Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Etsitkö etäkoulutusta? Kokosimme verkko- ja etäkoulutukset Etäopiskelu-osioon

Markkinointianalytiikan syventävä kurssi

IAB Finland
Yhteenveto
1 päivä
   
Helsinki
Avoin koulutus

Markkinointianalytiikan syventävä kurssi

Markkinointianalytiikan jatkokurssi | IAB Finland

Syvennä analytiikkaosaamistasi markkinoinnissa

Tämä kokopäiväinen Markkinointianalytiikan jatkokurssi soveltuu mainostajien ja medioiden edustajille sekä markkinointiviestintätoimistoissa työskenteleville, jotka haluavat kehittää analytiikkaosaamistaan korrelaatioiden ja selitysasteiden laskentaan Excelin ilmaisilla analysointityökaluilla. Sopii erinomaisesti esim. säännöllisesti Google Analyticsia jo käyttäville markkinointiviestinnän ammattilaisille. Kurssilaiset tarvitsevat kurssille vain oman kannettavan tietokoneen, jossa Excel-taulukkolaskentaohjelma.

Markkinointianalytiikan jatkokurssilla opit käytännön esimerkein mm:

  • ekonometrian keskeiset menetelmät ja miten Excelillä voi tehdä omin päin korrelaatio- ja regressioanalyysejä, esimerkkejä eri toimialoilta
  • hinnan- ja myynninmallinnuksen käytännön esimerkkejä, miten laskea esim. käytetyn auton tai asunnon hinnanmuodostukseen vaikuttavat tekijät, ja yksittäisten tekijöiden selitysaste hintaan
  • Marketing Mix Modelling, miten mallinnetaan myyntiä ja siihen vaikuttavia tekijöitä ja lasketaan usean muuttujan malleissa eri tekijöiden korrelaatio myyntiin ja eri tekijöiden selitysaste myynnin vaihtelusta

Kiinnostuitko koulutuksesta?

Jos haluat lisätietoa aiheesta Markkinointianalytiikan syventävä kurssi, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan kouluttajalle.

Kohderyhmä

koulutus soveltuu mainostajien ja medioiden edustajille sekä markkinointiviestintätoimistoissa työskenteleville, jotka haluavat kehittää analytiikkaosaamistaan korrelaatioiden ja selitysasteiden laskentaan Excelin ilmaisilla analysointityökaluilla

Koulutuspaikka

IAB Finland, Bulevardi 21, Helsinki

Klo 8.30-15.00

Kouluttaja

Kouluttajana Ismo Tenkanen, Econometrics Finland Oy, toimitusjohtaja

Ismo Tenkanen on työskennellyt päivittäin Internetin markkinointiviestinnän parissa Webin alkuajoista asti. 1990-luvun lopulla Taloustutkimuksen tutkimuspäällikkönä hän mittasi verkkomedioiden sivustoliikennettä suomalaisella web-mittauksen pioneerituotteella Web Traffic Monitorilla, tutki Internetin tunnettuuden ja käytön nopeaa kasvua Suomessa, operaattorien markkinaosuuksia ja web-sivustojen kävijäprofiileja popup-kyselyillä. Ura jatkui Internet-tutkimusyhtiö Suomen Gallup Webin toimitusjohtajana vuosituhannen vaihteessa, ja 2000-luvulla yritysoston kautta TNS Gallupissa media- ja Internet-yksiköiden yksikönjohtajana. Internetiä tutkittiin mediana, kauppapaikkana ja toimialakohtaisina tutkimuksina mm. autoalan, matkailualan ja kiinteistönvälityksen siirtymistä nettiin.

2008 Tenkanen rekrytoitiin toimitusjohtajaksi media- ja mainostoimistopuolelle, kun maailman 6. suurin markkinointiviestintäkonserni Havas Media avasi Helsingissä digitaaliseen markkinointiin erikoistuneen mediatoimiston Media Contacts Finlandin. Yhtiö toimi aluksi Nitron tiloissa ja osaomistuksessa, mutta siirtyi sittemmin Zeelandiin. Aluksi Zeeland osti vain Nitron osuuden Media Contacts Finlandista, mutta lopulta 2015 myös Havasin osuuden. Tällöin syntyi Zeelandin tytäryhtiö Zeeland Media Group Oy, jossa Tenkanen jatkoi partnerina sekä analytiikka- ja strategiajohtajana.

Kouluttajana Tenkanen on tullut tutuksi monille Sovelton Google Analytics- ja Google Ads -kurssien kävijöille, sekä Saranen Consultingin yhdessä Googlen kanssa järjestämistä AdWords Academy - ja Digital Excellence Academy -koulutuksista. Kesällä 2018 hän perusti uuden Econometrics Finland Oy:n, joka erikoistuu digimarkkinointiin, markkinointianalytiikkaan ja ekonometrisiin mallinnuksiin, joiden avulla tutkitaan esim. markkinointi- ja myyntipanostusten korrelaatioita.

Kustannukset

  • Syventävä kurssi:
    • IAB:n ja MARK:n jäsen: 650,00 € (+ALV 24%)
    • Ei jäsen: 800,00 € (+ALV 24%)
  • Peruskurssi + syventävä kurssi:
    • IAB:n ja MARK:n jäsen: 1100,00 € (+ALV 24%)
    • Ei jäsen: 1350,00 € (+ALV 24%)

IAB Finland

IAB Finland

IAB on muutoksen tekijöille. Nopeasti kehittyvä digimaailma vaatii jatkuvaa muutosta. Muutosta voi olla itse tekemässä, se ei synny itsestään ja sitä voi jopa ohjata. Muutoksen tekeminen vaatii ymmärrystä, josta syntyy oikeita tekoja, jotka hyödyntävät ja luovat kasvua sekä yrityksille että...


Lue lisää kouluttajasta IAB Finland ja katso koulutustarjonta täältä

Yhteydenottopyyntö

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Markkinointianalytiikan syventävä kurssi? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

Yhteystiedot : IAB Finland

IAB Finland

Bulevardi 21
00180 Helsinki

 Näytä puhelinnumero
www.iab.fi Linkki kotisivulle

Arvioinnit
Arvioi tämä koulutus ensimmäisenä.
Yhteydenotto

Saadaksesi lisätietoa aiheesta Markkinointianalytiikan syventävä kurssi täytä seuraavat tiedot:

Saatat olla kiinnostunut myös näistä: