🎓 MBA-stipendin haku on avattu! Hae stipendiä 16.6. mennessä »

Vailla koulutusta - Foorumi

10.6.2011 10.01   Lissu

Hei!

Olen ollut jo pitkään työelämässä, mutta minulla ei ole minkäänlaista koulutusta. Olen alkanut miettiä, pitäisikö minun kouluttautua nyt aikuisiällä, kaiken varalta. En voi kuitenkaan irtisanoutua. Onko teillä ehdotuksia?

RE: Vailla koulutusta
13.6.2011 13.26   Koulutus.fi

Hei Lissu,Koulutusneuvoja

Mukavaa, että otit meihin yhteyttä.

Ymmärsin kirjoituksestasi, että haluat pysyä työelämässä mahdollisista opiskeluista huolimatta. Suosittelisinkin sinua tutustumaan eri koulutuksentarjoajien oppisopimuskoulutuksiin. Oppisopimuksella tarkoitetaan sellaista koulutusmuotoa, jossa henkilö työskentelee yrityksessä suorittaen jatkuvasti työnantajan järjestämää käytännön työssäoppimista. Koulutukseen kuuluu myös teoriajaksot, jotka ovat yleensä ammattioppilaitoksen vastuulla.

Pääasiassa oppisopimuskoulutuksen avulla voi opiskella samoihin ammatillisiin perustutkintoihin, ammattitutkintoihin ja erikoisammattitutkintoihin kuin perinteisessä oppilaitoksessa tapahtuvassa kouluttautumisessa. Oppisopimuskoulutus avaa laajasi ovia myös ammatilliseen lisäkouluttautumiseen. Esimerkiksi yrittäjätkin voivat tällä tavoin kouluttautua.

Oppisopimuskoulutus on erityisen hyvä vaihtoehto sinunlaisillesi henkilöille, jotka haluavat jatkaa työelämässä opinnoista huolimatta. Työsuhteessaan opiskelija saa palkkaa. Ajalta, jonka henkilö käyttää teoriakoulutukseen ammattioppilaitosten puitteissa, maksetaan päivärahaa.

Yleensä tutkintoon johtavan oppisopimuskoulutuksen kesto on suurin piirtein 2-4 vuotta. Oppisopimuskoulutus on joustava, ja siihen liittyy henkilökohtainen opiskeluohjelma jonka kautta henkilön tausta, työkokemus ja aikaisempi koulutus voidaan ottaa huomioon.

Valitse hakukoneestamme koulutustyypiksi Oppisopimus, niin pääset selailemaan kaikkia tarjolla olevia oppisopimuskoulutuksiamme. Klikkaamalla mielenkiintoiselta vaikuttavaa koulutusta saat lisätietoa kyseisestä kurssista. Jokaisen esittelysivun alalaidasta löydät Yhteydenottopyyntö-lomakkeen, jonka avulla voit ottaa yhteyttä suoraan koulutuksenjärjestäjään.

Oppisopimus- ja työvoimapoliittisissa koulutusasioissa sinua auttaa myös paikallinen Työ- ja elinkeinotoimisto.

Onnea etsintöihin!

Terveisin,
Koulutus.fi:n neuvonta 


studentum.fi
Tilaa uutiskirjeemme
Saat koulutusvinkkejä, tarjouksia ja uutisia suoraan sähköpostiisi.