttävät erilaisiin tuotekehityksen prosesseihin ja menetelmiin, sekä neuvovat miten erilaisia tutkimustuloksia voi soveltaa käytännössä yritystoiminnan kehittämisessä.