
Key Account Manager (KAM) -ajokortti®
Helsingin seudun kauppakamarin myyntikoulutus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätävalmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.
Haluatko saada käytännönläheisiä toimintamalleja ja ideoita, joita voit soveltaa omassa työssäsi? Haluatko hoitaa avainasiakkuuksia määrätietoisesti ja tuloksellisesti?
Key Account Manager (KAM) -ajokortin® jälkeen
- ymmärrät asiakasuskollisuuden, kannattavuuden ja tyytyväisyyden merkityksen
- ymmärrät kokonaisvaltaisen avainasiakasajattelun mahdollisuudet liiketoiminnan edistäjänä
- osaat hyödyntää Key Account Managementin mahdollisuudet
- ymmärrät kohderyhmäajattelun, segmentoinnin ja positioinnin merkityksen
- sinulla on työkaluja asiakkuuksien kehittämiseen ja johtamiseen
- osaat kehittää asiakasprosessien hallintataitojasi.
Kurssipalautetta
- "Kiitos Mikolle hyvästä kokonaisuudesta! Erityisesti pidin keskustelusta ja ryhmistä, joista oppii ehkä itse parhaiten. Mikolla rento ja hereilläpitävä tapa puhua, mikä tärkeää pitkissä valmennuksissa! "
- "Hyvä kouluttaja ja otti hienosti ryhmän mukaan keskusteluihin, mikä on aina virkistävää."
Aikataulu
1. päivä
8.45
Ilmoittautuminen ja aamupala
9.00
Asiakassuhteiden hallinta ja johtaminen
Johdatus asiakassuhteiden hallintaan ja johtamiseen
- Asiakkuuden kolmiyhteys: asiakastyytyväisyys, -uskollisuus, -kannattavuus
- Aidon asiakaslähtöisyyden rakentaminen organisaatioon
- Asiakaskannan analysointi ja strategiset valinnat
Näkökulmia asiakasaktiviteettien ohjaukseen
- asiakkuuden elinkaari
- myynnin volyymi
- potentiaali
- kannattavuus
Asiakaskannattavuus asiakkuuksien johtamisen kulmakivenä
- Kannattavat ja arvokkaat asiakkuudet
- Asiakaskannattavuuden parantaminen käytännössä
Asiakkuuden hoitomallit
- Miten huomioida asiakkuuden luonne hoitomallin rakentamisessa?
- Hoitomallien rakentaminen ja käyttöönotto
16.00
Ensimmäinen seminaaripäivä päättyy
2. päivä
8.45
Ilmoittautuminen ja aamupala
9.00
Key Account Managementin kehittäminen omassa yrityksessä
Asiakkuuksien johtaminen ja Key Account Management
- Key Accountit ja asiakkuusportfolion johtaminen
- Yksittäisten Key Accountien johtaminen
Key Account Managementin kriittiset menestystekijät
- Key Account – toiminnan tavoitteet
- KAMin menestystekijöiden realisointiin liittyvät keinot ja toimintatavat
Key Account Management -prosessin syventäminen
- Key Account Management – prosessin syventämisen vaiheet
- Vaihtoehtoisia organisoitumisia Key Account Managementiin
- Raportoinnin hyödyntäminen Key Account Managementissä
Key Account Management-toiminnan suunnitelmallinen kehittäminen
- Avainasiakkuuden analysointi
- Asiakaskohtaiset tavoitteet – millaisia toiminnallisia tavoitteita yksittäisille Key Accountille
- Asiakkuuden syventäminen – lisää kasvua ja kannattavuutta
- Vaikuttavat ja tehokkaat asiakaskohtaamiset yksittäisten Key Accountien kanssa
- Tavoitteista konkretiaan – miten rakennan KAM:ia tukevan toimintasuunnitelman
16.00
Tilaisuus päättyy
Tarjoilut: Kahvit klo 8.45, 10.15 ja 14.00. Lounas klo 12.-12.45
Kouluttaja
Mikko Mäntyneva FT, KTL
MCS-Management Consulting Services Oy
Kustannukset
Hinta: 1100e + alv 24%
Jäsenetuhinta: 800e + alv 24%
Ota yhteyttä
Kauppakamarin Koulutus somessa
Kauppakamarin Koulutus

Suomen monipuolisin ajankohtaiskouluttaja
Helsingin seudun kauppakamari järjestää vuosittain noin 250 ajankohtais- ja täydennyskoulutusta. Monipuolisesta tarjonnasta löydät vaihtoehtoja koko henkilöstölle. Aiheita ovat muun muassa johtaminen ja esimiestyö, henkilöstö- ja taloushallinto, myynti, markkinointi ja viestintä sekä julkiset palvelut ja juridiikka. Koulutusten pituudet vaihtelevat brunssiseminaareista laajempiin valmennuskokonaisuuksiin...
Yhteystiedot
Kauppakamarin Koulutus
Saadaksesi lisätietoa aiheesta Key Account Manager (KAM) -ajokortti® täytä seuraavat tiedot: