ADR-koulutus

Hanki vaarallisten aineiden kuljetusoikeus

ADR-koulutus on tarkoitettu ammattipätevyyskoulutukseksi kaikille kuljettajille. Autonkuljettajalta vaaditaan ajolupa, mikäli hän kuljettaa vaarallisia aineita yli sallittujen vähimmäismäärien. Tutustu ADR-koulutusvaihtoehtoihin!
Haullasi ei valitettavasti löytynyt yhtään tulosta, tee Uusi haku

ADR-koulutus

Hanki vaarallisten aineiden kuljetusoikeus

ADR-sopimus (European Agreement concerning the international carriage of Dangerous goods by Road) on sopimus vaarallisten aineiden kansainvälisistä tiekuljetuksista. ADR-sopimukseen ovat liittyneet lähes kaikki Euroopan valtiot.

Autonkuljettajalta vaaditaan ajolupa, mikäli hän kuljettaa vaarallisia aineita yli sallittujen vähimmäismäärien. Ajoluvan saaminen edellyttää ADR-koulutusta ja hyväksytysti suoritettua loppukoetta. Ajolupa myönnetään viideksi vuodeksi ja se on uudistettava ennen sen voimassaoloajan päättymistä. Ajolupa on voimassa sekä kotimaisissa että kansainvälisissä kuljetuksissa.

ADR-koulutuksen kurssivaihtoehdot
ADR-koulutus jaetaan peruskursseihin, erikoiskursseihin ja täydennyskursseihin. Koulutusta voivat antaa Trafin hyväksymät kouluttajat. ADR-koulutusta tarjotaan ympäri Suomen. Kursseja ovat:

• Peruskurssi, P
  • Säiliökurssi, ES