Haavoittuvassa asemassa oleva henkilö asiakkaana

Kesto
3 tuntia
Hinta
650 EUR + alv 24 % (yht. 806 EUR)
Seuraava toteutus
7 lokakuuta, 2024 katso lisätiedot
Toteutustapa
Etätoteutus
Kesto
3 tuntia
Hinta
650 EUR + alv 24 % (yht. 806 EUR)
Seuraava toteutus
7 lokakuuta, 2024 katso lisätiedot
Toteutustapa
Etätoteutus
alkaen 650 EUR + alv 24 % / osallistuja

Haavoittuvassa asemassa oleva henkilö asiakkaana

Kauppakamarin Koulutus

Ikääntyneiden henkilöiden määrä kasvaa voimakkaasti muodostaen suuren, ostovoimaisen ja tärkeän asiakasryhmän yrityksille. Tilastokeskuksen ennusteen mukaan 65 vuotta täyttäneiden ryhmä tulee olemaan lähes 26 % väestöstä vuoteen 2030 mennessä.

Vastuullinen yritys osaa toiminnassaan huomioida sekä ikääntyneiden että muiden haavoittuvassa asemassa olevien henkilöiden aseman, noudattaa lakia ja toimia eettisesti kestävällä ja hyväksyttävällä tavalla. Myös työntekijöiden on tärkeää tuntea voimassa olevaa sääntelyä, joka tulee huomioida asioitaessa ikääntyneiden, alaikäisten tai edunvalvonnassa olevien asiakkaiden kanssa. Mitä siis huomioida ja miten toimia käytännön tilanteissa, kun asiakkaana on esimerkiksi alaikäinen, varsinkin jos kyseessä on isompi hankinta? Tai silloin, kun asiakkaana on ikääntynyt ja syntyy epäily, ettei ikääntynyt välttämättä täysin hallitse asiointitilannetta? Toisaalta tulee taas osata huomioida asiakkaiden syrjimättömyyteen liittyvät seikat.

Mitä seuraa, jos palveluntarjoaja tekee esimerkiksi sopimuksen haavoittuvassa asemassa olevan henkilön kanssa tai yritys myy tuotteen, ja onko sopimus tai kauppa tällöin osapuolia sitova? Voiko tehty kauppa peruuntua ja millä edellytyksillä? Muun muassa näitä asioita käsitellään koulutuksessa.

Koulutuksen hyödyt

Koulutuksen jälkeen tiedät, mihin erityisesti tulee kiinnittää huomiota kuluttajakaupassa, kun asiakkaana on ikääntynyt tai alaikäinen, edunvalvonnassa oleva taikka toimintakelpoisuudeltaan rajoitettu henkilö. 

Seuraavat toteutukset

Tulossa 1 toteutus

7 lokakuuta, 2024

  • Etätoteutus
  • Verkossa

Kohderyhmä

Koulutus on suunnattu kuluttajakauppaa tekevien yritysten edustajille toimialasta riippumatta. Tilaisuus sopii hyvin myynnin esimiehille, myymäläpäälliköille, yrittäjille, myyjille sekä kaikille kuluttajakaupan asiakasrajapinnassa työskenteleville. 

Aikataulu

08.50 Yhteyden avaus

9.00

  • Asiointi ja myynti haavoittuvassa asemassa olevalle ja sopimuksen sitovuus
  • Markkinointi haavoittuvassa asemassa oleville henkilöille
  • Syrjimättömyyteen liittyvät näkökohdat
  • Oikeustoimikelpoisuus, edunvalvonta ja holhousasiat

12.00 Koulutus päättyy

Kouluttaja

Oikeustieteen lisensiaatti Nea Helinillä on pitkä työkokemus juridiikan parissa sisältäen työskentelyn pörssiyhtiöissä, suuressa asianajotoimistossa sekä korkeimmassa hallinto-oikeudessa. Nea toimii nykyään Haaga-Heliassa juridiikan lehtorina. Hiljattain valmistuneen lisensiaatintutkimuksen aiheena on ikääntynyt henkilö pankin sijoitusneuvonnassa. Tutkimuksessa perehdyttiin ikääntyneen henkilön asemaan sijoitusneuvonnassa ja sääntelyn toimivuuteen sekä edunvalvontaan.

Kustannukset

Jäsenetuhinta 450,00 € + ALV

Hinta 650,00 € + ALV

Kauppakamarin Koulutus somessa

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Haavoittuvassa asemassa oleva henkilö asiakkaana? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

reCAPTCHA logo Tämä sivusto on suojattu reCAPTCHA:lla, ja Googlen tietosuojakäytäntö ja käyttöehdot ovat voimassa.
Kauppakamarin Koulutus
Kalevankatu 12
00100 Helsinki

Suomen monipuolisin ajankohtaiskouluttaja

Helsingin seudun kauppakamari järjestää vuosittain noin 250 ajankohtais- ja täydennyskoulutusta. Monipuolisesta tarjonnasta löydät vaihtoehtoja koko henkilöstölle. Aiheita ovat muun muassa johtaminen ja esimiestyö, henkilöstö- ja taloushallinto, myynti, markkinointi ja viestintä sekä julkiset palvelut ja juridiikka. Koulutusten pituudet vaihtelevat brunssiseminaareista laajempiin valmennuskokonaisuuksiin...

Lue lisää kouluttajasta Kauppakamarin Koulutus ja katso koulutustarjonta täältä

Sponsoroitu