Case IFOLOR – Oppia palomuureista

Asiakasreferenssi: Elisa Santa Monica

Digitalisoituminen on megatrendi, joka on mullistanut liiketoiminnan monella toimialalla. Niin myös valokuvabusineksessä.

– Ennen meillä oli liikeideana, että lähetimme asiakkaillemme ilmaisen filmirullan palautuspusseineen kotiin, kertoo Ifolor Oy:n IT-johtaja Pertti Penttinen.

Ifolor oli kaikin puolin tyytyväinen ESM:n järjestämään koulutukseen.

– Asiakas sitten palautti ne meille, me teimme niistä valokuvat ja lähetimme takaisin uuden, ilmaisen filmirullan kanssa.

Palautuspusseja tuotiin Ifoloriin päivittäin kuorma-autolla. Nyt palautettavat filmirullat mahtuvat pakettiautossa kulkevaan postisäkkiin. Paperikuvien tilalle Ifolorin suosikkituotteiksi ovat nousseet kuvakirjat, kuvakortit, kuvakalenterit, erilaiset kuvalahjatuotteet sekä sisustustuotteet, kuten Canvas-taulut.

– Nykyään suurin osa tilauksista, noin 96 prosenttia tulee meille digitaalisessa muodossa. Palomuuri on meillä ensimmäinen laite, joka ottaa ne vastaan, Pertti Penttinen kertoo.

Ifolorin palomuurit ovat kovalla koetuksella koko ajan, kun tilauksia satelee yhtiön järjestelmiin, mutta etenkin sesonkeina, kuten joulun alla. Silloin päivittäiset tilausmäärät nousevat helposti parikymmenkertaisiksi normaaleihin verrattuna. Ifolorin tuotantolinjalla riittää vilskettä.

Ifolor on hankkinut palomuurinsa Fortinetilta, joka on Elisa Santa Monican kumppani. Koulutuksen niiden käyttöön Ifolor päättikin varata ESM:lta. Ville Grönfors, Jan Skogman ja Jarkko Laukkanen infrapuolelta osallistuivat elokuussa ESM:n järjestämälle kolmen päivän Fortinet FortiGate Basics -kurssille Espoossa.

– Siellä käytiin lävitse palomuurien perusteet: mitä laitteita on, mitä niillä tehdään ja miten. Olemme aikaisemminkin käyttäneet kyseisen valmistajan tuotteita, mutta ne kehittyvät.

Ifolor oli kaikin puolin tyytyväinen ESM:n järjestämään koulutukseen.

– Se koostui luennoista ja käytännön harjoitteista. Kouluttaja oli pätevä kaveri. Hän osasi asiansa ja oli mukava.

Lue lisää: Elisa Santa Monica

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää kouluttajasta Elisa Santa Monica? Täytä yhteystietosi, niin kouluttaja ottaa sinuun yhteyttä.

reCAPTCHA logo Tämä sivusto on suojattu reCAPTCHA:lla, ja Googlen tietosuojakäytäntö ja käyttöehdot ovat voimassa.